Gå til innhold

Til dere som er gravide og røyker..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter å leser statusen til en bekjent av meg som har røyket under begge svangerskap. 

 

"På sykehuset... igjen..." 

 

Med første mann gikk det fint, mente hun. Han har bare astma og allergier som 3 åring. Ikke noe problem å røyke når man er gravid, mener hun.. blind.. 

 

Nr 2 kom til verden for kanskje 6 mnd siden? Har blitt operert 6 ganger, må ha oksygentank, sonde og er inn og ut av sykehuset hver eneste mnd. 

 

Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg? 

 

Jeg hadde røyket masse i 10 år da jeg ble gravid og klarte å slutte på flekken.. Det er ikke vanskelig! Nå får dere gi dere! "Det er verre med stresset fra å slutte å røyke, enn å forsette å røyke" BULLSHIT! Så mye teit dere sier også for å forsvare dere. Det er lett å slutte hvis du bare tenker på at hvert eneste trekk du tar kan skade babyen din, for alltid.. 

 

Håper sånne historier kan skremme noen fra å fortsette.. 



Anonymous poster hash: dfe64...7dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om ei høygravid tvillingmor som røyker 20 pr dag. Inn og ut av sykehus, ungene er små i vekst...

(Blir alenemor til 5 snart.)



Anonymous poster hash: 401b0...766
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sitter å leser statusen til en bekjent av meg som har røyket under begge svangerskap.

 

"På sykehuset... igjen..."

 

Med første mann gikk det fint, mente hun. Han har bare astma og allergier som 3 åring. Ikke noe problem å røyke når man er gravid, mener hun.. blind..

 

Nr 2 kom til verden for kanskje 6 mnd siden? Har blitt operert 6 ganger, må ha oksygentank, sonde og er inn og ut av sykehuset hver eneste mnd.

 

Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg?

 

Jeg hadde røyket masse i 10 år da jeg ble gravid og klarte å slutte på flekken.. Det er ikke vanskelig! Nå får dere gi dere! "Det er verre med stresset fra å slutte å røyke, enn å forsette å røyke" BULLSHIT! Så mye teit dere sier også for å forsvare dere. Det er lett å slutte hvis du bare tenker på at hvert eneste trekk du tar kan skade babyen din, for alltid..

 

Håper sånne historier kan skremme noen fra å fortsette..

 

Anonymous poster hash: dfe64...7dd

Røyke under svangerskapet er ikke bra nei. ENIG.

Men å stille en medisinsk diagnose ut fra facebookstatuser er jo faen meg sjukt i hodet.

Du er ikke frisk du.

 

Anonymous poster hash: 2d377...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Kan du være så snill å fortelle meg hvor i innlegget jeg stilte diagnose? 

 

"Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg? "

 

Åpne øya og les innlegget ordentlig før du kommenterer så teit. Er sigaretter vi snakker om, ikke det du driver å røyker ;) 

 

HI



Anonymous poster hash: dfe64...7dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg. Det er egoistisk og uansvarlig. Appluas til deg dom klarte slutte på dagen.

 

Anonymous poster hash: c27ce...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner og ei som røykte under alle tre svangerskapene, ALLE tre ungene har astma og hun bare fortsetter å røyke. Det er hårreisende, og idiotien tas til et helt nytt nivå når man ikke innser at man må SLUTTE!



Anonymous poster hash: 364f9...7fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så drar jo du frem det mest ekstreme eksemplet da (bortsett fra død). 

Det mest vanlige er at barna kan ha lavere vekt ved fødsel, og noen får allergier og astma. 

 

Det er IKKE bra å røyke under graviditet, det er jeg helt enig. Men det er faktisk ikke alle barn som tar skade av det heller. Tenk på hvor vanlig det var å røyke under graviditet på 60-70-80 tallet... hvis det er sååå farlig som man skal ha det til nå er det rart at så mange av oss som er født den tiden har vokst opp og blitt normale. 

 

En jeg kjenner røyket under graviditeten. Hennes barn veide nesten 4 kg ved fødsel, har aldri hatt allergier eller astma og er faktisk mye mindre syk en mange andre barn (5 år nå). 



Anonymous poster hash: ea1bd...7f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

^ Kan du være så snill å fortelle meg hvor i innlegget jeg stilte diagnose?

 

"Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg? "

 

Åpne øya og les innlegget ordentlig før du kommenterer så teit. Er sigaretter vi snakker om, ikke det du driver å røyker ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: dfe64...7dd

Sitat "tror ikke hun har linket det til at hun røyket i svangerskapet"

Er ikke det diagnostisering? Du sier jo at barnet er syk fordi hun røyker.

Kanskje lese det DU SELV har skrevet før du et så eplekjekk.

Du er intet annet enn ei skikkelig slarvekjærring. Som uttaler seg uten noen som helst kunnskap.

 

Og som jeg sa. Jeg er fullstendig enig at gravide som røyker ikke er bra. Du kunne bare spart deg for eksemplene dine for du vet INGENTING.

 

Anonymous poster hash: 2d377...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

^ Kan du være så snill å fortelle meg hvor i innlegget jeg stilte diagnose?

 

"Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg? "

 

Åpne øya og les innlegget ordentlig før du kommenterer så teit. Er sigaretter vi snakker om, ikke det du driver å røyker ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: dfe64...7dd

Sitat "tror ikke hun har linket det til at hun røyket i svangerskapet"

Er ikke det diagnostisering? Du sier jo at barnet er syk fordi hun røyker.

Kanskje lese det DU SELV har skrevet før du et så eplekjekk.

Du er intet annet enn ei skikkelig slarvekjærring. Som uttaler seg uten noen som helst kunnskap.

 

Og som jeg sa. Jeg er fullstendig enig at gravide som røyker ikke er bra. Du kunne bare spart deg for eksemplene dine for du vet INGENTING.

 

Anonymous poster hash: 2d377...bb9

 

 

Hun sier jo i samme setting at det ikke MÅ være derfor, men man bør linke det slik, og ikke utsette flere barn for røyking i svangerskapet.

 

Anonymous poster hash: 6b0ea...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er ikke bra, men er bedre om alle passer på seg selv og lar andre være.

 

Anonymous poster hash: 28f7e...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

^ Kan du være så snill å fortelle meg hvor i innlegget jeg stilte diagnose?

 

"Tror ikke hun linker det til at hun røyket i svangerskapet enda. Og jeg sier ikke at det mÅ ha vært derfor sønnen har blitt så skadet. Men hva om det er det?? Hvordan hadde du følt deg? "

 

Åpne øya og les innlegget ordentlig før du kommenterer så teit. Er sigaretter vi snakker om, ikke det du driver å røyker ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: dfe64...7dd

Sitat "tror ikke hun har linket det til at hun røyket i svangerskapet"

Er ikke det diagnostisering? Du sier jo at barnet er syk fordi hun røyker.

Kanskje lese det DU SELV har skrevet før du et så eplekjekk.

Du er intet annet enn ei skikkelig slarvekjærring. Som uttaler seg uten noen som helst kunnskap.

 

Og som jeg sa. Jeg er fullstendig enig at gravide som røyker ikke er bra. Du kunne bare spart deg for eksemplene dine for du vet INGENTING.

 

Anonymous poster hash: 2d377...bb9

 

 

Ro ned da, syns du overreagere (og kverulere) "litt" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...