Gå til innhold

Der som har vært helt innaktive i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere til gjengjeld fått veldig harde/tøffe fødsler?

Jeg har hatt store bekkensmerter som startet veldig tidlig. Har fått beskjed om å ligge på sofaen å se på tv/lese bok.
Dette er rene marerittet.
Jeg har lagt på meg mer enn ønskelig også, kjedespist en del. Sliter så mye at jeg knapt kommer meg opp en trapp inne i hjemmet vårt.
Ikke gjør jeg noe særlig husarbeid heller. Dette er helt dødens...

Og nå gruer jeg meg ekstra mye til fødselen. Er redd kroppen ikke vil få det til.

Anonymous poster hash: ffd87...073
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var lite aktiv i mitt andre svangerskap.

Fødselen tok 1 1/2 time.

Så nei, lite aktivitet trenger ikke bety lang og tung fødsel.

Anonymous poster hash: 3984d...13e
Skrevet

To inaktive svangerskap pga bekkenløsning.

To supre og fine fødsler! Ikke harde i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 8903f...428
Skrevet

Jeg hang stort sett over toalettet og kastet opp i mine svangerskap. Ble ikke noe trening på meg. Mine fødsler gikk raskt og enkelt.

Nr 1 tok 7 timer.

Nr 2 tok 3 timer.

Nr tre tok 1 1/2 time.

(Nå la jeg ikke på meg noe særlig heller, pga kvalme og oppkast da. Men som sagt, absolutt ikke noe trening.)

Skrevet

Ingen trening her heller. Raske styrtfødsler, der jeg ikke rakk sykehuset på en av dem.

Anonymous poster hash: e73bb...cf3

Skrevet

Har dere til gjengjeld fått veldig harde/tøffe fødsler?Jeg har hatt store bekkensmerter som startet veldig tidlig. Har fått beskjed om å ligge på sofaen å se på tv/lese bok.Dette er rene marerittet.Jeg har lagt på meg mer enn ønskelig også, kjedespist en del. Sliter så mye at jeg knapt kommer meg opp en trapp inne i hjemmet vårt.Ikke gjør jeg noe særlig husarbeid heller. Dette er helt dødens...Og nå gruer jeg meg ekstra mye til fødselen. Er redd kroppen ikke vil få det til.  Anonymous poster hash: ffd87...073

I svangerskap nr. 2 var jeg inaktivitet. Ikke pga. noe fysisk, men fordi jeg var utrolig sliten og fikk alt av sykdommer som omgangssyke, influensa, bilhulebetennelsen osv. Jeg karret meg på jobb og jobbet 50%. Jeg var sykt sliten den dagen fødseln startet, jenta kom 3 uker og 2 dager før termin, så jeg hadde ikke gått ut i permisjon og fått vilt meg før jeg skulle føde. Men det gikk utrolig bra, kropp og sinn taklere det meste. Fødsel nr. 2 var heldigvis rask :)

Anonymous poster hash: 2bfa9...d93

Skrevet

Ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning gjorde meg ganske immobil og stilleliggende. Tok 6 timer fra slimproppen gikk til ungen var ute. Grei fødsel uten smertestillende

Anonymous poster hash: b7cea...4f5
Skrevet

Grusom fødsel, hyperemesis og bekkenløsning hele svangerskapet. Gikk 10 dager over termin og ble igangsatt, var helt forferdelig. Sikkert ekstra fæl siden fødselen før der igjen var en drømmefødsel. 

Anonymous poster hash: 1ce91...9c5
Skrevet

Har lyst å svare omvendt av virkeligheten, men sannheten er at jeg trente hele svangerskapet, spiste sunt, fikk morningsakupunktur og hele pakken, men hadde over et døgn i fødsel før til slutt hastesnitt. Så aktiv i svangerskapet MÅ heller ikke bety lett fødsel:)

Anonymous poster hash: d6744...535

Skrevet

Ikke bekymre deg for det. Jeg lå i senga i fire måneder pga fare for prematur fødsel. Jeg fødte tvillinger nesten til termin uten noen hjelpemidler og fødselen tok bare fire timer fra første rie til begge var ute. Jeg vil ikke ha flere barn, men den fødselen kunne jeg tatt anyday.

Anonymous poster hash: d9e6c...15c

Skrevet

Jeg kjenner jeg ble litt lettet etter å ha lest svarene deres...

Kjenner meg kjempe lat, men jeg kan ikke noe for at jeg har det sånn jeg har det heller. Er i tillegg kjempe slapp og trøtt, og bruker i stedet all energi jeg har til overs på barnet jeg har fra før.
Godt det bare er noen måneder i løpet av et år, og ikke resten av livet. (håper jeg....)

Anonymous poster hash: ffd87...073
Skrevet

Var så dårlig, særlig tredje trimester med nr 2 og enda verre med nr 3 og had kraftige bekkensmerter, ødem og lett svangerskapsforgiftning med tredje. Derfor har jeg ikke kunne vært aktiv i store deler, ikke vært fysisk forsvarlig. Men had greie fødsler, litt langtekkelig åpningstid, men kjapp og lett utdriving med pressrier i max 5 min, null sting og god form kjapt etterpå.

Ute på trilletur med en gang jeg kom hjem fra føden.

Skrevet

3 inaktive fødsler, 3 kjappe og fine fødsler hvor jeg raskt var tilbake til normalen, varte 4,5. 1,5 og 3 timer ca.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er noe godt sammenligningsgrunnlag. VIl bare gjøre deg oppmerksom på faren for blodpropp når du er så inaktiv. Håper du har fått blodfortynnende. Pass på å rør deg det du kan om du har lov. (Du kan vel røre litt på overkropp, sprelle med tær eller noe?)

Påtvunget sofaliv er noe herk!

Lykke til!

Anonymous poster hash: e85db...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...