Gå til innhold

Hva er deres beste vaske/ ryddetips? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Del gjerne husmortipsene deres :)

 

Anonymous poster hash: a87d3...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En plass til alt og alt på sin plass.

 

Ikke kjøp noe om du ikke vet nøyaktig hvor du skal sette/oppbevare det

Skrevet

Smårydd litt hele tiden. Hver gang du går fra et sted til et annet, plukk opp det som er der det ikke skal være. 

 

Fokuser på stue/kjøkken (der man er mest) 

 

Her er det jeg som tar meg av klesvask/bretting og sortering. Mens mannfolket ordner oppvaska :) 

 

Ellers kan man jo ha et rom pr dag som man skal bruke 20-30 minutter på hver? Så får man vasket hele huset i løpet av uka. 

 

Mandag: Stue/kjøkken (støvsuge sofa, vaske flater, tørke støv, støvsuge og vaske gulv) 

Tirsdag: Bad nede (vaske do, dusj, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Onsdag: Barnerom og lekerom (bytte sengetøy, støvsuge gulv, tørke støv, rydde og vaske gulv- evt sortere leker) 

Torsdag: Soverom (bytte sengetøy-vaske det "gamle", støvsuge seng/gulv, lufte dyner, vaske gulv, tørke støv, sortere klær og legge pent i skap) 

Fredag: Bad oppe (vaske do, dusj, badekar, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Lørdag: Vaske klær dag (hvis det er noe som ikke er vasket. Da kan det tørke på søndag og klart til bruk mandag :)

Søndag: Gang og gjesterom (støvsuge, vaske gulv- evt vaske sko) Skifte på buret til gnagerne. 

 

Dersom man gjør ferdig noe fort kan man jo ta flere ting på en dag og få flere fridager :) Når man har gjort det over i 2 uker blir det ikke så mye å gjøre som første gangene. 

 

Vask også over vinduer på innsiden i de rommene man er i. Synes vinduswipes fra europris fungerer helt grei faktisk :) Så kan man heller ta en ordentlig vask innvendig/utvendig et par ganger i året. 

 

Ha litt regler: 

- Etter mat skal alle rydde etter seg. 

- Før man begynner på ny aktivitet skal man rydde opp den forrige.

- Før man får se på BarneTV skal man rydde opp det man evt har rotet (barna såklart)

 

Mens barna ser på BarneTV tar dere de 20-30 minuttene med rydding/vasking, det passer bra med tid og da slipper man å styre når de har lagt seg :) Da kan man bare slappe av. 

 

Det ble veldig mye, men det er hvertfall "opplegget" her i heimen. 

Skrevet

Smårydd litt hele tiden. Hver gang du går fra et sted til et annet, plukk opp det som er der det ikke skal være. 

 

Fokuser på stue/kjøkken (der man er mest) 

 

Her er det jeg som tar meg av klesvask/bretting og sortering. Mens mannfolket ordner oppvaska :) 

 

Ellers kan man jo ha et rom pr dag som man skal bruke 20-30 minutter på hver? Så får man vasket hele huset i løpet av uka. 

 

Mandag: Stue/kjøkken (støvsuge sofa, vaske flater, tørke støv, støvsuge og vaske gulv) 

Tirsdag: Bad nede (vaske do, dusj, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Onsdag: Barnerom og lekerom (bytte sengetøy, støvsuge gulv, tørke støv, rydde og vaske gulv- evt sortere leker) 

Torsdag: Soverom (bytte sengetøy-vaske det "gamle", støvsuge seng/gulv, lufte dyner, vaske gulv, tørke støv, sortere klær og legge pent i skap) 

Fredag: Bad oppe (vaske do, dusj, badekar, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Lørdag: Vaske klær dag (hvis det er noe som ikke er vasket. Da kan det tørke på søndag og klart til bruk mandag :)

Søndag: Gang og gjesterom (støvsuge, vaske gulv- evt vaske sko) Skifte på buret til gnagerne. 

 

Dersom man gjør ferdig noe fort kan man jo ta flere ting på en dag og få flere fridager :) Når man har gjort det over i 2 uker blir det ikke så mye å gjøre som første gangene. 

 

Vask også over vinduer på innsiden i de rommene man er i. Synes vinduswipes fra europris fungerer helt grei faktisk :) Så kan man heller ta en ordentlig vask innvendig/utvendig et par ganger i året. 

 

Ha litt regler: 

- Etter mat skal alle rydde etter seg. 

- Før man begynner på ny aktivitet skal man rydde opp den forrige.

- Før man får se på BarneTV skal man rydde opp det man evt har rotet (barna såklart)

 

Mens barna ser på BarneTV tar dere de 20-30 minuttene med rydding/vasking, det passer bra med tid og da slipper man å styre når de har lagt seg :) Da kan man bare slappe av. 

 

Det ble veldig mye, men det er hvertfall "opplegget" her i heimen.

 

OMG!!!

 

Anonymous poster hash: b8e8d...b96

Skrevet

 

Smårydd litt hele tiden. Hver gang du går fra et sted til et annet, plukk opp det som er der det ikke skal være. 

 

Fokuser på stue/kjøkken (der man er mest) 

 

Her er det jeg som tar meg av klesvask/bretting og sortering. Mens mannfolket ordner oppvaska :) 

 

Ellers kan man jo ha et rom pr dag som man skal bruke 20-30 minutter på hver? Så får man vasket hele huset i løpet av uka. 

 

Mandag: Stue/kjøkken (støvsuge sofa, vaske flater, tørke støv, støvsuge og vaske gulv) 

Tirsdag: Bad nede (vaske do, dusj, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Onsdag: Barnerom og lekerom (bytte sengetøy, støvsuge gulv, tørke støv, rydde og vaske gulv- evt sortere leker) 

Torsdag: Soverom (bytte sengetøy-vaske det "gamle", støvsuge seng/gulv, lufte dyner, vaske gulv, tørke støv, sortere klær og legge pent i skap) 

Fredag: Bad oppe (vaske do, dusj, badekar, speil og vask- rydde og støvsuge/vaske gulv)

Lørdag: Vaske klær dag (hvis det er noe som ikke er vasket. Da kan det tørke på søndag og klart til bruk mandag :)

Søndag: Gang og gjesterom (støvsuge, vaske gulv- evt vaske sko) Skifte på buret til gnagerne. 

 

Dersom man gjør ferdig noe fort kan man jo ta flere ting på en dag og få flere fridager :) Når man har gjort det over i 2 uker blir det ikke så mye å gjøre som første gangene. 

 

Vask også over vinduer på innsiden i de rommene man er i. Synes vinduswipes fra europris fungerer helt grei faktisk :) Så kan man heller ta en ordentlig vask innvendig/utvendig et par ganger i året. 

 

Ha litt regler: 

- Etter mat skal alle rydde etter seg. 

- Før man begynner på ny aktivitet skal man rydde opp den forrige.

- Før man får se på BarneTV skal man rydde opp det man evt har rotet (barna såklart)

 

Mens barna ser på BarneTV tar dere de 20-30 minuttene med rydding/vasking, det passer bra med tid og da slipper man å styre når de har lagt seg :) Da kan man bare slappe av. 

 

Det ble veldig mye, men det er hvertfall "opplegget" her i heimen.

OMG!!!

 

Anonymous poster hash: b8e8d...b96

 

Hva da OMG? Skal det være fint så må vi gjøre det sånn.. vi har uker hvor vi ikke gidder, men det blir så fort rotete og møkkete.. da blir jeg så stressa :( .. Det er bare 20-30 minutter om dagen.. er det så ille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...