bIomstre Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Ja, det dreier seg selvfølgelig om kake Krokankake! Noen som kjenner til den? Kort fortalt, sukkerbrød som fylles og dekkes med en vaniljesmørkrem og krokan. MEN smaker det godt å blande smørkrem og vaniljekrem?? Eller er det bedre å fylle med vaniljekrem og dekke med vanlig krem? Noen med erfaring?
amandine Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Hmmm den varianten jeg kjenner er nøttebunner med smørkrem med eggeplommer, melk og smør og krokan på toppen, har du bilde? Link/oppskrift?? Bløe nysgjerrig for er veeeeldig glad i krokan, altså:-)
Gjest Jigglewiggle Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Mm, høres godt ut Jeg ville nok ikke blandet smørkrem og vaniljekrem, av erfaring så er ikke det to smaker som går så godt sammen. Men igjen, det er jo bare hva jeg mener
bIomstre Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2014 Hmmm den varianten jeg kjenner er nøttebunner med smørkrem med eggeplommer, melk og smør og krokan på toppen, har du bilde? Link/oppskrift?? Bløe nysgjerrig for er veeeeldig glad i krokan, altså:-) Oppskriften: http://bygdekvinnelaget.no/oppskrift/annes-krokankake
amandine Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Det er sikkert jækla godt! Laget sånn blir det vel en lettere smørkrem, egentlig bare, eller en ekstra fyldig vaniljekrem..alt etter som. Venter spent på rapport!
bIomstre Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2014 Det er sikkert jækla godt! Laget sånn blir det vel en lettere smørkrem, egentlig bare, eller en ekstra fyldig vaniljekrem..alt etter som. Venter spent på rapport! Så du anbefaler å teste originalen? Savner litt dynk da! Kanskje en lett aprikotering mellom lagene?
amandine Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Eller hva med en voksenvariant med litt cointreau?
bIomstre Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2014 Eller hva med en voksenvariant med litt cointreau? Nja, 1 kake til 4 voksne og 2 barn, så... (men til en annen gang!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå