Gå til innhold

Modningsrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjentes de ut,når i svangerskapet fikk du det og når fødte du?

Anonymous poster hash: 99346...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å få de sånn ca. 3 uker før fødsel. Kjentes ut som svake rier, og de var regelmessige. Ble lurt mange ganger.men de gjorde en formidabel jobb ;)

Skrevet

Jeg begynte å få de sånn ca. 3 uker før fødsel. Kjentes ut som svake rier, og de var regelmessige. Ble lurt mange ganger.men de gjorde en formidabel jobb ;)

Skrevet

I første svangerskapet hadde jeg ikke modningsrier,bare kynnere. I andre svangerskap hadde jeg modningsrier fra uke 34.(fødte i uke 37)

Modningsriene kjentes akkurat ut som vanlige rier bare mildere, de var også regelmessige. Jeg trodde fødselen var i gang flere ganger uten at det skjedde noe mer.

Skrevet

Hvordan kjennes forskjellen på modningsrier og vonde kynnere ut?

Anonymous poster hash: 99346...1b4

Skrevet

Hvordan kjennes forskjellen på modningsrier og vonde kynnere ut?Anonymous poster hash: 99346...1b4

Dette er sikkert veldig individuelt, men for meg hadde kynneren samme styrke smerte hele tiden(den bygde seg ikke opp mot en topp). De var heller ikke regelmessige.

Skrevet

Med storebror fikk jeg intens modningsrier dagen før han kom til verden, mens med lillesøster startet det litt over kl.22, og 1 time senere kom hun til verden. Men sant skal sies så hadde jeg modningsblødning den morgen lillesøster skulle fødes, derfor var jeg forberedt på forhånd. Utover dagen hadde jeg mens lignende smerter, men pga blødninger økte utover dagen, tok vi en tur innom sykehuset. Det viste seg at jeg hadde ca 4 cm åpning allerede. Ble sendt hjem, og da klokka var 22 merket jeg at noe begynte å skje. Hadde vi ikke bodd så nært sykehuset, hadde jeg aldri turt å dra hjem igjen med åpning på 4 cm og andre gangsfødende. Da vi ankommet sykehuset maks 8 min senere, ble jeg innlagt på fødestue med en gang. Under en time kom lillesøster til verden. For min del syns jeg modningsrier med lillesøster var mer intens og vondere, hadde pressrier i tillegg. Mens med storebror var smerten overkommelig og jeg følte jeg hadde mer kontroll da....

Anonymous poster hash: f0b0d...e31

Skrevet

Med nr 1 kom det som svake tak. Trodde det var kynnere, men nå vet jeg at lynnere kjennes ikke i korsrygge. Kjente modningsrier kun i korsrygg og strakk meg litt bakover. Fødte samme dag og fra 3 cm gikk det kvikt.

Andre gang hadde jeg en dag med masrier på morgenen. De forsvant når jeg sto opp. 3 dager etterpå fikk jeg rier som ble kraftige etter en halvtime og kom tett som hagl. Kjapp fødsel, men merket lite til modningen annet enn små tak noen dager før. Det varte ikke lenge.

Anonymous poster hash: c3744...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...