Gå til innhold

Dagens huffameg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har hatt ulykke på sklia, resultat veldig løs fortann! Har fått time hos tannlegen i kveld, og pappan er på vei så fort han kan for trøst og klem.

Huffameg, hun hadde jo bare 1,5 fortann fra før...

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff!! Er det melketenner? Det hjelper nok med pappakos :D

Har selv vært inne x antall ganger med storesøster som løper på ting og faller ned fra ting. Men her hjelper det lite og ingenting med far, her må mamma trå til :)

Skrevet

Heldigvis melketenner! Men hvis denne løsner helt og faller ut, så kan det bli lenge å gå med 1/2 tann da. Hun har ikke begynt å felle tenner ennå (5 år), og det er vel gjerne de nede som skal til pers først. Eller vil en ny tann komme raskere når melketannen først er vekk??

Skrevet

Vel lillebror går rundt og mangler 7 tenner og har 1 eller 2 til løse. Han mangler altså 4 tenner på rad oppe, alle incisivene og 3 av de 4 incisivene nede. Han mister tenner som bare juling, men det tar tid å få dem opp igjen. Kan tro vi har hatt det litt morsomt rundt dette.

Tennene kommer ikke noe særlig opp tidligere fordi om melketennene er borte, dessverre.

Skrevet

Vesla har hatt ulykke på sklia, resultat veldig løs fortann! Har fått time hos tannlegen i kveld, og pappan er på vei så fort han kan for trøst og klem.

Huffameg, hun hadde jo bare 1,5 fortann fra før...

:(

Huff, vært borti sånt selv med et par av mine, melketenner.og nei, melketenner kommer ikke fortere opp om man slår ut en melketann. Mellomste var uten en fortann i flere år til hun hadde mistet den andre og etter den andre fortannen hadde dukket opp.

Skrevet

Hyyyyl, og DER kom jeg på at vi skal til familiefotografering i helga! :unsure:

Skrevet

Hehe huff ja ja sånn er det. Heldigvis var det bare en tann da :)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Tenk på det sånn at det gir et bilde av familien som den er, manglende tenner på små er en del av å vokse opp :)

Verre hvis a mor får en monsterkvise midt i fleisen, det har nemlig jeg nå! Glad jeg ikke har familiefotografering på kalenderen :P

Skrevet

Uffameg, godt det bare var tanna som fikk unngjelde da. Og selvsagt skal dere på familiefoto i helgen, det pleier gjerne være sånn. ;)

Skrevet

Liten ser ut som en vampyr for tiden. Hun mangler begge fortennene oppe og de små på begge sider er løse som rakkern. Så det er bare hjørnetennene som er godt synlige ;) Og ja da de har selvsagt tatt skolebilde.

Godt at det bare er melketenner det har gått utover, men som Liten sier selv. Ikke lett å spise erter, de triller ut igjen.

Skrevet

Rapporten sier ingen skrubbsår, men at tannen muligens kan ha blitt slått litt inn... Så da blir det vel røntken hos tannlegen for å se om den har laget noe skade da.

Flaks at det er tomatsuppe til middag i dag.

Skrevet

Uff, de telefonene er det ikke morsomt å få! Fint at det har gått noenlunde greit i hvert fall.

Minner meg om da min jente gikk på småbarnsavdeling og den unge, entusiastiske førskolelæreren sprayfarget håret på barna som del av en rollelek. Den fargen skal jo være lett å vaske ut, men på helt lyst og nokså porøst småbarnshår var det ikke sånn. Den nyutdannete fikk et varig minne fra sin første avdeling i form av bildet av to-tre småtroll med orangeaktig hår :D

Skrevet

Du, minstemann(kjent som Kamikazeungen) slo inn en.fortann da han var 2. Den lå vannrett inn i munnen, den er der fremdeles, den altså! Og han er like gammel som tann-ungen din:-) Han har riktignok løse tenner i søkk og kav, men ingen ute enda. De andre har begynt å miste tenner mye tidligere, faktisk! Lykke til!

Skrevet

Da er dagens heltinne vel i seng, med verandaleppe og 1/2 tann mindre. Jepp, det var tanna som allerede var unormal det hadde gått utover. Så det var egentlig ikke noe tap! Nå ligger den i et glass med vann og venter på tannfeen :)

Alt i alt gikk ting altså meget bedre enn fryktet - Hvilepuls!

Skrevet

Da er dagens heltinne vel i seng, med verandaleppe og 1/2 tann mindre. Jepp, det var tanna som allerede var unormal det hadde gått utover. Så det var egentlig ikke noe tap! Nå ligger den i et glass med vann og venter på tannfeen :)

Hvis man ikke har vann i glasset så får man papirpenger ;) Dagens tips fra Liten.

Godt det ikke var verre.

Skrevet

Godt å høre. Tenner er skikkelig uffa.

Skrevet

Hvis det er den første kommer tannfeen med penger og dikt. Iallefall her i huset. André Bjerkes Bedrøvet Fugl<3

Skrevet

Ser ikke bort i fra at kuriositeter, som halve tenner er, er verdt ekstra mye.

Skrevet

Uheldigvis for vesla er tannfeen under streng bevoktning av superrettferdige storesøster! Hun voktet nøye at lillesøster ikke får mer enn hun fikk nemlig. Forhåpentligvis tar hun ikke med i regnestykket at vesla har 1 tann for mye ;)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Her fikk vi beskjed om at tenner i konvolutt lager papirpenger! Men heldigvis mener størsten at kvantitet et bedre enn kvalitet, så ti kronestykker er visst bedre enn 1 lapp.. :)

Godt det gikk fint med vesla

Skrevet

Jeg gir en 20 kroning. Så blir det alltid likt :)  1 peng for en tann.

Bra at det gikk bedre enn fryktet og håper familiebildene blir bra, med og uten tenner :D

Skrevet

Huff, stakkars jente! Fotograferinga blir jo sjarmerende med verandaleppe og ei tann borte. :-)

Minner meg om da jeg var liten, og var på tannjakt da en gutt i barnehagen fór på hau ned sklia. Vi fant den aldri, men var mye blod der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...