Gå til innhold

Er dette dumt? Ang. å sove på samme rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på 3 og 5 år. Eldste skal starte på skole til høsten. 3-åringen fyller 4 år nå eldste starter på skole. Sånn som det er nå sover 5-åringen nede, mens vi andre sover oppe. Soverommet til eldste er sårt trengt til "walk inn" eller garderobe, pga vi har vaskerom i kjelleren og det er et slit å gå opp helt til 3. etasje for å legge på plass klær osv. Det blir bare rot til slutt. Om jeg tar rommet som eldste har nå, er det rett opp trappa fra kjelleren og inn på det rommet. 

Derfor tenkte jeg at kanskje de to kunne sove på samme rom? Vi har stor loftstue som de leker på likevel, så da kan de bare bruke det rommet til å sove på tenker jeg. Tror dere det vil bli et problem? Det er 20 mnd mellom dem. Har også en tuppe på 4 mnd som sover oppe, men tenker at det er bedre at hun har eget rom, som kanskje begynner å styre med leggingen osv etter hvert. De to andre legger seg fint hver kveld og på samme tid. 

Trenger råd og erfaringer :) 

Anonymous poster hash: 03114...d8e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt!

Anonymous poster hash: 03114...d8e
Skrevet

Mine to med 22 mnd mellom seg sover fint sammen i samme rom. Rommet er riktig nok stort og sengene lang fra hverandre. Ikke noe problem i det hele tatt, tvert i mot. De begynte vel å sove i samme rom da minsten var tre og eldste var 5...sånn ca.

Anonymous poster hash: 9bac2...7ea
Skrevet

Har to barn som sover på samme rom. 24mnd mellom de. E har slltid sovi på samme rom og trives med dey. De kunne få hveert sitt, men ingen ville sove alene. Så det endte med at de fortsatte med samme rom og vi lager tv stue/lekerom på det andre.

Vi har litt klare regler, slik st det ikke blir krøll til tider. Har en av de besøk er den andre ett annet sted om de ikke vil leke sammen alle sammen. Har den ene overnatting, sover den som har gjest på sovesofaen i tv stua med gjesten.

Fungerer veldig bra hos oss. Nå er de 9 og 11 år også, så de er nå større enn dine.

Jeg ville nok tatt en prat med de, hvertfall hun eldste. Fra å ha hatt eget rom til å dele rom kan bli veldig feil.

Puss opp rommet slik at det passer de begge. Få en seng som passer at det er to. Vi laget en seng, en type køyeseng men den var innebygd. I åpningen festet vi en gardin, slik st ville de ha litt privatliv fikk de det. Var gardina igjen, ville de være der alene. Fungerte supert. De byttet rom, og da ville de ha vanlig køyeseng.

Vær klar på at klesskap forsvinner ut av rommet slik at det blir bedre plass. Vi har klesskap til ungene på vaskerommet. Det er like ved rommet deres, så det syns de er topp.

Anonymous poster hash: 4688c...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...