Gå til innhold

Noen som har bipolar 2 og er umedisinert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så trøtt av medisinene at jeg ikke klarer å ta meg av barna eller kjøre bil, så det går ikke. Er det noen som helst naturmedisin eller kosttilskudd som kan hjelpe meg? 

Anonymous poster hash: cf8b4...3ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke medisiner har du prøvd?

Anonymous poster hash: 6dd2c...e9f

Skrevet

Lamictal, lithium, concerta og strattera pga at jeg har adhd i tillegg.

Går rett i bakken av minste startdose. Er utbrent fra før, så på medisiner orker jeg bare å sove hele dagen.

Anonymous poster hash: cf8b4...3ad
Skrevet

Jeg går også på Lamictal , har nettopp økt dosen og i dag har jeg stort sett sovet.

Veldig ubehagelig, skal prøve de en stund til og se om det går seg til.

Anonymous poster hash: 6dd2c...e9f

Skrevet

Jeg har bipolar 2 og er umedisinert i den forstand. Bivirkningene ble for kraftige, prøvd det meste. Nå har m. Bipolar roet seg med alder og livssituasjon. Jeg er hjemmwværende, jobb og barn/ familie blir for mye.

Jeg tar litt imovane og sobril for å sove i de værste hypomane periodene, men det er alt.

Går til terapaut hver tredje uke, mye ut i skog og mark. Trening er utrolig god medisin, samme med sunn mat og gode rutiner i det daglige dvs døgnrytme, måltider, holde orden hjemme, på økonomi osv.

Videre drikker jeg ingenting med koffein etter kl 17, alkohol er jeg meget forsiktig med, total avhold ved antydning til depresjon eller hypomani, og kun max to enheter ellers, aldri mer!

Å ha bipolar type 2 erven utfordring, men det er mulig å leve et gidt innholdsrkr lv og klarecswg uten tunge medisiner, men man må ha et tett sikkerhetsnett som fanger opp signaler og leve ryddig,

Jeg er gift og har en mann som støtter meg, slik kan jeg fungere sm en god mor, uten ham glle det nok blitt tøft og vanskelig. Jeg har svingnnger, men de er til å leve med for hele famlien, på det verste reiser jeg bort noen dager og hviler ut.

Anonymous poster hash: f7acf...6f9

Skrevet

Jeg har bipolar 2 og er umedisinert i den forstand. Bivirkningene ble for kraftige, prøvd det meste. Nå har m. Bipolar roet seg med alder og livssituasjon. Jeg er hjemmwværende, jobb og barn/ familie blir for mye.

Jeg tar litt imovane og sobril for å sove i de værste hypomane periodene, men det er alt.

Går til terapaut hver tredje uke, mye ut i skog og mark. Trening er utrolig god medisin, samme med sunn mat og gode rutiner i det daglige dvs døgnrytme, måltider, holde orden hjemme, på økonomi osv.

Videre drikker jeg ingenting med koffein etter kl 17, alkohol er jeg meget forsiktig med, total avhold ved antydning til depresjon eller hypomani, og kun max to enheter ellers, aldri mer!

Å ha bipolar type 2 erven utfordring, men det er mulig å leve et gidt innholdsrkr lv og klarecswg uten tunge medisiner, men man må ha et tett sikkerhetsnett som fanger opp signaler og leve ryddig,

Jeg er gift og har en mann som støtter meg, slik kan jeg fungere sm en god mor, uten ham glle det nok blitt tøft og vanskelig. Jeg har svingnnger, men de er til å leve med for hele famlien, på det verste reiser jeg bort noen dager og hviler ut. Anonymous poster hash: f7acf...6f9

Beklager taste feil, å skrive et langt innlegg med mobil ble bare rot ser jeg.

Anonymous poster hash: f7acf...6f9

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan dere fikk diagnosen? Hvilke symptomer hadde dere?

Anonymous poster hash: 3aa45...37b

Skrevet

Jeg er umedisinert på femte året.

Kjenner tegnene, så vet hva jeg har i vente når svingningene kommer, for det gjør de.

Anonymous poster hash: 7e4cd...50d

Skrevet

Har hørt at bra kosthold og trening hjelper. Vet det finnes spesielle oppskrifter, hørt om en suppe som var testet ut på et psykiatrisk sykehus som hadde effekt. Kanskje google det? Det er også andre medikamenter/ doseringer å prøve ut som virker bedre, litt vanskelig å finne balansen her. Vet min søster har endelig funnet en type som er bra for henne og hun fungerer bra nå. Kommer nok litt an på legene også...

Anonymous poster hash: d0bb2...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...