Gå til innhold

hvorfor vil ikke barnet mitt til bestemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mange år har han forgudet henne. Hun har vært hans trygge og mest stabile disse årene mens jeg har vært rusbruker og hatt vold i hjemmet mot meg som såklart har påvirket minsten. Nå for ett år siden tok jeg tak i meg selv. Valgte og ikke gi opp å ta livet mitt. Jeg ville være mamma og gi sønnen min en mor han fortjener.

Jeg klarte det. Har vært rusfri i ett år nå og bygd opp gode rammer og fått et skikkelig liv. Heletiden har han elsket å besøke bestemor. Nå vil gutten mest være hjemme, kose seg hos meg og er lykkelig her hjemme.

men hvorfor vil han nesten ikke besøke ho mer. Ikke på middagsbesøk en gang.

Hjelp meg litt og forstå helt hvorfor.

Anonymous poster hash: bba67...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke godt å vite hva et barn tenker, men han er kanskje redd for å miste deg igjen? Han tviholder på det dere har sammen nå og er redd for at tiden hvor du forsvant i din egen verden og han "bare" hadde bestemor skal komme tilbake?

Anonymous poster hash: fb304...bf6
Skrevet

Mulig han føler at han har fått moren sin tilbake og at han ikke vil miste et sekund sammen med deg.

Skrevet

Han er kanskje redd for at han skal bo der igjen,noe han ikke vil ettersom han heller vil bo hos deg.

Anonymous poster hash: d39c1...315
Skrevet

Det er umulig å svare på med så lite informasjon. Er det noe som har endret seg hos bestemor? Kan noen ha sagt noe som han har misforstått? Er han utrygg og tror at noe skal skje med deg (at han derfor må være hjemme å passe på). Er det andre han har pleid å være hos som han nå ikke vil til? Det beste er vel å snakke med gutten å forsøke å komme til bunns i hans tanker rundt det å besøke bestemor og hvorfor han har mer lyst til å være hjemme akkurat nå.

Anonymous poster hash: a98af...494
Skrevet

Det er ikke godt å vite hva et barn tenker, men han er kanskje redd for å miste deg igjen? Han tviholder på det dere har sammen nå og er redd for at tiden hvor du forsvant i din egen verden og han "bare" hadde bestemor skal komme tilbake?

Anonymous poster hash: fb304...bf6

Ja kanskje det. Men han veit eg er med han og at han blir med heim atte. Men han vil ikkje. Han var alltid redd for det før, at mamma sku reise. Han har "mista" meg mange gonger.

Ja kanskje det er det som ggager. Han sier også at det er kjedelig der. Men det er rart for han har mye mere der enn her. Kanskje han er så fornøyd nå med hva vi har her. Han har at han bare har nok med det. :) ?

Skrevet

Han vil ikke snakke mye.

Men han vil bare være hjemme. Ikke besøke noen andre enn nabojenta vi har her vi bor.. ja kanskje han er utrygg på en måte han selv ikke forstår.. jeg må vise han at han aldri mister meg igjen. Jeg bør snakke mere med han. :)

Skrevet

Snakk åpent med han om det. Si høyt hva du tror det kan være, og si feks "det er mange barn som er redd for at mammaen skal bli borte igjen, når det har skjedd før" osv. Han er nok helt sikkert veldig redd, men skåner deg for tankene sine og er kanskje redd for hva du svarer evnt. Ta med bestemor på samtalene etter hvert.

Utrolig godt gjort å endre livssituasjonen din! Dette må du fortsette med, for din og sønnen din sin skyld. Sikkert ikke lett...

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt?

Anonymous poster hash: 40dc8...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...