Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Finnes det kurs eller noe jeg kan ta som gir en elendig CV et løft? Anonymous poster hash: d78c1...029
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Mange nettbaserte studier Google nettstudier Anonymous poster hash: 25f6c...b08
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Datakurs. Data må du jo kunne i de fleste jobber uansett så det vil se posetivt ut på CV. Anonymous poster hash: 34a19...1ef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Frivillig arbeid står sterkere hos meg. Jeg har til og med ansatt en med kun erfaring fra frivillig arbeid, og da hadde jeg over 200 søknader å velge blant. Anonymous poster hash: b25b7...129
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Frivillig arbeid står sterkere hos meg. Jeg har til og med ansatt en med kun erfaring fra frivillig arbeid, og da hadde jeg over 200 søknader å velge blant. Anonymous poster hash: b25b7...129 Du, jeg har et spørsmål. Jeg er frivillig hos to store organisasjoner og lurer på hvor man skriver dette på CV'en? Anonymous poster hash: b23ff...3d1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Frivillig arbeid står sterkere hos meg. Jeg har til og med ansatt en med kun erfaring fra frivillig arbeid, og da hadde jeg over 200 søknader å velge blant.Anonymous poster hash: b25b7...129 Du, jeg har et spørsmål. Jeg er frivillig hos to store organisasjoner og lurer på hvor man skriver dette på CV'en?Anonymous poster hash: b23ff...3d1 Under arbeidserfaring. Skriver bare som et underpunkt at det er frivillig arbeid. Anonymous poster hash: b25b7...129
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Frivillig arbeid står sterkere hos meg. Jeg har til og med ansatt en med kun erfaring fra frivillig arbeid, og da hadde jeg over 200 søknader å velge blant.Anonymous poster hash: b25b7...129 Du, jeg har et spørsmål. Jeg er frivillig hos to store organisasjoner og lurer på hvor man skriver dette på CV'en?Anonymous poster hash: b23ff...3d1 Under arbeidserfaring.Skriver bare som et underpunkt at det er frivillig arbeid. Anonymous poster hash: b25b7...129 Okay:) Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: b23ff...3d1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Hvordan skaffer jeg frivillig arbeid da? Kan man søke om det hvor som helst? Anonymous poster hash: d78c1...029
Gjest pannekakerøre Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Hvordan skaffer jeg frivillig arbeid da? Kan man søke om det hvor som helst? Anonymous poster hash: d78c1...029 Google frivillig arbeid i din by.Anbefaler Røde Kors og Kreftforeningen, på det varmeste:) Endret 18. februar 2014 av pannekakerøre
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har alltid hatt 4 mellomtitler på min cv Utdanning Kurs Arbeidserfaring Frivillig arbeid Under kurs har jeg bare en oppsummering (har så mange). Under frivillig arbeid har jeg satt de tingene jeg har arbeidet mest med (f.eks en del år som trener, nasjonale verv osv). Under utdanning oppramsing av utdanningssted, linjevalg og snittkarakter Under arbeid kommer en opplisting av arbeidsgiver, stillingsbetegnelse og et par stikkord om oppgavene. (f.eks. arbgiver x, prosjektleder for xx prosjekt) Jeg undrer meg litt på at du ikke vet hvordan du skaffer frivillig arbeid - det har det med å renne over av forespørsler hos oss. Men et godt sted å begynne er røde kors, frivillighetsentralen eller om du skulle ha en hobby/interesse (idrett, håndarbeid e.l.) og oppsøke slike organisasjoner. Anonymous poster hash: c23f7...886
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Frivillig arbeid/engasjement ser veldig bra ut på en CV, og jeg har og vært med på å hente inn folk med spennende verv til intervju (ved at det veide opp for mindre direkte erfaring). Men, det er ikke fullt så imponerende med "frivillig i Kreftforeningen" på CV'en hvis du nettopp har startet, og ikke kan vise til verv/erfaringer fra organisasjonen. "Jeg har nettopp begynt" er mindre "verdt" enn "jeg har vært med i flere år, vært økonomisk ansvarlig, og her er nummeret til leder som kan være referanse for meg", hvis du skjønner. Har vært med i litt for mange organisasjoner og hatt litt for mange frivillige tillitsverv til å ta alt for god fisk, er nok de som skriver "tillitsverv X" under Verv og som aldri har gjort noenting i vervet sitt... Så hvis CV'en er elendig fordi den er tom, så må du heller jobbe med selve søknaden, og finne gode forklaringer på hvorfor den er tom. Anonymous poster hash: 3e1e1...8eb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Skrev min første CV på flere år i går jeg også, og lurer på hva som teller som "kurs"? Eksempler noen? T tillegg lurer jeg på hva av verv som teller med. Jobber innenfor helsesektoren og her brukes kun el-cv og søknad. Anonymous poster hash: ef605...73a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Du kan jo i prinsippet skrive hva du vil under "verv", men jeg har tatt det som å mene valgte verv i organisasjoner, feks sekretær i ......, økonomisk ansvarlig i ......... Bruker dere Webcruiter er det et eget fritekstfelt hvor du kan skrive noe som "aktivt medlem i ....." hvis du er med i en organisasjon uten å ha verv. Kurs er litt det samme, jeg har brukt det til typisk førstehjelpskurs/andre kurs som gir kompetanse utover/i tillegg til det jeg har jobbet som. Har du tatt et økonomikurs i en frivillig organisasjon kan du skrive opp det, men du må passe på at du ikke fyller CV'en med alt for mye tull. Har du mye kurs innenfor en og samme organisasjon eller tema kan du slå dem sammen, og skrive feks. "Administrative kurs - tatt gjennom forening ...., forening .... og .........", osv. Dere finner mye gode guider til CV hvis dere bare googler litt. Anonymous poster hash: 3e1e1...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå