Gå til innhold

Sært "problem" , men lurer bare på; det å mate andre unger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like ved oss ligger en park med bålplass og mange lekeapparat. En kan også leie grillhytte tilknyttet parken. Det gjorde jeg, mine to barn og 2 venninner med barn no i ettermiddag. Været var pent så vi griller derimot ute.

Hadde med en pakke pølser, juice, vann, pølsedeig+++.

Parken brukes av barn i nærheten og plutselig dukket 2 kompiser opp. De spurte om å få hver sin pølse, og jeg tenkte at det var ekkelt si nei så de fikk. Mens de grillet kom 2 venner av det andre barnet og ville også ha. Siden dette ligger midt i skolekretsen kom det jammen 2 jenter til; og da måtte jeg si nei. Hadde ikke mer igjen da. En av mine venninner fikk også spørsmål fra noen barn, men hun sa nei. Vet hun bruker parken veldig mye og hun sa det går ikke an å skal sørge for mat til alle.

Tenker også at kanskje noen foreldre ikke ble helt fornøyde, sånn like før middag.

Hva er deres tanker?

Anonymous poster hash: 98c71...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like ved oss ligger en park med bålplass og mange lekeapparat. En kan også leie grillhytte tilknyttet parken. Det gjorde jeg, mine to barn og 2 venninner med barn no i ettermiddag. Været var pent så vi griller derimot ute.

Hadde med en pakke pølser, juice, vann, pølsedeig+++.

Parken brukes av barn i nærheten og plutselig dukket 2 kompiser opp. De spurte om å få hver sin pølse, og jeg tenkte at det var ekkelt si nei så de fikk. Mens de grillet kom 2 venner av det andre barnet og ville også ha. Siden dette ligger midt i skolekretsen kom det jammen 2 jenter til; og da måtte jeg si nei. Hadde ikke mer igjen da. En av mine venninner fikk også spørsmål fra noen barn, men hun sa nei. Vet hun bruker parken veldig mye og hun sa det går ikke an å skal sørge for mat til alle.

Tenker også at kanskje noen foreldre ikke ble helt fornøyde, sånn like før middag.

Hva er deres tanker?

Anonymous poster hash: 98c71...4df

Skulle si; de "krevde " både juice, vann og kjeks. Og ja, det er bare vann men problemet er jo at jeg ikke hadde kran i lomma;-))

Anonymous poster hash: f4f48...414

Skrevet

Jeg hadde ikke likt at du foret ungene mine med pølser rett før middag. Slike ting skal avtales!

Anonymous poster hash: 21921...f73

Skrevet

Jeg synes det er veldig ok at dere sa nei, - pølser før middag er en u-ting, i tillegg til at barna må lære seg manerer... Man går ikke bort til fremmede (?) og tigger mat.

Anonymous poster hash: 6ae1d...c87
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det. Hadde jeg kjent deg ville jeg sikkert sendt en sms med takk for at du spanderte pølser på ungene :)

Skrevet

Nei, jeg vet ikke helt jeg. Ikke den het store krisen for meg om barna mine hadde spist ei pølse ute før middag, Men jeg liker å vite hvem det er som gir mat til barna mine. Liker ikke at helt fremmede "mater" de. Men mine hadde aldri i verden spurt heller så det hadde ikke vært et problem:-)

Skrevet

Jeg synes det er veldig ok at dere sa nei, - pølser før middag er en u-ting, i tillegg til at barna må lære seg manerer... Man går ikke bort til fremmede (?) og tigger mat.

Anonymous poster hash: 6ae1d...c87

Neida, jeg kjenner barna siden de er klassekamerater.

Jeg har jo tidligere lest tråder om dette med at en skal tilby alle mat, men når det blir så mange har en ikke mulighet.

Når det er saagt har jeg tidligere sagt til mine barn at om de leker i parken og noen griller der oppsøker en ikke dem om en ikke inviteres.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt at du foret ungene mine med pølser rett før middag. Slike ting skal avtales!

Anonymous poster hash: 21921...f73

Nei, jeg ser den. Takk for innspill:-)

Skrevet

Ikke problem å si nei.

Synes det er frekt å spørre om å få andres mat. Kan ikke fordra frekke unger dermed er det også lett å si nei. :-)

Anonymous poster hash: 00053...2a2

Skrevet

Ikke problem å si nei.

Synes det er frekt å spørre om å få andres mat. Kan ikke fordra frekke unger dermed er det også lett å si nei. :-)

Anonymous poster hash: 00053...2a2

Forklarte det kanskje litt dårlig, men det var altså kamerater og venninner av mine barn som spurte. Ikke fremmede barn:-)

Som sagt har jeg sett slike diskusjoner her før. Da mente samtlige at en bestandig skal gi andre barn mat, det selv om en satt i egen hage nærmest.

Skrevet

Har man ikke mer enn den maten man trenger selv på tur, så er det fullt lov å si nei.

Om min datter hadde fått tilbud om en pølse el. av andre, så hadde jeg bare syntes det var hyggelig. Har ikke noe behov for å gi tillatelse til slikt. Men jeg hadde ikke likt at hun "krevde" mat av andre.

Anonymous poster hash: b4da7...2fd
Skrevet

Huff hadde sagt klart nei. Liker ikke frekke barn, å tigge maten til andre er veldig frekt! (Syns jeg :P )

Skrevet

Det er helt greit å si nei i slike tilfeller. Jeg hadde helle ikke likt at mine barn hadde tigget mat fra andre.

Skrevet

Ene gangen de spurte spurte de kameraten- altså mitt barn og derfor ble det litt ekkelt si nei.

Nei, skal ikke være lett til tider;-) Hadde det vært noen barn som var med oss hadde jeg jo hatt med mat til dem, og det er jo greit gi en pølse til en venn som dukker opp. Men nå dukket mange opp;-)

Skrevet

Huff hadde sagt klart nei. Liker ikke frekke barn, å tigge maten til andre er veldig frekt! (Syns jeg :P )

Humrer litt når jeg leser slike svar.

Det er ganske normalt at barn trekkes mot slike situasjoner og gjerne vil ha litt. Spesielt når de kjenner de som sitter og griller (som i dette tilfellet). Ditt barn vil antagelig gjøre akkurat det samme i en slik situasjon når du ikke er der. Alle barn blir det du kaller frekke innimellom. Bare at mange tror ikke det om sine egne :P Kanskje du skal lære litt mer om barn slik at du ikke får sjokk når ditt eget barn gjør akkurat det samme som alle andre barn? ;)

Anonymous poster hash: f993d...713

Skrevet

Hehe ånei du :) når ho fylle 3 år skal me setta oss ned, og eg går igjennom kva som er gode og dårlig manerer :) denne lista blir fast "natta-historie" på sengekanten.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Synes det er en vesentlig forskjell på barn man har på besøk kontra de som stikker innom, samme om det er hjemme eller ute. Må være helt greit å si nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...