Gå til innhold

Babyen bor oppå meg!!:( klikker snart!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en skjønn liten kar på 1 mnd! Han er veldig kosesyk, han klarer ikke å sove hvis ikke jeg triller han tur, har han oppå meg, eller han får bruke puppen som smokk. Hvis ikke dette skjer gråter han! Jeg har vært til kiropraktor med han, så langt ingen resultat, kunne heller kastet pengene der i søpla. Hva i all verden kan jeg gjøre?? Han vil ikke sove i vippestol elle vugge om dagen, trodde barna skulle sove litt jeg!!:(

Anonymous poster hash: b2a38...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det, helt normalt. Den har nettopp kommet ut av magen og trenger nærheten til mammaen sin. La ham få den nærheten :) kjøp deg et bæresjal, så kan du ha ham med rundt på oppgaver i huset,

Anonymous poster hash: d14f5...0f5

Skrevet

De første 3mnd er unntakstilstand, og det er ofte sånn at det mest blir at de sover oppå deg.. Min sov på brystet til han var rundt 8uker. Slitsomt og litt irriterende? Ja! men akk så deilig, nyt det. Legg deg på sofaen med fjernkontroll, godis, god bok eller ipad og kos deg, bruk tiden til å kose deg, hente deg inn og kos med han. :) Hverdagen der han legger seg kl. 7 og ikke vil kose mer kommer fortere enn man tror..

Bæresjal eller sele kan være greit når man må gjøre noe.

Anonymous poster hash: 2e7d9...abe
Skrevet

Det er sånn det er å ha en liten baby. Sett deg selv til side i denne perioden, og gi han all den nærhet han trenger. Du får tilbake i tifold senere for den jobben du gjør akkurat nå. Ikke alle babyer er sovebabyer.

Skrevet

Hva er galt med det? Han er en bitte liten baby som trenger kos, nærhet og mamma'n din....og du blir gal? Har du så mye annet som er viktigere enn å gi han dette?

Prøv bæresjal!!

Anonymous poster hash: 552b6...a1c

Skrevet

åh, ja, husker den perioden :D Det var så utrolig herlig syntes jeg, da! nå er han 9mnd og dytter seg fra brystkassen hvis jeg prøver å få han til å sovne der. *sukk* som jeg savner den tiden han lå tung og trygg på brystet mitt og sov tungt! :')

Skrevet

Det der er heeeeelt normalt! Husk at han nettopp kommer ut fra magen din, hvor han har blitt båret rundt i 9 måneder! Det er ikke for uten grunn at de tre første levemånedene til en baby blir kalt det 4. trimester.

Du må nesten bare sette alt annet på hold. Gi babyen den nærheten han trenger. Om det er å ligge og sove oppå deg, kan du benytte anledningen til å duppe av samtidig. Legg/sett deg godt til rette i sofaen. Herregud, savner den tiden bare jeg skriver om den!!! Finnes ikke noe mer deilig enn det!

Ingen av mine barn har likt å sove i verken vogn, seng eller i vugge på den tiden (egentlig ikke senere heller, når jeg tenker meg om).

Gå til innkjøp av en ergonomisk bæresele eller et bæresjal. Jeg har båret mye.

Også må du ha i bakhodet når ting står på som verst at: "Alt er bare en periode. Det går over!!!"

Men imens: senk skuldrene, og ikke ha så høye forventninger til at du skal ha et shina hus til enhver tid eller ha masse avtaler hele tiden.

En mager trøst er at det er mange i samme situasjon som deg. :-)

Skrevet

jeg brukte forresten bæresjal veldig mye, fikk det anbefalt av helsesøster, for å bære barnet sitt tett inntil fremmer trygghetsfølelsen til barnet og barn som er mye hud mot hud er også roligere og har mindre vondt i magen. Jeg hadde på han klær mens han var i bæresjalet, men kunne ikke ha på så mye for det blir veldig varmt inni der. Men jeg brukte singlett selv, slik at kinnet hans lå mot min bare hud.

Skrevet

Sånn er det her og, hun er snart 5 uker. Prøver å kose meg med det, men noen dager når jeg ikke får smurt meg mat eller tisset uten at hun hyler blir jeg litt fortvilet. Men varer nok så kort at jeg bare får nyte det!

Anonymous poster hash: 3ff59...0e0

Skrevet

Sånn var d til her de første 6 mnd på begge mine. Det er derfor det finnes bæresjal og etterhvert - sele. Jeg måtte til og meg gå på do med i ungen på brystet. Og lage mat. Og vaske opp, og vaske klær og sove/ikke sove om natten. Sånn er livet med små barn.

Skrevet

Jepp, det er slitsomt men det går over! Prøv å tenk at det faktisk er herlig med den gode lille kroppen sovende på magen din, så fredfull! Drit i husarbeid om du greier. Intenst, men dette er kun akkurat nå og aldri igjen i livet. Og du gir babyen din det aller beste: en foreldres varme og pust og nærhet:)

Og bæresjal er også smart.

Skrevet

Jeg har også en liten på en måned. Han sover oppå meg eller på meg i sjal, ved siden av meg om natten og er eller med meg rundt i huset. De har lagt i magen i 9mnd og kjenner ikke til noe annet. Når faren kommer hjem sover babyen på han, og jeg får til til storesøster. Gjorde det samme med søsteren og hun ble ikke bortskjemt;)

Anonymous poster hash: a8878...71e

Skrevet

Savner faktisk den tiden jeg,den var så herlig <3. men har fortsatt en kosete unge heldigvis :)

Skrevet

Han skal iallfall ikke sove i vippestol. Du må bare akseptere at det er sånn det er å ha spedbarn. Hadde du trodd at han skulle komme ut av magen ferdig programmert til å klare seg selv?

Anonymous poster hash: adc46...38c

Skrevet

Som de andre sier- sånn er det å ha baby.

Klart det kan være slitsomt, knotete, upraktisk, strevsomt og alt det der, men det er sånn det er. Enten man liker det eller ikke. 

Og babyen bør få den nærheten den trenger, så får alt annet vente. Konsentrer deg kun om de viktigste tingene for deg selv, mat, søvn og dobesøk- så får andre ta seg av husarbeid og slike ting. Eller hybelkaninene få lov til å formere seg noen uker til. Det er tross alt ikke så farlig med det. Babyen er viktigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...