Gå til innhold

Noen som hadde hyperemesis med 1 og 2 men ikke 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Jeg vil egentlig ha 3 men vet ikke om jeg, kroppen og familien takler 9 slike mnd igjen. Noe som kan forhindre hyperemesis? Evt hvordan psyke seg opp til det?

Anonymous poster hash: 6207f...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med andre- og tredjemann, men ikke nå med fjerde.

Var kvalm og helt utslått, men ikke så ille som de siste gangene!

Men var forberedt på det - helt klart - og tenkte at nå skal jeg ned i kjelleren igjen. Altså se sakte på at man blir verre og verre..... planen var å forberede seg på veien opp fra kjelleren, på at ting ordnet seg, på å trene (fra minimum til moderat trening) etc.

Og jeg oppdaget at når man er superkvalm får man gjerne lyst på matvarer med karbohydrater for å lette kvalmen der og da, men at det som hjalp mest var å holde seg mest mulig unna karbofesten (altså sukker, snop og unødvendig tullemat) og sørge for at jeg fikk nok av proteiner og fett for å holde blodsukkeret stabilt. Samt kutte sure produkter - da ble jeg kvalm som bare det. Typisk: appelsinjus.

Skrevet

Om du går inn på Hyperemesis Norge, på facebook vil det være mange som kan svare deg der! Jeg ser at de fleste av oss får det i alle svangerskap, men noen få har hatt bedre svangerskap :-)

Anonymous poster hash: cc9f6...517
Skrevet

Vittig, du leter etter samme svaret som meg ;-) Planlegger nr tre, men utsetter og utsetter i håp en mirakelkur!

Med begge mine første ble jeg innlagt i uke 9-10, følte meg mye bedre etter å ha fått intavenøst hver gang. Har tenkt litt på om jeg skal be om væske tidligere neste gang for å ikke havne like langt ned i kjelleren før jeg får hjelp.

Bare tanker, lite svar til deg, men en tanke verd å tenke kanskje?

Anonymous poster hash: e0b47...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...