Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har hjerteflimmer, noe som jeg merker spesielt godt ved mye fysisk aktivitet og anstrengelse. Da kommer flimringen og jeg får smerter i brystet. I følge legene er jo ikke dette farlig, meg jeg gruer meg mye til fødsel på grunn av dette. Det er jo en enorm fysisk anstrengelse for å si det mildt, og er veldig usikker på hvordan jeg kommer til å takle det. Jeg blir ofte engstelig og redd når jeg får flimmer nå, tør ikke tenke på hvordan det blir under fødsel, er redd jeg kommer til å frike ut helt.... Har nesten nettopp funnet ut at jeg er gravid, så har ikke vært til lege ennå. Men kan man få noe ekstra oppfølging når man har hjertesykdom? Tør nesten ikke spørre om dette her inne men kan dette være grunnlag for å vurdere keisersnitt? Vær så snill å ikke gi meg alt for mye pepper, jeg bare spør :-) Anonymous poster hash: 1372a...bb5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Nå er jo heller ikke keisersnitt nødvendigvis 'a walk in the park', jeg hadde for eksempel enorme smerter i ettertid, og klarte knapt å stå på beina på flere dager, men selvsagt er dette noe du kan ta opp med en lege. Jeg har også hjerteflimmer, men tok ikke spesielle forholdsregler i forbindelse med svangerskap og fødsel (det var en annen årsak til at jeg måtte ta keisersnitt), men jeg antar at graden av flimmer kan ha betydning for eventuelle tiltak. Snakk med en flink lege, du, enten fastlege eller kardiolog eller begge. Gratulerer med graviditeten og lykke til! Anonymous poster hash: f2f4f...885
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har hjerteflimmer og ble anbefalt å ikke vurdere keisersnitt ihvertfall. Men det er jo en vurdering vi ikke kan hjelpe deg med basert på egne erfaringer da:) Jeg måtte dessverre ha keisersnitt likevel av andre årsaker og det er mye hardere påkjenning enn vaginal fødsel. Anonymous poster hash: c4344...f40
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Takk for tilbakemelding. Hi Anonymous poster hash: 1372a...bb5
Gemini77 Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har hjerteflimmer og AV blokk grad 2 i tillegg til en hjerteiperasjon i 97 for takykardi. Jeg ble verre i svangerskapene men fødte uten problemer begge gangene. Journalført på Ullevål så de var i beredskap på hjerteavdelingen. Men dette var mer pga AV blokken. Ved andre fødsel var jeg såpass ille at de ville jeg skulle ta keisersnitt for mer kontroll da det er vanskelig å ha beredskap når man ikle vet fødselsøyeblikket. Jeg nektet og de overførte meg derfor over til riksen for fødsel. Ble satt igang på hjerteavdelingen og overført til føden like før selve fødselen. Så tilbake på hjerteavdelingen. EKG på og CVK lagt inn før igangsettelsen og en sykepleier fra hjerteavdelingen hele tiden. De så visst masse stanser hos meg men ikke noe som jeg merket selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå