Gå til innhold

Slanking!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger på 1400 kcal om dagen uten å trene men har en jobb jeg står i hele dagen nesten! Jeg har 4 kg jeg skulle fått fjerna! Men vekta rykker seg ikke! Skal jeg spise noe mindre svimer jeg av tror jeg!! Hva gjør jeg galt??

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste kiloene er definitivt de vanskeligste. Kan jeg spørre hva du spiser?

 

Kan godt hende du må forsøke litt styrketrening, da vil forbrenningen din øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser jo ikke mye, men kanskje for lite eller usunt?

Vanskelig å si uten mer info, men antar du er slank/normal siden det bare er 4 kg og da er det jo vanskeligere.

 

Anonymous poster hash: bf7da...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok trene for å få bort de kiloene, tenker jeg. De sitter som regel hardt og krever ekstra hard innsats. 



Anonymous poster hash: e30db...92f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv lifesum appen om du ikke allerede bruker appen 1400 kcal er jo sykt lite å noe jeg skulle spist om jeg ikke trente i tillegg jeg skal spise 1600 kcal å vis du spiser forlite vil vekta stoppe.

 

Anonymous poster hash: b73af...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spiser for lite. Du trenger ca 1600 kcal kun for å holde kroppen i gang. Men så lav vekt og så lite kcal skrur kroppen ned forbrenningen.

 

Anonymous poster hash: 884b8...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje trivselsvekta har økt? Fått barn? Blitt en del eldre?

 

Jeg går raskt ned i vekt når jeg slanker meg(etter fødsel) men fra 60 og ned er det kjempetungt. Det virker som at kroppen min skal være der! Hele livet har jeg ligget på ca 60 men skulle ønske jeg var 3 mindre :P

170 høy. Har vært 57 før, og det tok 6 mnd å gå ned de tre kiloene! Kjempesurt å ha sånn fokus på nedgang og lite som skjer. Fikk høre jeg var styggtynn da men :P Var jo ikke det, men det var tydeligvis kilo som vistes!



Anonymous poster hash: 2bb1d...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har fått to nydelige barn! Har alltid vært tynn, før barna veide jeg 47, men det var for lite synes jeg! Men 51 er perfekt i mine øyne! Vill dit igjenn, føler at jeg uten trening kan ligge på rund 1400 uten å sulte meg eller at det er skadelig, men sjønner ingenting, plutselig har jeg gått opp 500 g liksom! Så vanskelig det der:p

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som sier jeg mæ spise mer, når jeg går litt opp av å spise 1400 kcal så vill jeg jo vertfall gå opp om jeg øker kcal inntaket?? Hi

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som sier jeg mæ spise mer, når jeg går litt opp av å spise 1400 kcal så vill jeg jo vertfall gå opp om jeg øker kcal inntaket?? Hi

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Du er nødt å spise nok til at kroppen ikke går i sparemodus og setter ned forbrenningen. Jeg anbefaler 200 kcal mer og økt aktivitetsnivå. Du trenger ikke treningssenter, men noen jumping-Jacks, armhevninger, situps, knebøy og kansje et par turer i løpet av uken. Dette er ting du kan gjøre etter ungene er lagt(utenom turen da om ikke mannen er hjemme). Hva spiser du? Noen har god effekt av å droppe melkeprodukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 3 knekkebrød med kalkunskinke og ost til frokost, bare vann. Det samme til lunch om jeg ikke har rukket å laget salat, vann. Middag spiser jeg 100 g kyllingkjøttdeig ikke noe mer til, men ett glass pepsi Max eller to! Til kvelds to knekkebrød med kalkun og ost, agurk og paprika og en wasa muslibar innimellom:)

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 3 knekkebrød med kalkunskinke og ost til frokost, bare vann. Det samme til lunch om jeg ikke har rukket å laget salat, vann. Middag spiser jeg 100 g kyllingkjøttdeig ikke noe mer til, men ett glass pepsi Max eller to! Til kvelds to knekkebrød med kalkun og ost, agurk og paprika og en wasa muslibar innimellom:)

