Gå til innhold

Regelmessig mens etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mensen forrige mnd, og regnet ut når neste mens skulle komme etter 28 dager, sånn det alltid har vært. Jeg pleide å være på dagen omtrent. Mensen skulle da ha kommet torsdag 13. feb, men uteblir. Er det normalt at den kommer tilbake, for så å bli uregelmessig eller forsvinne? Babyen min blir 6 mnd denne uken. Jeg har ikke begynt med p-piller igjen, tenkte å begynne ved menstruasjonen. For sikkerhets skyld tok jeg en test i går, den var negativ. 

Anonymous poster hash: 35f9a...96c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken pille går du på da?

Om du går på Cerazette er det faktisk mange som mister mensen helt på denne.

Om du går på sterkere piller hvor du har en pillefri uke eller en uke med sukkerpiller skal du jo få en falsk blødning den pillefrie uken, men mens pga eggløsning får du jo ikke på p-piller.

Jeg har vært helt regelmessig med en gang etter fødsel, men jeg har ikke gått på p-piller så jeg har jo hatt en eggløsning i måneden. Du som går på pilla får ikke eggløsning.

Anonymous poster hash: fbd75...7a5
Skrevet

Om du går på sterkere piller hvor du har en pillefri uke eller en uke med sukkerpiller skal du jo få en falsk blødning den pillefrie uken, men mens pga eggløsning får du jo ikke på p-piller.

Jeg har vært helt regelmessig med en gang etter fødsel, men jeg har ikke gått på p-piller så jeg har jo hatt en eggløsning i måneden. Du som går på pilla får ikke eggløsning.

Som hun skriver så har hun ikke begynt på p-piller enda.

Anonymous poster hash: a8c75...7ae

Skrevet

Jeg hadde ikke regelmessig mens så lenge jeg ammet. Selv om jeg noen mnd bare ammet 1-2 ganger om dagen.

Vet heller ikke om den ville blitt regelmessig når jeg sluttet å amme, for det gikk bare 2 uker så var jeg gravid igjen.

Skrevet

Som hun skriver så har hun ikke begynt på p-piller enda.

Åh sorry, leste feil jeg, leste at hun hadde begynt på pilla jeg....

Men da er det helt normalt altså, det er mange som er uregelmessige etter et svangerskap, tar litt tid å få systemet i gjenge igjen.

Jeg var helt regelmessig, men vet det er mange som ikke er det.

Skrevet

HI her. Takk for svar! Jeg ammer fremdeles, men har begynt med litt mat i tillegg. Da satser jeg på at mensen kommer snart.

Anonymous poster hash: 35f9a...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...