Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 På små barn? Anonymous poster hash: 8c475...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 40 Anonymous poster hash: 82a42...b4a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Små barn tåler feber mye bedre enn voksne, og 40-41 er ikke farlig i seg selv, men jeg ringer lege om den ikke går ned med febernedsettende. Feber over 42 kan skade organene så vidt jeg har forstått. Anonymous poster hash: cb164...5fd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 40 Anonymous poster hash: 82a42...b4a 40 i feber på barn er da ikke farlig, det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: cb164...5fd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 ..og den mest riktige tempen er i rompa sant?Synes den "pannemåleren" er litt tvilsom.Han begynte med feber idag og jeg målte 39,7 i rompa nå.Den har steget siden 14 tiden idag.Nå har han fått paracet.Tror det er tenner som bryter gjennom. Anonymous poster hash: 8c475...97c
Gjest Kira Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 En temperatur på over 41 kan være farlig, og stiger den over 42 grader kan proteiner i hjernen koagulere. Da eldste min var ca 8-9 mnd ble vi sendt rett fra legevakten til sykehuset da de målte en temperatur på 41.2 grader.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 ..og den mest riktige tempen er i rompa sant? Synes den "pannemåleren" er litt tvilsom. Han begynte med feber idag og jeg målte 39,7 i rompa nå. Den har steget siden 14 tiden idag.Nå har han fått paracet. Tror det er tenner som bryter gjennom. Anonymous poster hash: 8c475...97c At barn får feber av tannfrembrudd er en myte, men når barn har feber gjør varmen gommene myke så det bryter ofte gjennom noen tenner når de har en infeksjon.... Anonymous poster hash: cb164...5fd
Honningmelon Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 ..og den mest riktige tempen er i rompa sant?Synes den "pannemåleren" er litt tvilsom.Han begynte med feber idag og jeg målte 39,7 i rompa nå.Den har steget siden 14 tiden idag.Nå har han fått paracet.Tror det er tenner som bryter gjennom. Anonymous poster hash: 8c475...97c Den er mest nøyaktig i rumpa. Men, dette skyldes ikke tannfrembrudd. Tannfrembrudd gir ikke så høy feber. Det er i det heletatt tvilsomt at tannfrembrudd gir feber. Er nok noe annet som plager gutten din
SuperFries Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Tenner gir ikke så høy feber, så det er nok en infeksjon. Så lenge tempen går ned med smertestillende, så er det i orden. 40 er ikke så høyt for små barn som det er for oss voksne.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 ..og den mest riktige tempen er i rompa sant? Synes den "pannemåleren" er litt tvilsom. Han begynte med feber idag og jeg målte 39,7 i rompa nå. Den har steget siden 14 tiden idag.Nå har han fått paracet. Tror det er tenner som bryter gjennom. Anonymous poster hash: 8c475...97c At barn får feber av tannfrembrudd er en myte, men når barn har feber gjør varmen gommene myke så det bryter ofte gjennom noen tenner når de har en infeksjon.... Anonymous poster hash: cb164...5fd Har vært hos legen idag og det er ikke noe utslag på testene. Han har to tenner fra før , men var ikke febersyk da. Men nå har han vært hoven i gommen i flere uker.Det sprenger der..Så da er det en myte? Anonymous poster hash: 8c475...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Så man kan ikke ha så høy feber uten at det er noe galt?Men hvorfor slår ikke testene ut da? Anonymous poster hash: 8c475...97c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Hvor gammel er barnet? Da mine barn hadde uforklarlig høy feber i flere dager var det den fjerde barnesykdommen, høy feber i 3-4 dager uten noen andre symptomer også forsvant feberen som ved et trylleslag og vips kom utslettet.... Det er virus så det slår ikke ut på testene hos legen. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html Anonymous poster hash: cb164...5fd
Honningmelon Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Så man kan ikke ha så høy feber uten at det er noe galt?Men hvorfor slår ikke testene ut da? Anonymous poster hash: 8c475...97c Fordi da er det sannsynlig et virus.Det skyldes ikke tannfremnrudd.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Så man kan ikke ha så høy feber uten at det er noe galt?Men hvorfor slår ikke testene ut da? Anonymous poster hash: 8c475...97c Fordi da er det sannsynlig et virus.Det skyldes ikke tannfremnrudd. Og siden det er virus så hjelper ikke behandling og derfor gjør han ikke noe? Han var kvikkere tidlig i dag men han har sovet 4 dupper.Han pleier å ha en....... han har ikke like høy feber.. Anonymous poster hash: 8c475...97c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Min sønn hadde 42 i feber en gang, og da ringte jeg sykehuset og vi fikk beskjed om å komme med en gang. Det var lungebetennelse og ikke noe farlig. Anonymous poster hash: d56f8...0bb
Honningmelon Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Så man kan ikke ha så høy feber uten at det er noe galt?Men hvorfor slår ikke testene ut da? Anonymous poster hash: 8c475...97c Fordi da er det sannsynlig et virus.Det skyldes ikke tannfremnrudd. Og siden det er virus så hjelper ikke behandling og derfor gjør han ikke noe?Han var kvikkere tidlig i dag men han har sovet 4 dupper.Han pleier å ha en.......han har ikke like høy feber.. Anonymous poster hash: 8c475...97c Nei, da hjelper ikke behandling i form av penicillin og antibiotika. Da er det kun paracet som hjelper. Legen får ikke gjprt så mye med det. Men, det er veldig greit å ta en tur til legen om man er usikker. Og det kan være at prøvene ikke slo ut i dag, men at barnet blir verre, og du går til legen igjen. Da kan det slå ut på prøvene. Men, om han virker bedre i dag så er det sannsynligvis et virus som er på retur. Blir han verre tar du en ny tur til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå