Gå til innhold

Glutenallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 16 mnd hoster til han kaster opp hver gang han spiser brød. Tester legene for glutenallergi når han er så liten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men glutenallergi eller glutenintoleranse/cøliaki pleier ikke å gi hoste. Det kan gi oppkast, men da i form av at en blir dårlig av det man har spist. Klassiske symptomer er jo at veksten stopper opp og diare, trett og slapp osv. 

Anonymous poster hash: 4611f...ce8
Skrevet

Hva i all verden kan det da være? Akkurat som at han blir tett i halsen av slim eller noe, så hoster han til han spyr :/

Skrevet

Jeg har cøliaki selv, og min sønn på 5 år har det. Og han var sånn. Hostet av brødmat, og kastet opp.

Anonymous poster hash: acdb4...b78

Skrevet

Hvordan sjekket legen det? Tar de prøver på så små barn?

Skrevet

Det kan være en sjelden betennelsestilstand i spiserøret. Oesinofil øsofagitt. Sjansene er veldig små, men det forekommer. Kan behandles og er ikke farlig:)

Anonymous poster hash: 395c6...4a7

Skrevet

Vi skal til legen på torsdag, håper de kan ta noen prøver, ikke bare si "han er for liten, vi må bare vente å se hva som skjer"  :angry:

Skrevet

Vi skal til legen på torsdag, håper de kan ta noen prøver, ikke bare si "han er for liten, vi må bare vente å se hva som skjer"  :angry:

Min ble utredet da han var 12 mnd, så din er absolutt ikke for liten.

Da tas det iallfall først blodprøve og deretter hvis utslag på blodprøven gastroskopi.

På så små tas gastroskopien under narkose.

Skrevet

Takk for svar :) håper de tar oss på alvor snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...