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

? Det blir ikke 1400 kcal

 

Anonymous poster hash: e66e7...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 3 knekkebrød med kalkunskinke og ost til frokost, bare vann. Det samme til lunch om jeg ikke har rukket å laget salat, vann. Middag spiser jeg 100 g kyllingkjøttdeig ikke noe mer til, men ett glass pepsi Max eller to! Til kvelds to knekkebrød med kalkun og ost, agurk og paprika og en wasa muslibar innimellom:)

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Det er jo nesten ikke noe grønnsaker, vitaminer eller i det hele tatt næring!

Bortsett fra salaten.

 

Anonymous poster hash: bf7da...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med at kroppen skrur ned forbrenningen er bare tull.. Samme om du spiser 1400 kalorier i et måltid eller fordeler utover dagen og, forresten. Vil anbefale deg og lese deg litt opp på styrketrening, og innføre noen enkle øvelser du kan utføre hjemme på kveldstid. Lik fitnessbloggen på fb for eksempel, mye nyttig info. Spis mer grønnsaker, proteiner og gjerne egg. Du spiser alt for lite. Ikke pent å være slank og dvask.

 

Anonymous poster hash: de591...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned mye etter første fødselen min og jeg veide så lite som jeg ikke hadde gjort på flere år. Likevel følte jeg meg feit, rett og slett fordi jeg ikke trente, jeg bare gikk ned av all ammingen. Vekta er det vi stort sett henger oss opp i, men man kan veie lite og se "feit" ut, eller man kan veie mer og være godt trent og dermed se mye tynnere ut. Jeg anbefaler deg å ikke henge deg opp i en teit vekt, men heller forsøke å stramme opp litt, for vekta du ønsker å komme ned til, er alt for lite for de fleste voksne damer.



Anonymous poster hash: 61717...004
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din BMI er 20,7, noe som er i nedre del av normalvektig. Det du higer etter er altså å bli undervektig?

Det er utvilsomt vanskelig å gå ned i vekt når man allerede er veldig slank. Kroppen endres med årene også, så man kan ikke basere seg på trivselsvekta som ung.

 

Hvor gammel er du og hvor gammel var du da du veide 51?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 47 årene før jeg fylte tjue. Etter første fødsel veide jeg 51. Etter andre fødsel som dog var for 4 år siden veier jeg 55. Jo, men jeg er jo slank, men har liksom litt ekstra hær og der! Man kan på en måte ikke dømme etter vekt. Det optimale hadde jo vært å trent. Men jeg har faktisk ikke tid da jeg jobber stortsett hele dagen, og annenhver helg. De få timene jeg har med barna vil jeg ha, og etter leggetid har jeg masse annet som må gjøres klart til dagen etter og husarbeid. Er ikke lett å føle seg bra på alle måter:) hi

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 47 årene før jeg fylte tjue. Etter første fødsel veide jeg 51. Etter andre fødsel som dog var for 4 år siden veier jeg 55. Jo, men jeg er jo slank, men har liksom litt ekstra hær og der! Man kan på en måte ikke dømme etter vekt. Det optimale hadde jo vært å trent. Men jeg har faktisk ikke tid da jeg jobber stortsett hele dagen, og annenhver helg. De få timene jeg har med barna vil jeg ha, og etter leggetid har jeg masse annet som må gjøres klart til dagen etter og husarbeid. Er ikke lett å føle seg bra på alle måter:) hi

 

Anonymous poster hash: 5ef5e...dfe

Selv om man er slank, kan man føle kroppen ser litt slapp ut. Du sier du ikke har tid til å trene, men jeg tror likevel kroppen din hadde sett bedre ut om du trente, enn om du hadde gått ned 4 kg :)

Om du kan få til 15 min styrketrening hver dag, kan det gjøre underverker for kroppen din :)

Likevel tror jeg du dømmer deg selv vel hardt! Du er slank og det er ikke sikkert andre enn deg ser dine skavanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...