Gå til innhold

hvorfor ta sitt eget liv, det er så.... egoistisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Feige lille gutten. Bare 20 år. :( min barndomsvenn.

Anonymous poster hash: e9219...e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke egoistisk ment. De tror nok verden har det bedre uten dem.

Anonymous poster hash: a8d72...76d

Skrevet

De er så syke at de tror de gjør verden en tjeneste ved å bli borte, de tror de til så stor belastning for andre at de vil få det bedre uten dem.

De er faktisk ikke egoistiske, bare veldig veldig syke.

Anonymous poster hash: 753b6...3a4
Skrevet

Jeg vet akkuratt hvorfor han gjorde det. Selfølgelig forstår jeg han også. Det er bare så ufattelig sjokkerende uansett.

Skrevet

Fordi det gjør for vondt å leve.

Anonymous poster hash: 50c6a...4e6

Skrevet

For den personen så virker det som den eneste løsningen.

Hadde jeg mistet sønnen min så hadde ikke jeg følt at jeg hadde noe å leve for lenger.

Anonymous poster hash: a0ca3...02c
Skrevet

Har man ikke vært deprimert så skjønner man ikke hvordan de tenker.  Jeg var selv langt nede i en periode, aldri så langt nede at jeg ville forsvinne fra jordas overflate. Men jeg følte helt ærlig og oppriktig at alle var imot meg. Jeg følte at alt var en konspirasjon. Alle var falske mot meg og at ingen virkelig likte meg. Jeg følte helt oppriktig at ingen trengte meg og at det beste var om jeg forsvant.   Det er helt absurd. Jeg har aldri vært en depressiv person. Jeg har aldri tenkt slike tanker før, men jeg fikk en depresjon etter fødsel.  Og tankene føltes helt realistiske for meg, jeg klarte ikke snakke meg selv til fornuft.   Jeg stolte ikke på noen, selv om de var hyggelige.   Da var de bare falske, tenkte jeg. 

I ettertid at jeg kom meg opp av gjørma, tenker jeg bare, hvordan i all verden kunne jeg tenke sånn??  

De som tar livet sitt er enda lengre nede, og de føler på tro og ære at de er ubrukelige og at det beste for alle er om de ikke eksisterer. For oss som er friske, så er det helt uforståelig å tro at noen kan tenke sånn .Kan de ikke få hjelp?? Be om hjelp!     Saken er det, etter min erfaring, er at jeg ikke hadde stolt på at noen kunne hjelpe meg.     Likevel gikk jeg til lege og fikk noen lette antidepressiva, fordi mannen mente at sånn kunne det ikke være. Jeg var likegyldig egentlig, men gjorde som han sa.   Det hjalp meg. Gikk i veldig kort tid på medisiner. Har aldri lengtet etter det igjen og har aldri vært så langt nede igjen.

Før sa jeg at det var egoistisk å ta selvmord, men nå når jeg skjønner tankegangen så skjønner jeg at de gjør det for at de selv mener at det er egoistisk å leve. 

Anonymous poster hash: 85bd1...a53
Skrevet

Min bestevenninne forsøkte å ta sitt eget liv, men overlevde heldigvis såvidt. Hun fikk god hjelp og oppfølging etterpå, og da hun ble "frisk" igjen fortalte hun meg at hun følte seg som en byrde for alle.

Hun var helt sikker på at familie og venner kom til å bli lei seg med en gang, men at vi på sikt skulle føle det som en lettelse at hun var borte. Forferdelig vondt å høre.

Vil tro det samme sikkert gjelder for mange som tar selvmord, de føler seg som en byrde og at verden kanskje hadde vært bedre uten dem..

Anonymous poster hash: 76a64...30c
Skrevet

Når man kommer så langt, så er man så syk at man ikke ser noe annet enn at verden har det bedre uten at man selv er i den.

Det er ikke egoistisk, men forferdelig tragisk.

Skrevet

Du vet de er syke? Egoistiske kanskje i andres øyne, men i egne er de en byrde for familie og samfunn. Det er trist, og vanskelig for friske mennesker å sette seg inn i.

Skrevet

Huff får helt vondt inni meg når du kaller han feig. :((( pga det de andre skriver her...

Skrevet

Jeg ble bare sur et øyeblikk. Det er et sjokk for meg.. selfølgelig.. han har det bedre nå.. livet hans var hard fra han ble født..

Skrevet

Jeg synes det er en ærlig sak å ville slippe! Finnes ikke egoistisk overhode i mine øyne og man er heller ikke syk på sinnet nødvendigvis. Alle har ikke et så komplisert syn på døden og finner den ikke skremmende på noen måte.

Jeg har nettopp vært igjennom lang tid med sykdom selv og hadde de ikke til slutt funnet ut av hva det var og fått meg i litt bedre form hadde jeg med glede sluppet! Mitt valg!!! Stakkars barna vil sikkert dere si, men hva i alle dager skal de med en neddopa mor som ligger i senga 24/7? Jeg synes heller min mann og mine barn hadde fortjent muligheten til noe bedre enn å passe på meg! Og det er mitt valg og jeg forventes det respekteres! Andre velger annerledes, det er deres valg og skal også respekteres, men ikke døm de som er annerledes enn dere og kall de feige og dumme bare fordi de ikke tenker som deg selv! Kanskje har han det godt nå <3

Anonymous poster hash: bfefa...277

Skrevet

Eg har aldri forstått at dei som sit att beskuldar den som begår sjølvmord for å vera egoist. For meg er dei som sit igjen og beskuldar vedkommande for å vera egoist, dei største egoistane. For tenker ikkje dei, at det er synd i meg sjølv, som må leva med saknet, tomheita, og følelsen av at eg burde og kunne gjort noko for å hindre dette?

Eggen sa det så godt; han aksepterte at frykta for å leve, vart større enn frykta for å dø (eller noko slikt).

Skrevet

Please ikke skriv på dialekt!

Umulig å tolke hva det står.

Skrevet

HAHAHAHAHAHAHA!!

Ta deg ei bolle.

Anonymous poster hash: 3e901...41d

Skrevet

Forstår at det er et sjokk for deg, kondolerer.

Skrevet

Det kalles nynorsk, og burde ikke være så vanskelig å forstå?

Skrevet

Jeg ble bare sur et øyeblikk. Det er et sjokk for meg.. selfølgelig.. han har det bedre nå.. livet hans var hard fra han ble født..

Hvordan får du det til å dreie seg om deg? Du blir sur? Og kaller ham en egoist? Det er en vinkling du kanskje burde tenke over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...