Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Går det an? Jeg vil egentlig ha 3 men vet ikke om jeg, kroppen og familien takler 9 slike mnd igjen. Noe som kan forhindre hyperemesis? Evt hvordan psyke seg opp til det? Anonymous poster hash: 6207f...fca
MrsMilla Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Jeg hadde det med andre- og tredjemann, men ikke nå med fjerde. Var kvalm og helt utslått, men ikke så ille som de siste gangene! Men var forberedt på det - helt klart - og tenkte at nå skal jeg ned i kjelleren igjen. Altså se sakte på at man blir verre og verre..... planen var å forberede seg på veien opp fra kjelleren, på at ting ordnet seg, på å trene (fra minimum til moderat trening) etc. Og jeg oppdaget at når man er superkvalm får man gjerne lyst på matvarer med karbohydrater for å lette kvalmen der og da, men at det som hjalp mest var å holde seg mest mulig unna karbofesten (altså sukker, snop og unødvendig tullemat) og sørge for at jeg fikk nok av proteiner og fett for å holde blodsukkeret stabilt. Samt kutte sure produkter - da ble jeg kvalm som bare det. Typisk: appelsinjus.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Om du går inn på Hyperemesis Norge, på facebook vil det være mange som kan svare deg der! Jeg ser at de fleste av oss får det i alle svangerskap, men noen få har hatt bedre svangerskap :-) Anonymous poster hash: cc9f6...517
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Vittig, du leter etter samme svaret som meg ;-) Planlegger nr tre, men utsetter og utsetter i håp en mirakelkur! Med begge mine første ble jeg innlagt i uke 9-10, følte meg mye bedre etter å ha fått intavenøst hver gang. Har tenkt litt på om jeg skal be om væske tidligere neste gang for å ikke havne like langt ned i kjelleren før jeg får hjelp. Bare tanker, lite svar til deg, men en tanke verd å tenke kanskje? Anonymous poster hash: e0b47...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå