Gå til innhold

spørsmål om barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har barnefaren meldt inn beskymringsmelding på meg fordi jeg byttet barnehage uten at han var enig.

Jeg har aleneomsorgen så jeg har full rett til å gjøre det.

Som han sier selv så har han " gått inn med full styrke" til barnevernet.

Han har visst sagt at det er rotete,søppel overalt og skittent.

Dette vil jo barnevernet selv se at ikke stemmer overhodet.

Men kan de på grunnlag av dette komme på hjemmebesøk uten å si ifra på foran?

Å hvordan går de frem om de mener at det er noe å gripe taki?

Da mener jeg ikke hvordan det ser ut i huset for det vet jeg er bra,men tenkte iforhold til barnet.

Kommer de da med hjelpetiltak eventuelt så jeg får sjansen til å bedre det som trengs?

Har hørt så mange skrekkhistorier om barnevernet så synes dette er veldig ubehagelig.

Anonymous poster hash: c7fe4...54c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet har bare lov å komme uanmeldt visst det er hastesak å dette vil neppe sett på som det.

Skrevet

Ta vare på all kommunikasjon dere har, sms, mailer osv.

Hvis bv tar dette alvorlig blir du kalt inn til samtale. Dette er helt ufarlig. Der får du muligheten til å komme med din versjon. Har han truet med bv på sms eller mail tar du dette med som dokumentasjon.

Ønsker bv å sette i gang en undersøkelse må du samtykke i at de innhenter opplysninger i bhg, fastlege osv. De vil komme på meldte besøk både hos deg og bf. Finner de grunnlag for uanmeldte besøk så kommer du ikke unna det. Bv ser forskjell på gammel og ny skitt, så ingen grunn til å få støv på hjernen av den grunn. Barnerot er også normalt.

En undersøkelse må være over på 3 mnd. Du kan ta det helt med ro. Vær deg selv, men det er helt naturlig å bli anspent i slike situasjoner og det gjør heller ingenting. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8ea4c...758

Skrevet

Dersom melding er så ille at det framstilles at barn ikke bør bo under slike forhold kan vi (jobber i 1.linjetjenesten selv) komme på uanmeldt hjemmebesøk. Skjer dog sjeldent. Har selv flere ganger invitert meg selv hjem til klienter umiddelbart etter første samtale dersom melding tsr utgangspunkt i ekstremt dårlig hygiene, rot og skitt.

Lykke til :) Og husk, bv.tj. fremmer ikke omsorgsovertakelse uten grunn.

Hjelpetiltak må du selv samtykke til.

Skrevet

Eksen min gjorde det samme, og jeg fikk en telefon og så stod de på døra ca. 15 min. etterpå, og saken ble henlagt et par dager etterpå, for de så ingenting av alt det han klaget på.

Her endte det med at eksen måtte ha tilsyn på samvær, og nå har han ikke sett barna på flere år siden han ikke vil ha barnevernet på døra si.

Bare husk de gjennomskuer han lett hvis han bare er ute etter å straffe deg.

Anonymous poster hash: 1f93e...e14
Skrevet

Solstrålen + englejenta: Bare av ren nysgjerrighet, er det mange som missbruker bv. i familiekrangler?

Anonymous poster hash: 55ae8...285
Skrevet

Ta vare på all kommunikasjon dere har, sms, mailer osv.

Hvis bv tar dette alvorlig blir du kalt inn til samtale. Dette er helt ufarlig. Der får du muligheten til å komme med din versjon. Har han truet med bv på sms eller mail tar du dette med som dokumentasjon.

Ønsker bv å sette i gang en undersøkelse må du samtykke i at de innhenter opplysninger i bhg, fastlege osv. De vil komme på meldte besøk både hos deg og bf. Finner de grunnlag for uanmeldte besøk så kommer du ikke unna det. Bv ser forskjell på gammel og ny skitt, så ingen grunn til å få støv på hjernen av den grunn. Barnerot er også normalt.

En undersøkelse må være over på 3 mnd. Du kan ta det helt med ro. Vær deg selv, men det er helt naturlig å bli anspent i slike situasjoner og det gjør heller ingenting. Lykke til :)

Han truer med barnevernet hver gang jeg ikke gjør som han sier :S

Dette vet heldigvis både barnehage og helsestasjon så de kan bekrefte at det har han gjort før også.

Skrevet

Eksen min gjorde det samme, og jeg fikk en telefon og så stod de på døra ca. 15 min. etterpå, og saken ble henlagt et par dager etterpå, for de så ingenting av alt det han klaget på.

Her endte det med at eksen måtte ha tilsyn på samvær, og nå har han ikke sett barna på flere år siden han ikke vil ha barnevernet på døra si.

Bare husk de gjennomskuer han lett hvis han bare er ute etter å straffe deg.

Anonymous poster hash: 1f93e...e14

De begynner vel snart å se mønsteret de også ettersom han har ringt en gang før også.

Da fikk han beskjed om at det måtte han ta opp på familievernskontoret,det var ikke en barnevernsak.

Skrevet

Ta vare på all kommunikasjon dere har, sms, mailer osv.Hvis bv tar dette alvorlig blir du kalt inn til samtale. Dette er helt ufarlig. Der får du muligheten til å komme med din versjon. Har han truet med bv på sms eller mail tar du dette med som dokumentasjon.Ønsker bv å sette i gang en undersøkelse må du samtykke i at de innhenter opplysninger i bhg, fastlege osv. De vil komme på meldte besøk både hos deg og bf. Finner de grunnlag for uanmeldte besøk så kommer du ikke unna det. Bv ser forskjell på gammel og ny skitt, så ingen grunn til å få støv på hjernen av den grunn. Barnerot er også normalt.En undersøkelse må være over på 3 mnd. Du kan ta det helt med ro. Vær deg selv, men det er helt naturlig å bli anspent i slike situasjoner og det gjør heller ingenting. Lykke til :)Anonymous poster hash: 8ea4c...758

Han truer med barnevernet hver gang jeg ikke gjør som han sier :SDette vet heldigvis både barnehage og helsestasjon så de kan bekrefte at det har han gjort før også. Anonymous poster hash: c7fe4...54c

La han true og la de komme. Så lenge du er en normal mor med et normalt hjem så har du ingen ting å frykte. Når de har henlagt saken din så kommer de til å være mer skeptisk neste gang han evt melder. Han kan ikke bruke det som pressmiddel da lengre.

Anonymous poster hash: 854ee...5fa

Skrevet

Visst det ikke er første gang han ringer så ser de nok snart mønsteret!

Skrevet

Idag tidlig skjelte at meg ut å sa de styggeste ting du kan tenke deg å at det var en GRUSOM handling av meg å bytte barnehage.

Nå ikveld spør han plutselig hvordan det går med barnet med smilefjes bak.

Skremmer meg når har så ustabilt humør :S

Skrevet

55ae8...285 [/acronym]

Det skjer, men ikke ofte. Men dersom det inntreffer blir dette luket ut nokså raskt :)

Somregel ligger det noe bak ei bekymringsmelding.

Skrevet

Min X driver også å truer med bv hver gang han ikke får viljen sin.

Jeg har skuttet å ta tlf når han ringer, får han heller til å sende mld slik at jeg har alt skriftlig fra han.

Anonymous poster hash: ff524...e27

Skrevet

Disse fedrene, og mødrene for den saks skyld,som truer med bv i hytt og pine, graver som regel sin egen grav. Bv er en profesjonell instans som jobber for barna, ikke de voksne.

Jeg ble selv utsatt for grove beskyldninger av moren til mitt stebarn, hvor jeg til slutt valgte å kontakte bv da dette gikk ut over barnet. Vi fikk god hjelp, og moren ble svar skyldig på alt hun hadde kommet med.

Skrevet

Heldigvis er det kun sms det går i så har alt på meldinger.

Skrevet

Men er det ingen av desse mennene som klarer å forstå at de ressursene bv må bruke på å undersøke deres hevnlyst kunne blitt brukt til å hjelpe et barn som trenger det?  

Anonymous poster hash: 55ae8...285
Skrevet

Nå har han visst tenkt å ringe helsestasjonen å snakke med våres kontaktperson der.

Han skal vel fortelle hvor fæl jeg er.

Heldigvis vet hun at han har truet med barnevernet flere ganger før.

Skrevet

Nå har han visst tenkt å ringe helsestasjonen å snakke med våres kontaktperson der.

Han skal vel fortelle hvor fæl jeg er.

Heldigvis vet hun at han har truet med barnevernet flere ganger før.

Det første du må gjøre er å slutte å kommunisere med han. Turer han på så ta deg advokat og la alt gå gjennom han/hun. Du ender jo opp med å bli psykisk sjuk av det her.

Anonymous poster hash: 085f3...b57

Skrevet

Når han sier stygge ting eller truer med barnevernet så svarer jeg ikke,men det får han ikke til å slutte å sende sms om  alt han gjør for å ødelegge for meg.

Føler meg allerede langt nede når han truer med å søke med å få 100% omsorg for barnet,å når han ringer barnevernet å forteller stygge løgner om meg.

Skrevet

Når han sier stygge ting eller truer med barnevernet så svarer jeg ikke,men det får han ikke til å slutte å sende sms om alt han gjør for å ødelegge for meg.

Føler meg allerede langt nede når han truer med å søke med å få 100% omsorg for barnet,å når han ringer barnevernet å forteller stygge løgner om meg.

Vil tro bare det å vise barnevernet alle meldingene beviser nok.. Men slutt å ha kontakt med han! Han prøver jo bare å kontrollere og skremme deg, så ikke svar på boe, prøv å ikke la deg provosere og prøv å slapp av.

Han virker som den tapende part i dette og det er nok ikke du som bør være redd. Dette har nok bv sett før, så ikke tro de tar alt han sier som god fisk. Og kommer de da, ja, så får su slippe dem inn og vise dem at du har ingenting å skjule..

Ht du forresten vurdert å kontakte dem selv? Og fortelle dem hva som skjernog at du blir usikker og redd? Det kan faktisk hende de kan berolige deg ;)

Lykke til!

Skrevet

Ville kontaktet barnevernet selv jeg, og fortalt hvordan det ligger an. Fortell at dere er midt i en barnefordelingssak og at mannen truer med å ringe barnevernet og fortelle løgner om deg hver gang han ikke får viljen sin, si du blir usikker og engstelig av dette og be om råd for hvordan du skal gripe det an. Det er ikke første gang barnevernet blir misbrukt på denne måten og de har garantert noen råd å komme med, og at du ringer den selv viser jo at du ikke har noe å skjule men gjerne samarbeider med dem for barnets beste...

Du skal ikke trenge gå rundt å være engstelig hele tiden, mannen får bare true så mye han vil.

Anonymous poster hash: ca2ed...a3c
Skrevet

Men hvor ofte er barnet ditt hos han?

Hvordan er "mammahjertet" ditt når barnet ditt har samvær med far??

Jeg hadde heller snudd bv til noe positivt! Tar de kontakt med deg, forklar saken, spør om hjelpetiltak og råd de kan komme med da barnefar er ufin mot deg og kommunikasjonen er faktisk det som skader barnet i høyeste grad!

Jeg har selv hatt hjelp av bv i snart et år, da barnefaren til sønnen min er ekstremt vanskelig og kommunikasjonen er elendig, noe som er skadelig for barnet...

Bv er et fint tiltak som jobber for barnet, rådfør deg med dem :)

Lykke til :)

Skrevet

Men hvor ofte er barnet ditt hos han?

Hvordan er "mammahjertet" ditt når barnet ditt har samvær med far??

Jeg hadde heller snudd bv til noe positivt! Tar de kontakt med deg, forklar saken, spør om hjelpetiltak og råd de kan komme med da barnefar er ufin mot deg og kommunikasjonen er faktisk det som skader barnet i høyeste grad!

Jeg har selv hatt hjelp av bv i snart et år, da barnefaren til sønnen min er ekstremt vanskelig og kommunikasjonen er elendig, noe som er skadelig for barnet...

Bv er et fint tiltak som jobber for barnet, rådfør deg med dem :)

Lykke til :)

Han er der annenhver helg.

Jeg må innrømme at jeg ikke føler meg helt komfortabel med å levere han til faren "en hel helg".

De gangene jeg har vært med på samvær så har faren sittet med pc eller sett på tv hele tiden.

Han har også ett så voldsomt sinne at det skremmer meg skikkelig!

Nå har jeg aldri sett det sinne mot sønnen da,men frykter hva han kan gjøre i sinne mot sønnen vår om han blir sint nok.

Jeg har nå bestemt meg for å gå ned på barnevernskontoret imorgen å be om råd.

Skrevet

Barnevernet er fullt klar over at de prøves brukt i alle slags feider. De har plikt til å sjekke ut alle meldinger. Det kan være de vil kontakte deg nå, dersom de ikke allerede skjønner at dette er en sjikanemelding. Da vil du ha samtale med dem, de vil snakke med barnehagen osv. Ikke noe å frykte så lenge du har det meste på stell.

Anonymous poster hash: f498a...3d3
Skrevet

Barnevernet er fullt klar over at de prøves brukt i alle slags feider. De har plikt til å sjekke ut alle meldinger. Det kan være de vil kontakte deg nå, dersom de ikke allerede skjønner at dette er en sjikanemelding. Da vil du ha samtale med dem, de vil snakke med barnehagen osv. Ikke noe å frykte så lenge du har det meste på stell.

Anonymous poster hash: f498a...3d3

Jeg skjønner selvsagt at de må sjekke oppi det når de får inn sånne beskymringsmeldinger.

Jeg har ingenting å skjule så de må bare komme :)

Men ikke gøy uansett at han kontakter barnevernet selvsagt.

Jeg kommer til å kontakte barnevernet imorgen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...