1. gang:) og engang til:) Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Har tre fine barn som er velig tett, tre på tre år! Men jeg ønsker meg så fælt et fjerde barn! Er ikke ferdig med å gå gravid og ha en liten baby... Trodde at jeg ved siste graviditet ville tenke at dette er siste gangen, men jeg gjorde ikke det! Mannen vil tro at jeg har blitt sinnssyk:) Synes ikke overgangen fra en til to var så stor, derimot var den ganske stor fra to til tre. Hva synes dere med fire barn? Er det veldig hektisk? Var overgangen fra tre til fire veldig stor?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Vi fikk 3 barn på 2 1/2 år. Og er helt enig med deg. Overgangen fra 1 til 2 barn var ikke så stor, men merka det godt fra 2 til 3 barn. Vi har 4 barn nå, alle 4 skiller 4 år. Og når nr. 4 kom, gikk alt kjempebra! Hun sklei bare rett inn i gjengen. Så vår erfaring er at du omtrent ikke merker forskjell fra 3 til 4 Vi får øyeblikk nr. 5, så det blir jo spennende å se hvordan det går da Anonymous poster hash: 103c1...1d0
Ugl@ ruger... Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har tre barn, 7 1/2 år mellom første og andre, 1 1/2 år mellom andre og tredje, gravid med fjerne nå, yngste er straks 7 år, kunne ikke tenkt meg å fått dem tettere, synes et- to småbarn er nok i gangen for min del. Trivest best med en bleieunge i gangen, føler jeg kan yte mer til alle da på et vis. Når det gjelder søskenforhold og nærhet i alder så har ikke alder betydning i famtiden, jeg har selv tettest og nærest forhold til min yngste søster som er nesten 12 år yngre enn meg. Da hun var liten passet jeg henne, trillet, skiftet bleie og dullet, hentet henne på sfo, hjslp henne med lekser, nå som hun er ung voksen kvinne er vi mer som venninner, shopper sammen, vært ute sammen, hun kommer til meg for råd og stiller opp som barnevakt for tantebarna sine. Så ikke avskriv nr 4, men hvis du kan vente....
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes det høres litt galskap ut, hvertfall å få de så tett. Dere vil slite med å klare å følge opp når de blir eldre. Anonymous poster hash: 0de9b...909
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes overgangen var størst fra 1 til 2 jeg da, var skikkelig på felgen en stund etter å ha fått nr to altså, da var jeg sliten... Nr tre gikk veldig fint, hun sklei rett inn i flokken og føyde seg etter våre rutiner uten problemer. Å få nr fire var vel egentlig ikke noe problem, nå som hun har vokst til litt har jeg nesten glemt hvordan det var for hun er en så naturlig del av gjengen. Men jeg husker jo at jeg sa noen ganger at det var bra nr fire ikke kom først, for da hadde det aldri blitt fire barn Nr fire var et sånt barn som ikke sov natten gjennom før hun var 1,5 år og som krevde veldig mye når hun var våken. Nå er barna her 5, 7, 10 og 12 år og det er en veldig fin gjeng. Men vær obs på at selv om man blir ferdig med bleier og babymat så er det veldig mye å gjøre når barna vokser til. Kjenner jeg savner den tiden da alle gikk i barnehagen, vi kunne hente dem etter jobb og bare kose oss hjemme frem til sengetid. Nå har vi 3 stykker i barneskolen og ettermiddagene fylles med lekser, fritidsaktiviteter, vennebesøk, barneselskaper, dugnader, foreldremøter, foreldresamtaler osv osv osv. Det er en sinnsyk logistikk til tider for mye skjer samtidig, på forskjellige steder. Klesvasken er også noe helt annet når de to eldste fyller vaskerommet med surt fotballtøy 3-4 ganger i uken, digre hettegensere og dongeribukser bare kan brukes en dag før det er "ekkelt", gymtøy og håndklær o.l. også kommer i tillegg til våte dresser og de vanlige tingene For ikke å snakke om matbudsjettet, en aktiv gutt i verste voksealder kan jo spise en hel bondegård og være sulten igjen to timer senere.... Men galskap er det ikke, jeg digger storfamilien og har aldri angret. Det er hektiske dager, men det er gøy, og barna har utrolig stor glede av hverandre. Anonymous poster hash: 76e37...01b
Ugl@ ruger... Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes det høres litt galskap ut, hvertfall å få de så tett. Dere vil slite med å klare å følge opp når de blir eldre.Anonymous poster hash: 0de9b...909 Ja, en ting når de er små, men med skolebarn er det ekstremt mye som foregår, møter, dugnader, diverse sosiale ting i skoleregi, fritidsaktiviteter som skal følges opp. Det er da veldig greit å spre det utover. Nå når vår fjerne kommer til verden begynner eldste på vgs, så han er i praksis på vei ut av redet, greier fint å følge opp fritid selv. Slutt på møter flere gang i året og om få år forsørger han seg selv også. Jeg blir svett ved tanken på mange små/ barneskole barn på en og samme tid. Mye å rekke over, feks kabalen ved trivselsarrangement på skolen der foreldre skal være med å hjelpe til, hver klasse har egne ansvarsområder/ oppgaver. Har man da 3-4 elever på barneskolen så blir det jaggu litt av en kabal!! Går fint med to, en til mor og en til far...
1. gang:) og engang til:) Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2014 Takk for svar:) Tenkte i så fall og vente litt. De sover heldigvis godt alle tre og er ellers en harmonisk gjeng. Får tenke litt til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå