Gå til innhold

Noen her som jobber medleverturnus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og da som vernepleier, barnevernpedagog eller sosionom?

 

Hvordan er det å jobbe 7-14, går det greit å kombinere med familieliv?

Hva har dere utbetalt i måneden eller hva er årslønna?

 

Takker for svar.

 

Anonymous poster hash: 10d28...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp en annonse som utlyste en slik stilling, men med 7/7 medleverturnus. Lønn var tariff + 120.000. Aldri i verden om jeg hadde gått inn i en slik avtale. 



Anonymous poster hash: ecdbb...e21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 på og 14 av, det er i et privat tiltak da regner jeg med. Statlig medleverturnus er sjelden så "brutal". For oss ville det ikke fungert i familien hvis en av oss hadde jobbet sånn, det binder jo den andre 100% i en uke av gangen. Særlig i helgene er det jo kjedelig å være borte fra barna og hver tredje helg er ganske mye. Jeg har jobbet på en institusjon som hadde langturnus (2-2-3) og så at det var krevende for dem som gikk i turnus, særlig helgene var det tøft å ikke kunne være hjemom familien for å være med i bursdager osv. For en del medførte det et salig rot og sammenblanding mellom privatliv og arbeidsliv og i hvert fall i en barneverninstitusjon er det lite gunstig. 

 

Er det et privat tiltak ville jeg også vært opptatt av tiltakets økonomi, status osv. De er ikke nødvendigvis kjent for å ha god personalpolitikk eller langvarig horisont. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da som vernepleier, barnevernpedagog eller sosionom?

 

Hvordan er det å jobbe 7-14, går det greit å kombinere med familieliv?

Hva har dere utbetalt i måneden eller hva er årslønna?

 

Takker for svar.

 

Anonymous poster hash: 10d28...528

Jeg jobber en plass hvor det er medleverturnus (statlig - jeg jobber det ikke selv) - man/ons, ons/tors, fre/man og ei uke fri. Man tjener fett. Samt at man får en årlig bonus for å jobbe i dette (over 26000). Man jobber totalt 7 døgn i måneden. Netto utbetalt på de fleste er rundt 35-45 000 mnd (avhengig av ansiennitet). Så har du jo alle rød-dagene, og alle kompensasjonsdagene...

 

Men det må sies at det går ut over familieliv og parforhold. Mange i turnusen har gått fra partner. Og hvis man ikke er sammen med partner mer, så er man veldig avhengig av at partneren er fleksibel i forhold til når man kan ha ungene.

 

Anonymous poster hash: 3fac5...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hos Aleris Ungplan i en medleverturnus. Dette har jeg gjort siden før jeg fikk barn og for vår del fungerer det bra, er borte 3 og 4 dager i slengen og aldri en hel uke. Jobber med ungdom og 2 på jobb på en. Tjener godt og vil ikke bytte jobb riktig enda!



Anonymous poster hash: 3e7a4...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet medlever, men da med 3 eller 4 dager på og en uke fri (sosionom). Det var knalltøft! Jeg jobbet i barnevernsinstitusjon og man var heldig om man fikk 5 timers nattesøvn. Ungdommene lagde mye liv om kveld/natt for å si det sånn ;)

Jeg ville aldri ha gått inn i en 7-14-turnus. For meg var 4 dager på for mye, og jeg er sikker på at 7 dager på hadde vært altfor mye for meg. Nå som jeg har barn kunne jeg ikke tenkt meg å jobbe medlever i det hele tatt. Jeg vil helst ha hverdagen med barna mine og ikke komme hjem totalt utslitt etter endt vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg har kun jobbet vanlig turnus før, så jeg har lite peiling på medlever.

 

Ang nettene, er det vanlig med en våken nattevakt så den/de i medlever har hvilende nattevakt?

 

Og hvis en akuttsituasjon med egne barn skulle oppstå, type falt ned en skrent og havner på legevakten, er det mulig å løpe fra jobben og komme seg på legevakta eller er det helt umulig?

 

Mye av dette får jeg vel vite på et evt intervju, men greit å ha noen formeninger før jeg evt sender søknad.

 

Det er en privat organisasjon som driver, plassene er kjøpt opp av Bufetat, så da går det vel under privat, tenker jeg.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 10d28...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg har kun jobbet vanlig turnus før, så jeg har lite peiling på medlever.

 

Ang nettene, er det vanlig med en våken nattevakt så den/de i medlever har hvilende nattevakt?

 

Og hvis en akuttsituasjon med egne barn skulle oppstå, type falt ned en skrent og havner på legevakten, er det mulig å løpe fra jobben og komme seg på legevakta eller er det helt umulig?

 

Mye av dette får jeg vel vite på et evt intervju, men greit å ha noen formeninger før jeg evt sender søknad.

 

Det er en privat organisasjon som driver, plassene er kjøpt opp av Bufetat, så da går det vel under privat, tenker jeg.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 10d28...528

Noen institusjoner har våken nattevakt. Men om det er uro må som oftest de i medlever likevel holde seg våkne. Våken nattevakt bør ikke være alene ved uro.

 

Det å kunne gå fra jobben om noe skjer barnet ditt, er ikke noe å tenke på. "Alle" arbeidsplasser gir rom for at foreldre kan gå fra jobb om noe skulle skje de nærmeste i familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg er glad for at dere har svart meg, er litt klokere nå ang å jobbe medleverturnus :)

 

HI

 

Anonymous poster hash: 10d28...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...