Gå til innhold

Noen som har tips til god overgang til å sove på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslegutt er 15 mnd, og skal legges på eget rom. Hverken han eller vi sover særlig godt. Han sover ofte store deler av natten i sengen sammen med pappan og meg, og da blir det ikke så god søvn.

Noen som tips, så vi kan gjøre dette så smertefritt som mulig?

Anonymous poster hash: 36777...b80
Videoannonse
Annonse
Gjest lemon-aid
Skrevet

Legg han der når han skal ta seg en lur, kanskje det fungerer? Så litt, etter litt..

Skrevet

Her var Biler en stor slager. Kjøpe rett og slett en seng som så ut som Lynet. Han maste om å få legge seg første kvelden og det gikk helt smertefritt. :-)

Anonymous poster hash: dba5a...0c6

Skrevet

15 mnd? Lykke til! Du burde begynt for over seks mnd siden!

Anonymous poster hash: b8756...b7f

Skrevet

Sønnen min er 21 mnd og sover på mitt rom :(

Er så lei av å bli vekket om natten, hos meg sover han som en stein

Anonymous poster hash: ba34c...791

Skrevet

Jeg prøvde det, men ble ikke bedre..

Men barn er så forskjellige

Anonymous poster hash: ba34c...791

Skrevet (endret)

Min gutt har sovet på eget rom helt siden han var 6 uker. Jeg tror du har ventet aaaalt for lenge, og i tillegg gjort han utskjemt med å la han ligge i deres seng. Har ingen tips. Men lykke til (jeg tror dere trenger det!)

Endret av LME1001
Skrevet

Vi gjorde stort nummer av å kjøpe ny seng som han fikk være med på å bygge selv. Det ar veldig stas, faktisk. Han var faktisk ett år eldre enn din, da. :-)

Men han kom jo inn til oss hver natt i ca ett år etterpå.

Skrevet

At det er for seint er bare tull!! Vi hadde vår inne på rommet til hun var akkurat 2 år. Så la vi henne på eget rom, og det var ikke noe problem, det største problemet var meg som ikke fikk sove uten og høre henne puste om nattan.

Anonymous poster hash: 8b6a4...d95

Skrevet

Min gutt har sovet på eget rom helt siden han var 6 uker. Jeg tror du har ventet aaaalt for lenge, og i tillegg gjort han utskjemt med å la han ligge i deres seng. Har ingen tips. Men lykke til (jeg tror dere trenger det!)

Ikke alle som legger ungen på eget rom når dem er så små heller... Er vel heller du som la din på eget rom for tidlig vist man skal snakke om alder.....

Anonymous poster hash: 8b6a4...d95

Skrevet

Mini flyttet på eget rom da hun var ca 14 mnd. Vi fokuserte på å trene på å sovne på egenhånd, ved å først sitte ved siden av henne til hun sovnet, så å gradvis flytte oss lenger og lenger unna sengen. Satt i døråpningen, så på stol rett utenfor rommet hennes. Hele prosessen tok ca 2 mnd. Nå trenger vi så og si aldri gå inn til henne om hun skulle våkne av seg selv på natta, hun sovner fint selv. Så det var det verdt :rolleyes:

Vi merket fra første stund at hun (og vi) sov MYE bedre på eget rom! Endelig kunne jeg snu meg i senga uten å risikere å vekke frøkna! 

Lykke til!

Skrevet

Veldig smart, siden man skal la de ligge på foreldrenes rom myyye lenger enn det pga krybbedødfaren. JEG tar ihvertfall ingen sjanser når det gjelder det!

Anonymous poster hash: ec760...22d

Skrevet

Utskjemt, hva betyr det? Bortskjemt??

Vel, for det første så blir man frarådet å legge babyer på eget rom første året, pga krybbedødfaren. For det andre... En baby bortskjemt, ved å sove trygt og godt ved siden av foreldrene sine, kontra helt alene på et rom? Really?

Så til HI; Jenta vår flyttet på eget rom ca 17 mnd gammel. Gikk veldig fint, uten noe videre fiksfakseri. Har en stor seng inne på rommet hennes som vi bruker når hun er syk osv :)

Anonymous poster hash: f0a61...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...