Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Ikke uventet får Norge massiv kritikk for alt for høy andel på trygd. Et sjokkerende høyt antall voksne mangler grunnleggende ferdigheter i lesing og regning. 10% i arbeifsfør alder soser rundt på uføretrygd. Unge folk naver med et smil om munnen. Arbeidsmoralen i dette landet er en skam. Det er noe som er riv ruskende galt når 1/3 av statsbudsjettet går til trygdeytelser. Når skal politikerne skjønne at vi lever i en boble og har et velferdssystem fra eventyrland som ikke er bærekraftig? Jeg er lei av at mine skattepenger er med på å finansiere latsabber som sover til kl. 12 og ikke gjør en dritt for samfunnet. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10129563 Anonymous poster hash: 13924...25f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller? Anonymous poster hash: 9ae77...c01
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Hi, nå kommer du bare til å få et drøss av tårevåte historier fra folk som kun er ute etter å forsvare seg selv. Det er umulig å diskutere dette som et samfunnsproblem, folk er kun ute etter å diskutere dette på et personlig nivå. Men enig, dette ER et stort og reelt problem. Bobla kommer til å sprekke lenge før vår generasjon når pensjonsalder, og da sitter vi i driten. Anonymous poster hash: 3a279...0d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tror at vi (skriver "vi" som et kollektivt ansvar selv om jeg vet at det ikke gjelder alle) som foreldre og kanskje også våre foreldre må ta en stor del av ansvaret. Vi oppdrar barna våre til å bli ansvarsløse Luksusfelledeltagere. Det er skremmende! Anonymous poster hash: 4f390...2b9
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Jeg leste det i stad! Det er helt forferdelig, og kommer ikke til å fungere på sikt. AP-politikk på sitt verste. Anonymous poster hash: ad2d2...b19
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller?Anonymous poster hash: 9ae77...c01 "681.000 arbeidere betaler Norges uføreregning Hver eneste skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede." http://www.dn.no/valg/article1737680.ece Les og grin. Anonymous poster hash: 3a279...0d6
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Størstedelen av de som har uføretrygd har det på grunn av hjerneslag. Svindlere? Anonymous poster hash: 8aa1b...684
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller?Anonymous poster hash: 9ae77...c01 "681.000 arbeidere betaler Norges uføreregning Hver eneste skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede." http://www.dn.no/valg/article1737680.ece Les og grin. Anonymous poster hash: 3a279...0d6 Artikkelen er fra 2009. Anonymous poster hash: bdb0b...1b1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tror at vi (skriver "vi" som et kollektivt ansvar selv om jeg vet at det ikke gjelder alle) som foreldre og kanskje også våre foreldre må ta en stor del av ansvaret. Vi oppdrar barna våre til å bli ansvarsløse Luksusfelledeltagere. Det er skremmende! Anonymous poster hash: 4f390...2b9 Her er du virkelig inne på noe altså. Jeg har gjennom jobben min mye kontakt med unge mennesker mellom 18 og 25 år og innstillingen deres er helt sinnsyk. Det er aldri snakk om hva som kan forventes av dem, hva de skal yte, det er kun snakk om hva de har krav på. De skal ha og ha og ha og ha, og om de ikke blir som forventet, eller de føler det blir forventet og forlangt for mye av dem kan de bare gi opp for de har jo krav på penger fra nav... Gjelder selvfølgelig ikke alle, men det er en helt tydelig tendens, de skal ha mest mulig penger for minst mulig jobb, de skal ha mest mulig ferie uten å tilpasse seg arbeidsgiver i det hele tatt (type ringe og si de har bestilt tur til syden i 10 dager og må ha fri da og da, uten å spørre når de kan få ferie først o.l.). Det er meg, meg, meg, meg hele veien på en helt hårreisende måte, jeg får helt hakeslipp rett som det er. Vi syr puter under armene på generasjonene som kommer etter oss på en veldig usunn måte. Anonymous poster hash: 79683...0c2
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller?Anonymous poster hash: 9ae77...c01 "681.000 arbeidere betaler Norges uføreregning Hver eneste skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede." http://www.dn.no/valg/article1737680.ece Les og grin. Anonymous poster hash: 3a279...0d6 Les overskriften din, du sier at 1/3 lever på trygd. 1/3 av hva? Det er omtrent 10% av folk i arbeidsfør alder som er uføretrygded..og det er langt fra 1/3. eller så forsto jeg ikke overskriften din... Anonymous poster hash: 9ae77...c01
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller?Anonymous poster hash: 9ae77...c01 "681.000 arbeidere betaler Norges uføreregning Hver eneste skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede." http://www.dn.no/valg/article1737680.ece Les og grin. Anonymous poster hash: 3a279...0d6 Les overskriften din, du sier at 1/3 lever på trygd. 1/3 av hva? Det er omtrent 10% av folk i arbeidsfør alder som er uføretrygded..og det er langt fra 1/3. eller så forsto jeg ikke overskriften din... Anonymous poster hash: 9ae77...c01 Ja jeg skrev overskriften litt for raskt, det er 1/3 av statsbudsjettet som går med til å betale for dem som lever på trygd. Det er ca 20 % av den norske befolkningen i arbeidsfør alder som mottar en eller annen form for trygd, ikke 33 %. My bad. Summen vi bruker på å betale mennesker bort fra arbeidslivet, er vanskelig å fatte. NAV alene forvalter nå nær 40 prosent av statsbudsjettet. Skremmende! HI Anonymous poster hash: 13924...25f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Hadde jeg fått meg en jobb hadde jeg virkelig jobbet på, men hva skalman gjøre når en er arbeidsledig annet ennå søke, søke og søke jobber? går ikke å ta kurs selv for alt koster.. Anonymous poster hash: acf7e...b87
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Hadde jeg fått meg en jobb hadde jeg virkelig jobbet på, men hva skalman gjøre når en er arbeidsledig annet ennå søke, søke og søke jobber? går ikke å ta kurs selv for alt koster.. Anonymous poster hash: acf7e...b87 Er det virkelig så vanskelig å få seg en jobb eller er det bare det at man er kresen? Anonymous poster hash: e3e74...428
MrsMilla Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Tja, lett å se på tallene og snakke om alle andre. Allikevel ser jeg at det er et fåtall her inne som faktisk ser på det som sin plikt å jobbe og bidra til fellesskapet - det er viktigere å tenke på egen komfort og hva man har lyst til. På sin egen kjøkkenbenk. De fleste ser ut til å være interessert i sine rettigheter, hvorfor er så få interessert i sine plikter til å være med og bidra også i kroner og øre? Forsåvidt enig i at det er veldig mange på trygd, sikkert temmelig mange flere enn nødvendig, men skummelt å gå løs på de som er på trygd da vi ikke vet grunnen, de fleste har jo en god grunn til dette. I tillegg er norsk arbeidsstyrke veldig inkluderende, vi ønsker å ha med gravide, småbarnsforeldre, personer med mindre arbeidsevne enn andre etc. Dette gir også økt press på trygdesystemet, men er et valg vi har gjort - og som er et gode totalt sett. Om alle starter å feie litt for egen dør og tenker mer på hva de kan gjøre for samfunnet enn hva samfunnet kan gjøre for de, så har vi kommet langt. Og faktisk si ifra når man ser andre misbruker trygdesystemet, så kan nav bruke denne informasjonen til å vurdere situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Tror det må være noen misvisende tall her. 1/3 lever på trygd? tviler.. regner de med pensjonister da eller?Anonymous poster hash: 9ae77...c01 "681.000 arbeidere betaler Norges uføreregning Hver eneste skattekrone fra over 681.000 nordmenn må til for betale Norges unormalt mange uføretrygdede."http://www.dn.no/valg/article1737680.eceLes og grin.Anonymous poster hash: 3a279...0d6 Artikkelen er fra 2009. Anonymous poster hash: bdb0b...1b1 Og har tallene endret seg til det bedre siden den gang? Anonymous poster hash: 3a279...0d6
Sage90 Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Det er sykt når man ser 18-19-åringer som lever på trygd. Det er helt klart noen som sikkert ikke kommer seg ut i arbeidslivet osv, men jeg nekter å tro at så mange absolutt ikke klarer å jobbe!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Størstedelen av de som har uføretrygd har det på grunn av hjerneslag. Svindlere? Håper for guds skyld at noen av dine nærmeste får hjerneslag med den innstillingen du har !!! Hilsen kona til han som fikk hjerneslag for to år siden- og dermed fikk våre liv snudd totalt på hodet Anonymous poster hash: 8aa1b...684 Anonymous poster hash: f887a...e11
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Størstedelen av de som har uføretrygd har det på grunn av hjerneslag. Svindlere? Håper for guds skyld at noen av dine nærmeste får hjerneslag med den innstillingen du har !!! Hilsen kona til han som fikk hjerneslag for to år siden- og dermed fikk våre liv snudd totalt på hode Anonymous poster hash: 8aa1b...684 Anonymous poster hash: f887a...e11 . Mente selvsagt håper inderlig IKKE noen av dine nærmeste får hjerneslag Anonymous poster hash: f887a...e11
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Størstedelen av de som har uføretrygd har det på grunn av hjerneslag. Svindlere? Håper for guds skyld at noen av dine nærmeste får hjerneslag med den innstillingen du har !!! Hilsen kona til han som fikk hjerneslag for to år siden- og dermed fikk våre liv snudd totalt på hodet Anonymous poster hash: 8aa1b...684 Anonymous poster hash: f887a...e11 Nå misforsto du. Jeg prøvde å informere hi. Lurer på om hun virkelig tror uføre er svindlere. Hjerneslag kan ikke fakes. Anonymous poster hash: 8aa1b...684
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Regner de med pensjonister og dem i fødselspermisjon? Er vel endel der men disse har/ kommer til å betale mer skatt når de er tilbake på jobb. Anonymous poster hash: c1873...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå