GÃ¥ til innhold

Har du noen form for diagnose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipolar 2 og lever bra med medisin og gruppeterapi 😊

 

Anonymous poster hash: f7a75...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, astmatiker, allergiker og har endel matintoleranser.

 

Normalt sett er det helt uproblematisk så lenge jeg lever sunt og holder meg på min diett (som er relativt uproblematisk for meg i hverdagen da jeg lager mat sjøl og er vant til dette), har kanskje en fraværsdag eller to i mai grunnet pollen - ellers kjempefrisk og rask.

 

Blir ofte litt trøbbel i graviditet med astmaen og immunforsvar, men dette kurerer seg selv ved fødsel, så det er bare å holde ut.

 

Til vanlig er jeg i 100% jobb - noe jeg trives supergodt med.

 

Tipper de fleste har en eller annen diagnose - trenger ikke å bety at man er spesielt mye sjukere eller mer svakelig enn andre, eller skal jobbe mindre, men det betyr kanskje at man må endre livsstilen fra det andre mener skal være normalen til det som er normalen med den kroppen man har.

Jeg er helt klart ikke syk selv om jeg har en diagnose, det bare krever litt mer selvdisiplin mtp livsstil, noe som er bra for meg.

Skrevet

Kan jeg spørre hva bipolar 2 er?

 

Og hvis det finnes en bipolar 1, hva er forskjellen?



Anonymous poster hash: 40319...2bc
Skrevet

Fibromyalgi, noe jeg holder i sjakk med hyppig trening og strengt kosthold. Slurver jeg med dette, får jeg vondt over alt og fungerer kjempedårlig, så her er det hard disiplin som hjelper.



Anonymous poster hash: 59c4a...fb0
Skrevet

Unnvikende personlighetsforstyrrelse, sosial angst, ptsd, depresjon.

 

Anonymous poster hash: 2da73...0ba

Skrevet

Lavt stoffskiftet



Anonymous poster hash: a336b...91e
Skrevet

skulle tro jeg var manisk depressiv siden humøret er som en berg og dalbane.



Anonymous poster hash: 7c6ee...838
Skrevet

 

Kan jeg spørre hva bipolar 2 er?

 

Og hvis det finnes en bipolar 1, hva er forskjellen?

 

Anonymous poster hash: 40319...2bc

Forskjellen på bipolar lidelse 1 og 2 er graden av svingninger i stemningsleiet. Ved bipolar type 2 er både de depressive periodene og de oppstemte periodene mildere av grad enn ved type 2. De som har bipolar type 1 blir maniske og mister virkelighetsoppfatningen i de oppstemte fasene. De som har bipolar type 2 blir "bare" hypomane i de oppstemte fasene og det merkes best ved mer energi, mindre søvn, livlighet og større aktivitetsnivå enn til vanlig, men kontakten med virkeligheten mistes ikke på samme måte som ved mani. I de depressive fasene blir en person med type 1 dypt deprimert, mens en med type 2 "bare" blir nedstemt som ved en mild grad av depresjon.

 

Anonymous poster hash: 2da73...0ba

Skrevet

Lavt stoffskifte, astma og migrene



Anonymous poster hash: c0fec...b14
Skrevet

 

Kan jeg spørre hva bipolar 2 er?

 

Og hvis det finnes en bipolar 1, hva er forskjellen?

 

Anonymous poster hash: 40319...2bc

Bipolar er det som tidligere het manisk depressiv. Type 1 er en sterkere og mer alvorlig grad enn type 2 hvis jeg har forstått det riktig.

Skrevet

 allergiker og har endel matintoleranser, samt migrene & flere andre ting. klarer meg bra med allergi medisin & en smertestillende av og til. 



Anonymous poster hash: 150d3...edf
Skrevet

 

Kan jeg spørre hva bipolar 2 er?

 

Og hvis det finnes en bipolar 1, hva er forskjellen?

 

Anonymous poster hash: 40319...2bc

 

Forskjellen er alvorlighetsgraden, om man kan si det slik. 

Type en har maniske perioder - der man er veeeldig høyt opp og stort sett ikke har kontroll over egne handlinger. 

Type to har hypomaniske episoder, altså ikke så høyt oppe som en med mani. 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

Skrevet

Morbus crohns. Lever bra med 50% jobb og 50% uføre. Tar medisiner, passer kostholdet og unngår stress.

 

Anonymous poster hash: 86332...b2c

Skrevet

PTSD og ADD.

Skrevet

Siden du spør, så tok jeg en opptelling. 

Har ti diagnoser, hvor kun tre av dem er "alvorlige". Har to som jeg kommer til å vare livet ut, mens de andre kan gå over. 

I tillegg har jeg vel strengt tatt en diagnose til, som forhåpentligvis er borte om et par uker! ;) 
 



Anonymous poster hash: 437f1...9e9
Skrevet

Ufrivillig barnløs (med kjent årsak, trooor vi), litt eksem, og sikkert masse uoppdaget rusk i maskineriet. 

Skrevet

 

Siden du spør, så tok jeg en opptelling.

 

Har ti diagnoser, hvor kun tre av dem er "alvorlige". Har to som jeg kommer til å vare livet ut, mens de andre kan gå over.

 

I tillegg har jeg vel strengt tatt en diagnose til, som forhåpentligvis er borte om et par uker! ;)

 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

Hvilke 10-11 diagnoser da? *forvetne meg*

 

Anonymous poster hash: 86332...b2c

Skrevet

Dødelig forelska.

Bortsett fra det har jeg tidlig overgangsalder. 



Anonymous poster hash: 2bb74...81e
Skrevet

Bekhterev, ulcerøs kollitt, regnbuehinnebetennelse og grønn stær :-)

 

Anonymous poster hash: 76e7c...8a1

Skrevet

PTSD

Migrene

ADHD

Endometriose

PCOS

ME

 

....livet kunne vært lettere, men alt går ;)



Anonymous poster hash: c341c...ea6
Skrevet

PSTD og BDD

 

(husk anonymknappen ;) )



Anonymous poster hash: decb1...3db
Skrevet

 

PSTD og BDD

 

(husk anonymknappen ;) )

 

Anonymous poster hash: decb1...3db

 

Mente PTSD og BDD

 

Anonymous poster hash: decb1...3db

Skrevet

 

Siden du spør, så tok jeg en opptelling. 

 

Har ti diagnoser, hvor kun tre av dem er "alvorlige". Har to som jeg kommer til å vare livet ut, mens de andre kan gå over. 

 

I tillegg har jeg vel strengt tatt en diagnose til, som forhåpentligvis er borte om et par uker! ;) 

 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

 

Schizofreni, (kronisk) depresjon, tvangslidelse, spiseforstyrrelse, cøliaki + en annen allergi, brokk, stoffskiftesykdom, angst og hjertesykdom. 

Har også for tiden urinveisinfeksjon. 

 

Wæ! Nå når jeg så det svart på hvitt så det mye verre ut enn hva det er, men etter mange års behandling lever jeg ganske fint, og kan forhåpentligvis snart begynne å jobbe igjen, håper jeg. 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

Skrevet

 

 

Siden du spør, så tok jeg en opptelling. 

 

Har ti diagnoser, hvor kun tre av dem er "alvorlige". Har to som jeg kommer til å vare livet ut, mens de andre kan gå over. 

 

I tillegg har jeg vel strengt tatt en diagnose til, som forhåpentligvis er borte om et par uker! ;) 

 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

 

Schizofreni, (kronisk) depresjon, tvangslidelse, spiseforstyrrelse, cøliaki + en annen allergi, brokk, stoffskiftesykdom, angst og hjertesykdom. 

Har også for tiden urinveisinfeksjon. 

 

Wæ! Nå når jeg så det svart på hvitt så det mye verre ut enn hva det er, men etter mange års behandling lever jeg ganske fint, og kan forhåpentligvis snart begynne å jobbe igjen, håper jeg. 

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

 

Hm! Den var til ...b2c!

 

Anonymous poster hash: 437f1...9e9

Skrevet

Ankyloserende spondylitt (bechterew), JIA (barneleddgikt), Lavt stoffskifte, Benskjørhet, Laktoseintoleranse, Regnbuehinnebetennelse, Forsinket søvnfasesyndrom og Fatigue. Med effektive medisiner, operasjoner og masse trening går hverdagen greit. Jobber 80%. Har 3 barn.

 

Anonymous poster hash: cb341...57b

 

Anonymous poster hash: cb341...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...