Gå til innhold

Måtte avlive katten min idag og er helt knust:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søte gode katt måtte avlives idag:( Han var gammel og syk og det var det beste for han, men herregud så vondt det gjør! :(

Jeg har hatt den katten siden jeg var 17 år og flyttet på hybel. I alle disse 16 årene vi fikk sammen så har han sitter på gulvet med hodet på skakke og tigget mat når jeg spiste middag. Han kom alltid løpene til ytterdøren når jeg kom fra jobb, da mjauet han og gned seg mot foten min. Han elsket å gå på tur, han var litt rar den katten:) så mangengang gikk han etter oss når vi var ute å gikk tur. Løp etter oss hele veien, inn i skogen, på lekeplassen, til butikken har han også fulgt etter meg.

Men nå er det helt tomt, ingen katt som satt meg hodet på skakke og så på meg når eg spiste middag i dag. Ingen katt som kommer på fanget mitt og kvelden for å kose, aldri mer.. Det gjør så vondt, så forferdelig vondt. 16 år fikk vi sammen, herregud jeg savner han. Trodde faktis ikke jeg skulle reagere så sterkt, men han har jo vært her med meg i 16 år, 16 fantastiske år med den beste katten <3

I dag har jeg bare grått. Mange tenker nok at det er bare en katt, men for meg var det ikke bare en katt..

Trist idag:(

Anonymous poster hash: 4280e...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å miste dyr:( Skjønner du sørger å savner den fine pusen din.

Anonymous poster hash: 9868b...76c
Skrevet

Min søte gode katt måtte avlives idag:( Han var gammel og syk og det var det beste for han, men herregud så vondt det gjør! :(

Jeg har hatt den katten siden jeg var 17 år og flyttet på hybel. I alle disse 16 årene vi fikk sammen så har han sitter på gulvet med hodet på skakke og tigget mat når jeg spiste middag. Han kom alltid løpene til ytterdøren når jeg kom fra jobb, da mjauet han og gned seg mot foten min. Han elsket å gå på tur, han var litt rar den katten:) så mangengang gikk han etter oss når vi var ute å gikk tur. Løp etter oss hele veien, inn i skogen, på lekeplassen, til butikken har han også fulgt etter meg.

Men nå er det helt tomt, ingen katt som satt meg hodet på skakke og så på meg når eg spiste middag i dag. Ingen katt som kommer på fanget mitt og kvelden for å kose, aldri mer.. Det gjør så vondt, så forferdelig vondt. 16 år fikk vi sammen, herregud jeg savner han. Trodde faktis ikke jeg skulle reagere så sterkt, men han har jo vært her med meg i 16 år, 16 fantastiske år med den beste katten <3

I dag har jeg bare grått. Mange tenker nok at det er bare en katt, men for meg var det ikke bare en katt..

Trist idag:(

Uff- kondolerer så masse.

Å miste et kjæledyr er forferdelig trist. En er så vant med å ha dem tassende over gulvet, dotter med hår på gulvet, kos på fanget osv- og det blir utrolig trist når de forlater.

Mistet selv min hund på 13 år for noen år siden, og jeg tenker fremdeles på henne ofte, og kan få tårer i øynene når jeg tenker på henne. Jeg vær også 16 når jeg fikk henne, og dermed var hun der i mange opp- og nedturer, som en fjerne har i årene som følger i den alderen.

Kos deg med minnene, og tillatt deg å sørge. Ikke la noen fortelle deg at det er kun en katt. De vet ikke hva de snakker om.

Anonymous poster hash: 57b9f...21b

Skrevet

Kondolerer! Jeg mistet min for ett år siden, han ble 19 år. En katt er aldeles ikke bare en katt. En katt er en del av familien. Når den dør dør et familiemedlem. Da vår katt døde sa mamma: vi må huske alle de gode minnene. Det hjalp meg veldig. Klem til deg.

Anonymous poster hash: b14c2...6a9

Skrevet

Å herregud!!

Anonymous poster hash: 894b3...455

Skrevet

Uff da! Det er vondt og trist når kjæledyr dør :( Sender deg en god klem!!

Skrevet

Klem til deg. For oss som er glade i dem, er de aldri "bare" noe som helst. De er vennene våre, familien vår. 

Jeg mistet hunden min før jul, og sorgen er vond enda.

Klem igjen <3

Skrevet

Klem til deg som har mistet en god venn og et familiemedlem i dag ;)

Enig med andre her, det er ikke "bare en katt", men en god venn og et fullverdig familiemedlem. Husk de gode minnene :)

Skrevet

Klem til deg, HI! Pusen hadde et godt og langt liv sammen med deg.

Anonymous poster hash: e7c32...239

Skrevet

Så trist :(

Anonymous poster hash: 6d364...890

Skrevet

Så vondt å høre :(
Trøst deg med at de aller beste menneskene er de som innser når dyret har det bedre med å slippe. 

Og det finnes ikke noe som "bare en katt". De blir som familie, og de har det med å snike seg inn i hjertene våre. De menneskene som ikke forstår det er ikke verdt å tenke på.

Håper du føler deg bedre snart. Mange klemmer til deg.

Ps: Liker forresten dette kinesiske ordtaket/diktet om sorg.

"Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet 
med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt 
til trekantenes spisser er avslitt og det bare 
er en kule igjen, som glir rundt uten smerte. 
Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt. 
....Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet, 
hvilke ressurser vi selv har og hvilken støtte 
vi mottar fra omgivelsene våre. 

Men når gleden over det du har hatt, 
overskygger savnet av det du har mistet, når du vet 
at du aldri villet unnvært det du har tapt, 
selv om du var klar over at du en gang 
kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser 
avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte."

Anonymous poster hash: bbdac...74b
Skrevet

off, så trist. Kondolerer. De som sier bare en katt, vet ikke hva kjærlighet er. <3

Skrevet

Tusen takk for fine svar:) er veldig tomt her nå når ungene har lagt seg. Denne tiden på døgnet var jo kosetiden vår. Han pleide å sitte ved døren til stuen på denne tiden og vente på meg. Han hoppet opp i fanget mitt før jeg hadde fått satt meg ned i sofaen, slik var det hver kveld.

Tørsten er at han har det bedre nå og at han hadde et godt og langt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...