Gå til innhold

Ekebergparken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah som jeg elsker denne byen. I dag førstereis i Ekebergparken - dvs en times rusling (tidsbruk kan med fordel utvides, men kroppen tålte en time) i vakkert terreng ned til Sjømannsskolen. Fantatiske skulpturer og enda mange igjen. Anbefales varmt! Et must for alle som får (eller er) besøk!

http://www.ekebergparken.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Jeg svisjer kun forbi i helga, men det byr seg nok andre anledninger. Restauranten står også på besøkslista :)

Skrevet

Det var mange drømmefulle og fantastiske lunsjer ute i den lykkelige tiden jeg studerte på Sjømannsskolen. Åh, for et landskap, og for en utsikt! Ekebergparken har jeg ikke fått sett enda, men den står på lista over ting å se til sommeren (når det er varmt og finvær). 

Savner Oslo. Sukk. 

Skrevet

Vi har ikke vært der ennå, men jeg er klar når det blir litt varmere i været. I dag hadde vært en fin dag, men det er noe med at jeg er forventet å møte opp på jobb... 

Skrevet

Luten, du kan jo melde deg som modell for Venus fra Oslo ;)

Skrevet

Er der ofte. Flott turområde, mangler bare en firbent venn når jeg tusler der.

Skrevet

Har bare vært der en gang, fikk ikke sett så mye da ungene synes trær, steiner og stubber i skogen var mer spennende....

Skrevet

Er der ofte. Flott turområde, mangler bare en firbent venn når jeg tusler der.

Du kan få låne min, så kan jeg sitte på Ekebergrestauranten mens dere går tur :)

Skrevet

Har ikke vært der, men er innimellom i Oslo bare som turist. Det er noe med å se det man ser hele tiden. Vi har noen flotte steder her nede og, men i mange tilfeller er man så vant til å se det, at man ikke ser det, om dere forstår hva jeg mener. Siden kjøp av ny telefon gjorde det mye enklere å knipse bilder, har jeg det siste året tatt mange bilder på tur i nærmiljøet og det er vel egentlig gjennom å se på disse bildene det endelig gikk opp for meg hvor flott det er her.

Skrevet

Står til med snøen der borte? Kanskje jeg skal legge inn en Ekebergtur i neste uke? Hvis jeg får tid.....

Skrevet

Står til med snøen der borte? Kanskje jeg skal legge inn en Ekebergtur i neste uke? Hvis jeg får tid.....

Ikke noe snø nå gitt.

Skrevet

Ikke noe snø nå gitt.

Liker eller liker ikke... Kunne tenkt meg en skitur! Her er det jo bare sol og vår:-)

Skrevet

Ikke noe snø nå gitt.

Liker eller liker ikke... Kunne tenkt meg en skitur! Her er det jo bare sol og vår:-)

Men man trenger kanskje ikke dra så langt avgårde fra Ekebergparken for å finne litt av det hvite?...

Skrevet

Ikke noe snø nå gitt.

Joda, definitivt snø på min kant, ungen på ski i marka i går - og siden det har regna på den er det steinhardt og supert å gå på beina overalt her også. Pluss at nå snør det. Men Ekeberg var snøfritt, så å si, i ale fall grasset på toppen og hovedspaserveiene.

Dagens elsk er forøvrig to par nye Yaktrax. Verdens beste "brodder" som sitter på, er lekkert sklifrie men ikke har pigg sånn at de heller ikke er vonde å gå på asfalt med, og ikke setter merker på parkett engang (altid ett eller annet som er glemt inne). 249 pr par på xxl.

Skrevet

Ikke noe snø nå gitt.

Joda, definitivt snø på min kant, ungen på ski i marka i går - og siden det har regna på den er det steinhardt og supert å gå på beina overalt her også. Pluss at nå snør det. Men Ekeberg var snøfritt, så å si, i ale fall grasset på toppen og hovedspaserveiene.

Dagens elsk er forøvrig to par nye Yaktrax. Verdens beste "brodder" som sitter på, er lekkert sklifrie men ikke har pigg sånn at de heller ikke er vonde å gå på asfalt med, og ikke setter merker på parkett engang (altid ett eller annet som er glemt inne). 249 pr par på xxl.

Ja, nå er det hvitt her også. Rett på riktig side av 0 også, så da blir det liggende i dag i hvert fall. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hurra! Til helga kanskje... Vi skal på prompehelg (jadda).

:D

Skrevet

Vi rakk både Ekebergparken og skitur i vinterferien, vi! Og du blomstre, det ryktes at det er atskillige sjeldne planter der, de er kanskje lettere tilgjengelig nå enn de var da.. God tur!

Skrevet

Vi rakk både Ekebergparken og skitur i vinterferien, vi! Og du blomstre, det ryktes at det er atskillige sjeldne planter der, de er kanskje lettere tilgjengelig nå enn de var da.. God tur!

Sjeldene planter? Hva? Hvor? Jeg har også sjeldene planter, tror de heter Løvetann, hørt om de? :P

Håper vi rekker en tur innom altså. Mor har to ønsker for helgen. Kaffekompaniet (som i grunnen blir vanskelig å ikke få til) og parken.

Skrevet

Du finner iallefall gulveis i Ekebergparken nå, et par sjeldne orkidéer(men det er senere på sommeren) og litt annet pjusk. Skal spørre sjefen(min mor) etter nærmere beskrivelse!

Skrevet

Sjeldene planter? Hva? Hvor? Jeg har også sjeldene planter, tror de heter Løvetann, hørt om de? :P

Håper vi rekker en tur innom altså. Mor har to ønsker for helgen. Kaffekompaniet (som i grunnen blir vanskelig å ikke få til) og parken.

Prøv deg på Fuglen, også! https://www.facebook.com/Fuglen.Oslo

Skrevet

Prøv deg på Fuglen, også! https://www.facebook.com/Fuglen.Oslo

Oooo, intereshting!

Skrevet

Da kan jeg rapportere om:

- hvitveisdekket park (med innslag av fioler)

- soooool

- fuglesang

- kunstverk som vesla syntes det var kjempestas å lete etter og oppdage

- utsikt til blå, blå fjord (og fin, fin by)

Og for å toppe den nasjonalromantiske stemningen:

- et korps som spilte Norge i rødt, hvitt og blått!

Skrevet

Hva er prompetur? :huh:

He, he, nei du skjønner. Har en 5-åring som fikk Doktor Proktor boka til påske, og når vi skulle til Oslo i helgen så oppdaget vi at den gikk både som forestilling på teateret, som film på kino, OG det ble arrangert Doktor Proktor tur! Så da måtte vi jo får med oss noe av det det, og da ble det promeptur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...