Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jobber nå på ett asyl mottak som leder av en barnebase, tilbud til asys barn fra 1-5 år. Er lei av jobben og søkte meg idag på ny stilling i kommunen som styrer i en barnehage. Tok komtakt med enhetslederen da hun kjenner meg litt fra før, hun jobbet i en brhg hvor jeg var mye vikar. Hun sa åå så hyggelig å høre fra deg igjenn, bla bla. Så sa jeg at jeg tror det er mange flere som er myyyye mer kvalifiserte enn meg, men at jeg prøver likevell. Da sa hun MEN JEG SYNES HVERTFALL DU SKAL EN SØKNAD!!!!!! Så lo hun litt.. Hvordan kan jeg tolke dette? Er utdannet førskolelærer og er kvalifisert til stillingen.. Anonymous poster hash: 83eb6...d81
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 ? Trenger du tolke noe da? Du fant en stilling du kan tenke deg, den er ledig og du er kvalifisert, så da er det vel bare å søke da?! Anonymous poster hash: 2e010...ef4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Tenker litt om jeg kanskje kan bli prioritert i og med at hun kjenner meg og vet hvor flink jeg er.. Vi kommer jo til å jobbe tett sammen om jeg får jobben.. Anonymous poster hash: 83eb6...d81
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Noen? Anonymous poster hash: 83eb6...d81
<3 2G <3 Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Betyr vel bare at du må sende søknad som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Om du vil bli prioritert eller ikke kommer jo helt an på hvilke andre søkere de får. Hvis de sitter med valget mellom deg og en annen med lik kvalifikasjon er sjansen stor for at du blir valgt på grunnlag av 'personlig egnethet'. Hvis de får inn søknad fra noen som passer bedre enn deg vil de nok ikke prioritere deg. Ganske logisk. Men klart de vil ha søknaden din! Alle vil jo ha flest mulig kvalifiserte søkere til stillingen sin. Anonymous poster hash: ddae1...cf4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Som regel er de statlige og kommunale stillingene allerede "besatt". Det går som regel vikarer i disse, og hvis man er fornøyd med disse vikarene så "lager" man stillingen etter disses kvalifikasjoner, egenskaper og utdanning. Men pga loven så må disse stillingene etter et halvt år lyses ut uansett. Og for ikke å snakke om de som har under 100% stillingsandel som søker - alle disse går jo foran deg i køen. Disse har krav på stillingen så lenge de stiller resten av kravene. Anonymous poster hash: c8aeb...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå