Gå til innhold

Misfornøyd med barnehageansatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jeg når det gjelder denne dama. Hun svarer frekt (ikke bare til meg), virker lite ansvarsbevisst, slurver med tid og gjøremål, og fremstår generelt som veldig lite oppegående. Vesla mi, som ellers liker de aller fleste mennesker, virker misfornøyd og lei seg når nevnte person møter oss i barnehagen. Det at hun og jeg har elendig kjemi, gjør jo ikke saken bedre, men akkurat denne delen holder jeg så godt jeg kan utenfor problemstillingen.

Hva gjør jeg med dette? 

Anonymous poster hash: e8d7c...1a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar det opp med SU i bhg.

Vi har det også slik med en ansatt. Hun er lite hyggelig og hilser knapt på barna når de kommer på morgenen.

Håper SU tar dette opp på SU-møte og at styrer tar det videre til vedkommende.

Anonymous poster hash: 02ba4...45d

Skrevet

Og sender jeg da en skriftlig henvendelse til SU?

Skrevet

Anonymous poster hash: 4e887...c6a

Skrevet

Samarbeidsutvalget behandler da ikke personalsaker! Dette må du ta med styrer.

Skrevet

Du må nesten prøve å ta det opp med styrer før du går til SU. De må få sjansen til å ordne det innad først.

Anonymous poster hash: 7d928...c87

Skrevet

Gå til styrer!

Anonymous poster hash: 3da5f...3df
Skrevet

Hvis vedkommende er ped.leder går du til styrer, og til ped.leder om vedkommende er assistent.

Jeg jobber som ped.leder og har opplevd at foreldre har kommet til meg med slike problemstillinger. Om det blir tatt opp på en saklig og fin måte setter helt sikkert bhg pris på at du tar kontakt.

Ring og spør om et møte slik at ped.leder/styrer får satt av nok tid.

Husk å være konkret ang hva som blir gjort som du mener ikke er godt nok. Kan nok være lurt å fokusere på sak og ikke person :) (mener ikke at du ikke skal si hvem det handler om altså).

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9efda...0e4

Skrevet

Hvorfor er det folk som råder HI til å gå til SU... Dette må tas opp med ped.leder og/eller styrer.

Anonymous poster hash: 7d928...c87

Skrevet

Jeg er tilhenger av å ta ting opp med den det gjelder. Hvis det ikke er mulig, tar man det med nærmeste leder.

Skrevet

Jeg er tilhenger av å ta ting opp med den det gjelder. Hvis det ikke er mulig, tar man det med nærmeste leder.

Jo, dette har du nok rett i. Jeg følte imidlertid at det ikke blir "alvorlig" nok om jeg kun tar en prat med ped.leder (som da blir alternativet her), og at det hele kan komme til å koke litt bort. Jeg synes uansett det er kjempevanskelig å ta opp en sak som dette.

Skrevet

Jo, dette har du nok rett i. Jeg følte imidlertid at det ikke blir "alvorlig" nok om jeg kun tar en prat med ped.leder (som da blir alternativet her), og at det hele kan komme til å koke litt bort. Jeg synes uansett det er kjempevanskelig å ta opp en sak som dette.

Hva med å ta det med ped leder først og samtidig gjøre en avtale om evaluering på et gitt tidspunkt (ikke for lenge til)? Har det ikke blitt bedre da, tar du det til styrer.

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det samme.

Vi har en slik dame i vår barnehage og jeg tok det opp direkte med henne. Det ble bedre.

Anonymous poster hash: f4152...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...