Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Jeg likte ikke vårruller trodde jeg. Men så smakte jeg i helgen og de var veldig gode. Jeg er veldig kresen og jobber hardt med å snu det. Grønnsaker elsker jeg men bare rå...men her funket det. Nå trenger jeg hjelp til å lage dette for vil servere resten av familien og :-) Sånn jeg forstod det var det kylling kjøttdeig, erter i små biter, raspet gulrot, nudler og kål i dem. Hva kål er vanlig? Merket det ikke.... Krydrer dere? I så fall med hva? Må de frityrstekes? Vil helst ikke det for prøver å leve litt sunnere. Blir de sprø likevel? Hvis ikke får jeg friterte dem - skal jo ikke spise det hver dag ;-) Takker for hjelp :-) Anonymous poster hash: dbbb8...833
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bruker å fylle de med stekt kyllingkjøttdeig, finrevet gulrot, finhakket paprika og løk og finstrimlet kinakål. Krydrer med salt, pepper og soyasaus. Jeg frityrsteker de, men de kan også pensles med olje og stekes i stekeiovn, men jeg er ikke sikker på temperatur og tid. Anonymous poster hash: d6250...8f8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Jeg steiker de i ovnen. Har på olje. 225 grader i ca 20 min. Du bør ikke være gniten med oljen. For den er med på å gjøre de sprø Anonymous poster hash: d5335...609
DramaMama Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Jeg fyller med kjøttdeig, gulrøtter i små biter, finstrimlet hodekål og glassnudler. Steker alt fyll først, og nudlene tilberedes. Blander alt i stekepannen til slutt. Krydrer med hvitløk, cayenne, pepper, litt soyasaus og østersaus. Får mye skryt for disse. Jeg steker dem i rapsolje.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Jeg fyller med kjøttdeig, gulrøtter i små biter, finstrimlet hodekål og glassnudler. Steker alt fyll først, og nudlene tilberedes. Blander alt i stekepannen til slutt. Krydrer med hvitløk, cayenne, pepper, litt soyasaus og østersaus. Får mye skryt for disse. Jeg steker dem i rapsolje.Disse fristet :-) Men noen spørsmål. Hvor mye kål? Er det halvparten eller mindre? Og hvor mye saus? Sånn ca? østerssaus...gir det fiskesmak? Og steking...i panne eller frityrstekes? Anonymous poster hash: dbbb8...833
DramaMama Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Jeg bruker litt i underkant av 1/2 kål, 400 g kjøttdeig, 2-4 gulrøtter, 2 "flak" glassnudler. Dette gir 20-25 ruller. Østerssaus gir ikke fiskesmak, men en fyldig litt salt smak. Veldig godt synes jeg. Krydrer på følelsen og smaker til som jeg vil ha det. Jeg fyller stekepanna litt over halvfull med olje og steker dem der. Oljen er varm nok når det bobler rundt skaftet til en tresleiv du stikker nedi. Pass på at det ikke blir for varmt, og ha lokk lett tilgjengelig hvis uhellet er ute og oljen tar fyr.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Svinkjøttdeig, gulrot og vårløk og mama sitas krydderblanding! Den fås kjøpt på bippats på strømmen. Rasp gulrøtter og vårløk smått, bland med kjøttdeig og krydder. La det stå kaldt og bli godt nedkjølt. Finn frem rulledeigen (jeg bruker de små fordi jeg ikke liker de store vårrullene) og ta en liten bit kjøttdeigmix, rull den til en pølse, legg den midt på deigfirkanten. Jeg lar deigen ligge som en diamant slik at jeg kan rulle den sånn som jeg liker, men du velger selv 😉 pensel med egg rundt kantene som lim og pass på at rullen er godt pakket slik at den ikke sprekker i frityren 😄 Jeg bruker solsikkeolje i en wokpanne 😉 Når de flyter og er jevnt brune er de ferdig. Pass på at de ikke blir svidd, da smaker de vondt 😝 Anonymous poster hash: f399c...d1d
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Om du søker opp "vårruller" her på anonym kommer det opp iallefall en tråd hvor jeg har linket til en bra oppskrift, samt mange gode tips =)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Google "sunne vårruller med kylling" - så får du opp et resultat inkl en oppskrift fra en side der det står mat med Marith. Vårrullene skal stekes ii ovnen. Disse laget jeg i helgen,- kjempegode!! :-) Anonymous poster hash: ff5a8...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå