Gå til innhold

Dere som mener det ikke er deres feil at dere er store..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dere gjør feil? Det er ikke rakettforskning at man ikke blir feit hvis man ikke på en eller annen måte legger opp til det. 

Synes det er trist at dere ikke finner den riktige metoden for dere, og at dere ikke får hjelp. 

Jeg var selv veldig overvektig og hadde overbevist meg selv om at det var håpløst! Prøvde alt mulig (følte jeg selv) men gikk ikke stort ned i vekt. 

Når jeg fant det kostholdet som MIN kropp reagerer godt på- gikk jeg ned 20 kg på et år KUN ved å endre kostholdet og endre aktiviteten i hverdagen.. Ikke gått på treningsstudio, ikke jogga, ikke gått lange turer engang! Blir så trist når jeg ser at dere mener at det ikke er håp for dere :( 

Ps. Nei, 20 kg på et år er ikke så mye- men når man ikke kan trene etc så må det gå sakte sånn, og da holder vekten seg av. 

Anonymous poster hash: 8b171...b2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og takk til deg. Tenker det var mange som fikk en real aha-opplevelse av innlegget ditt. 

Anonymous poster hash: fc2a9...a12
Skrevet

Jeg kunne kommet med mange tips om noen ville ha det.. Men jeg skjønner ikke hva det er de gjør hvis de mener at de gjør alt rett og alikevel er store.. Var ikke meningen å være stygg, bare synes det er synd.

HI

Skrevet

Alltid like morsomt med tidligere tjukkaser som har sett lyset og som er nedlatende mot nåværende tjukkaser

:skravle:

Anonymous poster hash: 98451...a7e
Skrevet

Du må skjønne at folk er forskjellige.... 

Anonymous poster hash: cc417...fda
Skrevet

Gratulerer. Du er den første til å lage en slik tråd?

LOL.

Må si jeg som ikke er overvektig er DRIT lei disse trådene der hensikten er å "vekke" de tykke.

Jeg tror alle vet veldig godt hvorfor de er som de er. Tykk eller tynn.

Greit de er overvektig. De kan slanke seg. Men hva kan DU gjøre med at du er dum??

Anonymous poster hash: cf12b...2ee

Skrevet

Alltid like morsomt med tidligere tjukkaser som har sett lyset og som er nedlatende mot nåværende tjukkaser

:skravle:

Anonymous poster hash: 98451...a7e

Lik som tidligere røykere da mener du?

Anonymous poster hash: 238de...15f

Skrevet

Både sykdom og medikamenter kan forårsake at noen går opp mange kilo helt uforskyldt. Får håpe du slipper noe av det.

Anonymous poster hash: ac734...42c
Skrevet

Hehe, det er fort gjort å få halve forumet til å frese skjønner du HI ;) Lite får folk så fort i forsvarsposisjon som snakk om overvekt :P

Anonymous poster hash: 24b2f...74f
Skrevet

Både sykdom og medikamenter kan forårsake at noen går opp mange kilo helt uforskyldt. Får håpe du slipper noe av det.

Det gjelder jo bare noen av de overvektige..

Anonymous poster hash: 24b2f...74f

Skrevet

Jeg kunne kommet med mange tips om noen ville ha det.. Men jeg skjønner ikke hva det er de gjør hvis de mener at de gjør alt rett og alikevel er store.. Var ikke meningen å være stygg, bare synes det er synd.

HI

Du skjønner ikke hva det er de gjør, men likevel forteller du i Hi at før du "så lyset" var du overbevist om at det ikke var håp for deg. Da følte du at du prøvde alt mulig uten resultat, nå skjønner du ikke hvorfor andre ikke bare sørger for å ta av. Er du litt dum? Ikke meningen å være stygg, bare synes det er vanskelig å fatte at du har slitt med et problem i lengre tid, og når du endelig finner en løsning skjønner du ikke hvorfor andre fortsatt sliter med problemet. Jeg mener, hvis det er så enkelt, hvorfor i allverden trengte du så lang tid på å finne ut hvordan det skulle gjøres.

For all del, hva man putter i seg, og hvor mye man beveger seg er nøkkelen til å finne riktig vekt. Men som du jo selv har erfart er det ikke alltid like lett å føre teori ut i praksis. Det kan være underliggende årsaker til at man har det spisemønsteret man har. Mange trenger å finne andre mestringsstrategier, i stede for å døyve følelser med mat. Andre har hormonelle utfordringer, og atter andre tar medisiner som fører til at de legger på seg.

Det er nok ikke mange som ønsker å være overvektig, og du har rett i en ting, den eneste måten å ta av på er å endre kost og mosjon. Men du framstår som veldig usympatisk i måten du sier det på. Jeg synes faktisk den slags holdninger er mye verre når de kommer fra en som har vært der selv, som har kjent på hvor vanskelig det er. En person som aldri har vært overvektig har ikke samme forutsetningen som deg til å forstå hvor vanskelig det er.

Selv om det er lett å forstå at man må spise mindre enn man bruker for å ta av, er det ikke like lett å gjennomføre dette. All kreditt til deg for at du har klart det, men det er ikke nødvendig å være så usympatisk likevel!

Anonymous poster hash: e3b91...717

Skrevet

Kan som sakt være mange grunner til overvekt. Også uforskyldte, men den beste diettrn/treninga er å reise seg fra bordet i tide....

Skrevet

Har null forbrenning, så må trene 10 dobbelt så mye så normale. Men er ikke feit, bare litt ekstra kjøtt på ræva 👍

Anonymous poster hash: f45a7...465

Skrevet

Kan som sakt være mange grunner til overvekt. Også uforskyldte, men den beste diettrn/treninga er å reise seg fra bordet i tide....

Ja, men med spiseforstyrrelser så kan det være lettere sagt enn gjort, og den type spiseforstyrrelser blir i liten grad tatt alvorlig i helsevesenet.

Skrevet

Ja, men da er du innpå de uforskyldte grunnene.. Dpiseforstyrrelser er jo 90% psykisk vil jeg tro. Å reise seg fra bordet i tide, mener jeg de som er feite pga latskap og for glad i mat( feil mat)

Skrevet

Hva er det dere gjør feil? Det er ikke rakettforskning at man ikke blir feit hvis man ikke på en eller annen måte legger opp til det. 

Synes det er trist at dere ikke finner den riktige metoden for dere, og at dere ikke får hjelp. 

Jeg var selv veldig overvektig og hadde overbevist meg selv om at det var håpløst! Prøvde alt mulig (følte jeg selv) men gikk ikke stort ned i vekt. 

Når jeg fant det kostholdet som MIN kropp reagerer godt på- gikk jeg ned 20 kg på et år KUN ved å endre kostholdet og endre aktiviteten i hverdagen.. Ikke gått på treningsstudio, ikke jogga, ikke gått lange turer engang! Blir så trist når jeg ser at dere mener at det ikke er håp for dere :(

Ps. Nei, 20 kg på et år er ikke så mye- men når man ikke kan trene etc så må det gå sakte sånn, og da holder vekten seg av. 

Jeg synes HI får ufortjent mye negative kommentarerer her!

Jeg har hevet ut flere steder i teksten til HI hvor jeg mener hun er inne på det mest vesentlige - nemlig å finne ut hva som fungerer for akkurat hver enkelts kropp.

Selv om HI skriver om seg og sin erfaring, så er det hun sier her kjempeviktig!

Få hjelp til å finne ut hvilket kosthold som fungerer for din kropp! Les bøker, oppsøk dyktige terapeuter, søk hjelp.

Vi er individuelle og ting fungerer ulikt fra person til person.

Der det er snakk om stor overvekt så er det som regel alltid også en insulinintoleranse inne i bildet. Det å da prøve å slanke seg på en lavfett diett med karbohydrater blir helt feil. Da må man heller kutte karbohydratene og øke fettmengden. Man må holde blodsukkeret stabilt uten store svingninger!

Det betyr ikke at man må gå på en ekstremdiett. Det er heller ikke alle det passer for å ta en ekstremvariant med f.eks. mye rødt kjøtt. Det er en misforståelse at man skal spise store mengder proteiner om man ønsker å gå ned i vekt, man skal holde seg til normale mengder.

I tillegg er det forbausende mange som har matintoleranser som også påvirker vekten.

Jeg tror det HI ønsker å formidle er at det finnes en god måte for alle å gå ned i vekt på. Arbeidet må likevel gjøres av den enkelte, men det trenger ikke være veldig vanskelig.

Sukker/karbohydratenes evne til å gjøre blodsukkeret ustabilt gjør at mange sliter unødvendig mye når de forsøker å gå ned i vekt (eller bare å ikke legge på seg enda mer). Er blodsukkeret stadig ustabilt vil man bli sugen på noe, alltid fyse på noe. Spiser man for lite fett får mange en følelse av å aldri bli mett i tillegg.

Dette er mekanismer man kan unngå - spiser man riktig så trenger man ikke gå og fyse eller føle at man aldri bli mett. Skjer det så spiser man rett og slett ikke riktig.

Essensen i HIs innlegg er at man bør søke hjelp om man ikke greier det selv, og at det er mulig for alle å gå ned i vekt med et kosthold som er tilpasset hver enkelt.

Anonymous poster hash: 20af2...190

Skrevet

#13: men hvis du da ønsker å gå ned, må du redusere inntaket. Jeg er lettere overvektig (bmi 27-28) Gikk ned 10 kg ved å følge greteroede.no i 3 måneder. Jeg har enormt dårlig selvdisiplin, selv jeg klarte det.

Anonymous poster hash: d9741...642
Skrevet

Det er faktisk veldig få som kan bruke dette som en reell unnskyldning. Da ville ikke slankeoperasjoner funket heller.

Anonymous poster hash: 49846...b9a

Skrevet

Herrefred jeg ler meg hjel. Dere overvektige er såå hårsåre.. Dere rakker ned på de som er tynne, sier de ser ut som skjelett og ingen menn vil ha dem, men dere som er feite, gud forby at noen våger og nevne det for dere.. 

Anonymous poster hash: d70bf...3e6
Skrevet

Herrefred jeg ler meg hjel. Dere overvektige er såå hårsåre.. Dere rakker ned på de som er tynne, sier de ser ut som skjelett og ingen menn vil ha dem, men dere som er feite, gud forby at noen våger og nevne det for dere..  Anonymous poster hash: d70bf...3e6

Og de samme tjukkasene sitter gladelig og forteller røykere at de er viljesvake, har ekle vaner, er usunne og dårlige forbilder for barna sine. Men DET er selvsagt noe heeeelt annet!

Anonymous poster hash: d64bb...e08

Skrevet

Jeg har stoffskifteproblemer og legger voldsomt på meg når det svinger ned. Det er bare vannvekt, men likevel. Så svinger det opp og jeg blir kjempetynn.

Ingenting jeg kan gjøre, siden sykdommen min er komplisert.

Anonymous poster hash: fe210...b55
Skrevet

Er det "henge ut de tykke" dagen her inne idag da. Jaja, det er jo bare å lukke øynene da jeg ikke vil være med på mobbekampanjen så har det snart glidd over. Imorgen er det sikkert de som røyker eller de som venter på penger fra NAV som skal henges ut. Eller nei, kanskje det er på tide at de uføre skal henges ut igjen nå.

Hva er det med voksne mennesker som føler for å henge ut grupper her inne? Hva med å innse at uansett hvilke bagasje man bærer med seg så er alle et menneske med følelser, tanker og evnen til å vurdere sitt eget liv. Hva er det som gjør at mange folk som sitter her inne føler seg berettiget til å vise alle andre at de tar feil, ettersom de selvfølgelig har funnet løsningen på alle verdens problemer? Hva med å innse at hva du synes er den store frelsen i verden kanskje ikke er den ultimate frelser for andre?

Kan ikke folk bare begynne å klatre ned fra sin høye hest og innse at alle mennesker har ulemper ved seg, men at disse ulempene sammen med de positive sidene er med på å gjøre akkurat det mennesket komplett!

Skrevet

Altså... I noen tilfeller kan det være sykdom/medisin.

Men la oss være ærlig da , man er hva man spiser.

JEG er glad i sjokolade , er ikke veldig sunn ... Å derfor

har jeg noen kg ekstra. Sier seg selv:)

Bedre å være ærlig syns jeg..

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at de overvektige her inne er skikkelig hårsåre!! Men de kan gjerne rakke ned på  for tynne damer, røykere osv.

Men våger man å nevne overvekt/tjukk på en negativ måte blir man bombadert med hets!!

Jeg er selv blitt noe overvektig siste månedene, og vet dere hva de eneste grunnene er; latskap, inaktivitet og for mye mat!!! Det er det som er grunnen til overvekt.

Her virker det som alle har helt spesielle årsaker, har prøvd alt, og rett og slett er et helt spesiellt tilfelle. :fnise:

Hva med å bare innrømme det som det er?? :reise::sjokolade::ol::popcorn::vin:  :sove:

Hvorfor er det så innmarri vanskelig for overvektige å innrømme hvorfor de er overvektig og innse hva som må til for å gå ned i vekt? Og hvorfor er det så innmarri lett å hetse folk for alt annet, men samtidig fly i fistel når det kommer til dette tydeligvis såre temaet "overvekt".

Skrevet

Jeg spiste nesten bare skit. Sjokolade hver dag og store porsjoner. Mye digg i hverdagen og NULL aktivitet.

Tilslutt var jeg lei både snop og å være tykk. Så jeg tok tak...kuttet snop i hverdagen og begynte å trene. Jeg har gått ned 40 kilo på 9 mnd og er nå slank.

Så det går om man vil.

Og nå snakker jeg ikke om de som er overvektig av medisinske årsaker.

Anonymous poster hash: e6935...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...