Gå til innhold

Gule tenner !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gule tenner, enda jeg ikke drikker kaffe/te, røyker eller snuser. Vin drikker jeg heller ikke. Hvorfor ??? :S

Pusser tenner morgen og kveld. Alltid hatt null hull, men gule tenner DET har jeg...

Noen råd? De er ikke voldsomt gule, men gule nok til at det plager meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blek dem :) det gjorde jeg. Strålende fornøyd :D

Anonymous poster hash: 2c747...5e6

Skrevet

colaaaa, det fungerer faktiskt 👍

Anonymous poster hash: a955f...514

Skrevet

Bleking kan gjøre tennene dine følsomme og mer utsatt for ising. Er det verdt det? Er det ikke nok at tennene er sunne?

Anonymous poster hash: 90d09...ed4
Skrevet

Tuller du?

Hvorfor funker det?

Så mye sukker det er i det kan jeg ikke forestille meg at det skal gjøre tennene hvitere..😳

Anonymous poster hash: 1fb0f...d8d

Skrevet

Vet ikke om bleking er verdt det hvis det kan resultere i ising i tennene. Prøver pepsodent først, så får jeg evt sjekke opp hjemmebleking senere.

Lurer også på hva du mener med cola? :P

Skrevet

Gi lyd om pepsodent funker. Sliter med det samme, pusser tennene to ganger. Frustrerende! !!!!

Anonymous poster hash: 9c6e7...a80

Skrevet

Jeg lurer på hbor tennene dine er gule? Er de gule over det hele eller bare ved tannhalsen (altså innerst ved tannkjøttet)? Hvis det er snakk om det siste kan det rett og slett være slik at du pusser tennene for hardt, slik at tannkjøttet trekker seg opp og avdekker det av tennene som skulle vært skjult. Det var det min tannlege sa til meg.

Anonymous poster hash: e714e...11e

Skrevet

Vet ikke om bleking er verdt det hvis det kan resultere i ising i tennene. Prøver pepsodent først, så får jeg evt sjekke opp hjemmebleking senere.

jeg kan snakke bare for meg selv, men ingen ising her :D det er virkelig verdt det :)

Anonymous poster hash: 2c747...5e6

Skrevet

Hvor får man kjøpt pepsodent? I dagligvarehandel?

Anonymous poster hash: 072c1...6f0
Skrevet

Tuller du?

Hvorfor funker det?

Så mye sukker det er i det kan jeg ikke forestille meg at det skal gjøre tennene hvitere..😳

Det stemmer, etser bort det gula lagret. Kanske ikke så sunt nej men hjelper faktiskt.

Skrevet

Tuller du?

Hvorfor funker det?

Det stemmer, etser bort det gula lagret. Kanske ikke så sunt nej men hjelper faktiskt.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Dummeste annbefalinger ever. La oss fore tennene med cola og sukker slik at de får enda flere hull.

Anonymous poster hash: 5c187...bc0

Skrevet

Bleking er ikke bra for tennene, og gjør de aller flestes tenner litt mer følsomme. For noen inkluderer dette ising. Man må også gjøre sitt for å opprettholde det, altså ikke spise eller drikke ting med mye farge, som rødvin, blåbær, kaffe, etc.

Anonymous poster hash: 90d09...ed4

Skrevet

tror jeg ville snakka med tannlegen om råd her, og ikke bleke noe selv...det jeg hørte før i tiden at hadde noen  gule tenner, så var de sterkere enn hvite tenner....men ikke fult så fint da....

Anonymous poster hash: 8e3e5...bb8
Skrevet

Puss de med bakepulver! Funker som fy :-)

Skrevet

Jeg spurte nettopp tannlegen om dette. Han sa det ikke påvirket tennene på noe vis. Dette forutsetter at det er gjort skikkelig hos tannlegen da, ikke noe bleking man handler på nettet.

Anonymous poster hash: a9a69...afd

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Dummeste annbefalinger ever. La oss fore tennene med cola og sukker slik at de får enda flere hull.

.

Ingen som har bett deg gjøre det... Hun bare anbefaler precis som andre så tarre lugnt and chill out!!! 😳✌️

Skrevet

Jeg mener også jeg har hørt at noen har gulere tenner enn andre. Jeg er heldig, har hatt hvite tenner selv som røyker!! Og har bare brukt clinomyn og pepsodent(de siste åra). Vanlig tannkrem innimellom også.

Det virker som jeg ikke får stygge tenner, selv om jeg ødelegger meg selv med den røyken. Beinet forsvinner jo gradvis...skal slutte!!!

Anonymous poster hash: 6e0cb...6fc
  • 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering: har brukt pepsodent i 10 dager og kan ikke si jeg ser noen endring. Hurra :/ Står på pakken at man får betydelig hvitere tenner etter en puss (eller noe sånt), men tok det med en klype salt :P

Men at jeg ikke ser endring etter 10 dager (ikke den minste endring engang) må jo bety at det ikke fungerer for meg...

Skrevet

Enig. Her er det tydeligvis bedre med hvite tenner enn null hull. 

Anonymous poster hash: 220e8...88e

Skrevet

Puss de med bakepulver! Funker som fy :-)

Ikke fornuftig dersom du ønsker å beholde emaljen.

Anonymous poster hash: f9dc8...a8d

Skrevet

Oppdatering: har brukt pepsodent i 10 dager og kan ikke si jeg ser noen endring. Hurra :/ Står på pakken at man får betydelig hvitere tenner etter en puss (eller noe sånt), men tok det med en klype salt :P

Men at jeg ikke ser endring etter 10 dager (ikke den minste endring engang) må jo bety at det ikke fungerer for meg...

Hei, det var jeg som anbefalte den til deg

Her pusser jeg med El tannkost, med clinomyn for "røykere og snusere" (snuser ikke selv) etterfulgt av pepsodnt med vanlig tannkost i fem minutter UTEN å spydde, blir skikkelig blå å fin! Så spytter jeg ut det blå uten å skylle å går å legger meg, når jeg står opp skyller jeg først med unnskyld så pusser jeg bare med pepsodent vanlig

Kanskje jeg bare lurer meg selv men synes de virker hvitere

Skal prøve å ikke skylle :) er det som blå/lilla shampo mot gulskjær i håret ? :P fikk litt sjokk når jeg ble blå i munnen, hehehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...