Gå til innhold

jeg blir gal! Skal søke høyskole, men....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

drømmen min kan ikke oppfylles og må da finne andre ting jeg kan utdanne meg innen. Jeg syns dette er en kjempe vanskelig prosess!!!

 

Hva jobber dere med, lønn, trives dere?



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil helle begynne med å spørre deg:

 

Hva er dine interesser?

Hva er du flink til?

Hvilke områder ser du for deg at du kan holde på med til du er nesten 70 år?

 

 



Anonymous poster hash: 3ad04...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To drømmer, politi og kjøreskole. Politi, fordi jeg er alene og kan ikke ta slike vakter som de krever osv. Så inntil videre må det ligge. Kjøreskole, nærmeste er akershus og de tar inn 24 elever, og har et snitt på over 5 ( jeg har under 5) . jeg søker allikevel, men jeg vet resultatet.

 

Interesser er :
Mennesker ( ikke sykehus)

psykologi ( men ikke så flotte karakterer som det...)

juss ( samme problem)

barn og deres tanker

Biler (veldig mye) 

 

hmm...dette var hardt..



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

To drømmer, politi og kjøreskole. Politi, fordi jeg er alene og kan ikke ta slike vakter som de krever osv. Så inntil videre må det ligge. Kjøreskole, nærmeste er akershus og de tar inn 24 elever, og har et snitt på over 5 ( jeg har under 5) . jeg søker allikevel, men jeg vet resultatet.

 

Interesser er :

Mennesker ( ikke sykehus)

psykologi ( men ikke så flotte karakterer som det...)

juss ( samme problem)

barn og deres tanker

Biler (veldig mye) 

 

hmm...dette var hardt..

 

Anonymous poster hash: 577e8...3c5

 

 

Da foreslår jeg barnevernspedagog :)

 

Jeg studerer det på 3.året og er alene med barn. Utrolig interessant studie og gleder meg masse til å komme ut i jobb.

Av fag har vi både psykologi og jus, og mange andre fag. Du kan sjekke fagplanen der du tenker å studere.

 

#2

 

Anonymous poster hash: 3ad04...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slengt inne en søknad til Stjørdal også, to år er ikke så lenge å være hjemmefra. 



Anonymous poster hash: 19993...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar :)

 

JEg er så heldig at jeg eier eget hus, bodd her ett år, og min eldste skal begynne på skolen her nå. klarer bare ikke rive hun ( og minsten for den saks skyld) i to år. selv om to år ikke er allverden. kommer ikke inn på eiendomsmarkedet slik som jeg har nå :) derfor har jeg droppet stjørdal inntil videre...

 

Barnevernspedagog kunne kanskje vært en tanke! Tusen takk :D



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar allerede fag nå, for å forbedre karakterene. JEg har aldri vært skoleflink så 5'ere er en bragd. Sikter så høyt jeg kan da, vel og merke.!!



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med vernepleier? Da kan du og jobbe innen barnevern, men får et litt bredere spekter å velge i om du har lyst på mange muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite jobber innen BV nå, og mest miljøterapautstillinger som innebærer vakter. 

 

Hva med førskolelærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp vernepleier og barnevern. Men er det litt"et fett" hvilken rangering de står i, eller må det være nøye liste? jeg får nemlig ikke helt bestemt meg for en av de, og også da skoleplassen. Synd det er så lite muligheter i vestfold!



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skal søke så husk at du muligens kan få poeng for alder og andre ting som drar opp snittet ditt.

 

Anonymous poster hash: d04a5...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnevernpedagog, og skulle jeg valgt i dag, hadde jeg valgt sosionom eller vernepleier pga større valgmuligheter.

 

Anonymous poster hash: 3d745...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

To drømmer, politi og kjøreskole. Politi, fordi jeg er alene og kan ikke ta slike vakter som de krever osv. Så inntil videre må det ligge. Kjøreskole, nærmeste er akershus og de tar inn 24 elever, og har et snitt på over 5 ( jeg har under 5) . jeg søker allikevel, men jeg vet resultatet.

 

Interesser er :

Mennesker ( ikke sykehus)

psykologi ( men ikke så flotte karakterer som det...)

juss ( samme problem)

barn og deres tanker

Biler (veldig mye) 

 

hmm...dette var hardt..

 

Anonymous poster hash: 577e8...3c5

 

 

Da foreslår jeg barnevernspedagog :)

 

Jeg studerer det på 3.året og er alene med barn. Utrolig interessant studie og gleder meg masse til å komme ut i jobb.

Av fag har vi både psykologi og jus, og mange andre fag. Du kan sjekke fagplanen der du tenker å studere.

 

#2

 

Anonymous poster hash: 3ad04...640

 

Hvor studerer du? I Oslo?  :) 

 

Anonymous poster hash: 1aa44...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

To drømmer, politi og kjøreskole. Politi, fordi jeg er alene og kan ikke ta slike vakter som de krever osv. Så inntil videre må det ligge. Kjøreskole, nærmeste er akershus og de tar inn 24 elever, og har et snitt på over 5 ( jeg har under 5) . jeg søker allikevel, men jeg vet resultatet.

 

Interesser er :

Mennesker ( ikke sykehus)

psykologi ( men ikke så flotte karakterer som det...)

juss ( samme problem)

barn og deres tanker

Biler (veldig mye) 

 

hmm...dette var hardt..

 

Anonymous poster hash: 577e8...3c5

 

 

Da foreslår jeg barnevernspedagog :)

 

Jeg studerer det på 3.året og er alene med barn. Utrolig interessant studie og gleder meg masse til å komme ut i jobb.

Av fag har vi både psykologi og jus, og mange andre fag. Du kan sjekke fagplanen der du tenker å studere.

 

#2

 

Anonymous poster hash: 3ad04...640

 

Hvor studerer du? I Oslo?   :)

 

Anonymous poster hash: 1aa44...5bf

 

 

Universitetet i Tromsø

 

Anonymous poster hash: 3ad04...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale vernepleier, dette yrket innebærer stort sett turnus og det kan være vanskelig å få til å gå opp dersom du er alene. Barnevernspedagog er det vanskelig å få jobb som. Man skal gjerne ha litt erfaring før man kan begynne å jobbe i barnevernet. Jeg kjenner flere jenter som foreløpig jobber i bhg fordi de ikke får jobb i bv pga manglende arbeidserfaring.

 

Men hva med pedagogikk eller spesialpedagogikk ved uio? De har lite obligatorisk undervisning og man begynner ikke på skolen før tidligst klokken ti. Det tar ta litt over en time med bussen, mener jeg å huske? Ville sjekket ut de forskjellige fagene og hvor mye oppmøte det er på de forskjellige emnene.

 

Eller feks førskolelærer.

 

Anonymous poster hash: cc730...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har satt opp vernepleier og barnevern. Men er det litt"et fett" hvilken rangering de står i, eller må det være nøye liste? jeg får nemlig ikke helt bestemt meg for en av de, og også da skoleplassen. Synd det er så lite muligheter i vestfold!

 

Anonymous poster hash: 577e8...3c5

 

 

Samordna opptak er helt nøye liste. De begynner på toppen, og du får tilbud første sted hvor du kommer inn. Du kan stå på venteliste til de du har rangert høyere. Så ja, du må rangere hvis noe er viktigere enn annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier, veldig fleksibel utdanning som gir deg mulighet til å jobbe i alt fra barnehage til sykehjem , det er forholdsvis enkelt å få arbeid uten turnus, og man har gode muligheter for videreutdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt pedagogikk fra uio. Er selv arbeidssøkende pedagog, og det samme er flere av mine studiekamerater. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg nok valgt spesped eller diverse yrkesrettet fag fra høyskolen.

 

Anonymous poster hash: 7ccbf...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt pedagogikk fra uio. Er selv arbeidssøkende pedagog, og det samme er flere av mine studiekamerater. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg nok valgt spesped eller diverse yrkesrettet fag fra høyskolen.

 

Anonymous poster hash: 7ccbf...dec

Har du studert ped ve uio? Så rart at dere ikke får jobb. Hva med bhg? Jeg har studert spes.ped der og de aller fleste som ga seg etter bachelor jobber i bhg. Noen er i skole og noen veldig få i ppt.

 

Jeg anbefaler i hvert fall spesialpedagogikk ved UiO.

 

Anonymous poster hash: cc730...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for sosionom, man kan godt ta noe etterutdanning i pedagogikk også. Mange valgmuligheter etterpå.

 

Venninnen min er sosionom og jobber som miljøterapeut på en ungdomsskole, det er en spennende jobb.



Anonymous poster hash: 10a07...097
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionom virket veldig passende for meg ja! ;D De er vel mye i stor grad like disse utdannelsene, men dere tror det lar seg gjøre å pendle fra tønsberg til fredrikstad ? :D 



Anonymous poster hash: 577e8...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...