Gå til innhold

Sammenheng mellom overtid og stjernekikkerfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller mellom overtid og fødsel der baby brukte lang tid på å komme skikkelig ned i bekkenet og dermed lang og vond fødsel?

Anonymous poster hash: c73bc...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri jeg hørt om ihvertfall...

Broren min er stjernekikker, og han ble født før termin (han er såpass mye yngre enn meg at jeg husker dette).

Selv har jeg barn som aldri sank ned i bekkenet og festet seg, da vannet gikk og fødselen startet lå barnet fremdeles høyt så fødselen tok lang tid, endte med sugekopp. Jeg fødte 13 dager før termin.

Anonymous poster hash: 1200f...b7d
Skrevet

Ligger ikke stjernekikkerne litt "feil vei" i magen da, altså roterer de ikke helt som de skal nedover i kanalen?

Nå husker jeg ikke om babyene skal ligge til venstre og rotere mot høyre eller omvendt, men jeg trodde stjernekikkerne lå motsatt vei av det som er vanlig? Altså ingenting med overtid, men hvordan de ligger inne i magen?

Anonymous poster hash: 1200f...b7d
Skrevet

Ligger ikke stjernekikkerne litt "feil vei" i magen da, altså roterer de ikke helt som de skal nedover i kanalen?Nå husker jeg ikke om babyene skal ligge til venstre og rotere mot høyre eller omvendt, men jeg trodde stjernekikkerne lå motsatt vei av det som er vanlig? Altså ingenting med overtid, men hvordan de ligger inne i magen? Anonymous poster hash: 1200f...b7d

Stemmer at de ikke roterer den vei de skal og kommer ut med ansiktet opp. Men er det oftere stjernekikkerfødsel el lign når en går over termin? Altså at det er derfor en går overtid? Vet at man ikke kan finne ut på forhånd om det er stjernekikker...så lurer om noen har erfart dette?

Anonymous poster hash: c73bc...d01

Gjest mammatilenprins
Skrevet

Jeg tror ikke det har noen sammenheng. Svigerrinna mi fødte tre uker før termin og det var en stjernekikker. Jeg fødte fire dager over med 3.mann som var en stjernekikker. Det tror jeg er helt tilfeldig, men at fødslene er lengre og vondere med stjernekikkere er vanlig. De ender jo ofte i KS også.

Skrevet

Min stjerneskikker kom dagen etter termin. De sa aldri noe om liggestilling på ultralyd. Jeg hadde en pga hun ikke la på seg som hun skulle

Anonymous poster hash: adada...740

Skrevet

Min stjernekikker kom 1 uke før termin.

Skrevet

Her kom stjernekikkeren 17 dager over termin og hele fødselen var over på 45 minutter, så direkte langvarig kan ikke den fødselen kalles iallefall...

Anonymous poster hash: cd0ca...eb0
Skrevet

Jeg fødte stjernekikker på overtid. Men fødselen var også igangsatt. Og det er vel oftere sammenheng mellom igangsatt fødsel og stjernekikker.

Anonymous poster hash: 6dd08...982
Skrevet

Jeg fødte stjernekikker på overtid. Men fødselen var også igangsatt. Og det er vel oftere sammenheng mellom igangsatt fødsel og stjernekikker.

Og fødselen var ikke langvarig, men stoppet opp på slutten fordi han lå for høyt i bekkenet og etterhvert også satte seg fast. Jeg hadde dårlige pressrier og babyen måtte til slutt tas med vakuum.

Skrevet

Jeg har født to stjernekikkere de er født 10 og 22 dager før termin! Hun yngste som kom rett vei bke født 6 dager etter termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...