Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Og hvordan gikk det? Tar meg selv i å svelge endel kameler i situasjoner med barnehagen, men noen ganger sier jeg ifra, men da sitter jeg jo med dødsangst etterpå etter å ha lest flere ganger på forum om barnevern osv. Feks kan barnehagen si: X har ikke nok skift. (hallo??? Sjekk hylla, det er der) eller: Du må ta X til lege, X er ikke frisk. (X ER frisk, har vært hos lege, slapp av jeg ivaretar jo barnet mitt) Eller: Vi mener ungene skal trappe ned på søvn og ikke slutte brått, så det bør du gjøre (jeg har flere unger, og plutselig en dag VILLE ikke ungene sove mer på dagen, så da kutta vi det ut da uten problemer) osv. Jeg blir jo så irritert og føler jeg må forsvare meg. Jeg er så sykt nærtagen når det gjelder barna mine, men føler jo at de irettesetter meg på en måte. Hjelp, si det er flere enn meg her i verden... Anonymous poster hash: 85a8c...208
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Krangle med barnehagen? Vi er da voksne mennesker!!!! Anonymous poster hash: 0f3f1...91a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Ja så var det dette med å ordlegge seg sånn at ting ikke blir missforstått igjen da... Krangle/bli irritert på noe og vise at du er det/ snakke i en oppgitt stemmeleie, men koke inni deg/ ta noen diskusjoner(med tydelig irritert stemme) når man føler seg urettferdig behandlet ol. Jeg kortet det ned til krangle i mangel på ett bedre ord der og da... Ok? Anonymous poster hash: 85a8c...208
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Krangla ikke, men hadde samtaler med de noen ganger om forskjellige episoder som ikke var bra.
MammantilNurket Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Du skriver selv at du er "sykt nærtagende" når det kommer til barna dine. Det er da helt vanlig? Jeg synes kanskje at du virker i overkant hårsår. Barnehagen er, i likhet med deg, opptatt av å ivareta barnets interesser. Det kan derfor betraktes som nyttig at dere har en diskusjon og sammen finne frem til hva som fungerer optimalt. Slik jeg tolker det du skriver kan det se ut som du må øve deg på å ta i mot konstruktiv kritikk. Er det ikke mer hensiktsmessig å "spille på lag" med barnehagen, da? De er opptatt av barnets beste, men kan også være en god støttespiller for deg om du tillater det. Det er tvilsomt at de er ute etter å ta deg og de tar ikke kontakt med BVT uten grunn. Jeg har ikke barn i barnehage enda, men som tidligere ped.leder har jeg fortsatt til gode å "krangle" med foresatte - det skulle ha tatt seg ut Hva med å fortelle ped.leder hvordan du opplever det? Om du klarer å kommunisere din sårbarhet til dem, er jeg sikker på at de vil ta hensyn til det når dere snakket om barnet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå