Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Min mann er ifra en liten plass, vi døpte førstemann det, for å inkludere familien det og! Nå har vi fått et barn til, og ønsker i utgangspunktet å døpe der nå og. Men de vi ønsker som faddere vil da ha en baby på ca 2-3 uker da, og den andre har lite barn hun og. Lurer på å døpe i hjembyen min siden det er 4 timer å kjøre dit, og det er kanskje litt langt for de med så små! Men så tenker jeg at guttene ikke blir døpt på samme plass! Er det egentlig så viktig, eller noe bare jeg har hengt meg opp i? Anonymous poster hash: 894c2...438
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Det er vel ikke viktig i det hele tatt Anonymous poster hash: 066c7...20e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Det spiller vel ingen rolle om de ikke er døpt i samme kirke? Jeg og søsteren min er ikke døpt i samme kirke, vi bodde på forskjellige steder da jeg ble født og hun ble født, ingen av oss som noengang har tenkt på det som noe rart. Nå er ikke vi konfirmert i samme kirke heller faktisk, hun ble konfirmert i samme kirke som hun ble døpt, men jeg er konfirmert i en tredje kirke, en helt annen enn den jeg ble døpt i. Det går helt fint Anonymous poster hash: 94ca3...6ec
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Så bra!!:-) jeg som tenker så mye rart sikkert!!:-) godt å kunne spørre noen! Anonymous poster hash: 894c2...438
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Største og minste er døpt i annen kirke enn mellomste, i samme kommune da. Er den kirken mellomste er døpt i som vi hører til. Var i den andre kirken med de to andre pga at det ikke var dåp/gudstjenester i vår kirke den dagen. Anonymous poster hash: 6add9...dfa
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Det er ikke viktig i det hele tatt, for oss i alle fall. Storesøster er døpt i den kirka mannen og familien hører til, men lillebror er døpt i en kirke 1 - 1 1/2 time her ifra siden vi bodde der da. Vi giftet oss i kirka hvor storesøster er døpt siden vi flyttet tilbake til samme området.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Jeg skal døpe nr 2 i annen kirke, hadde ikke tenkt på det engang. Jeg og mannen er fra ulike steder og siden en av familiene må reise tar vi en på hvert sted:) Broren min og jeg er også døpt i hver vår kirke siden vi flyttet da han var liten. Anonymous poster hash: 5c574...b3a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Spiller ingen rolle for meg om de er døpt i samme kirke. Man døper gjerne der man sokner til eller føler tilhørighet til, og dette kan jo variere opp igjennom livet Anonymous poster hash: 895e0...9ca
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Vi har døpt våre i samme kirke. Det er den kirken mamma, tante og onkel er døpt i, bestemor og bestafr er gift der, oldefar, oldemor og bestefar er begravd der... Så følte det var riktig for oss. Våre gjester måtte uansett reise langt da, så sånn sett var ikke det med i vurderingen
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Så bra det ikke er så farlig! Jeg har alltid tenkt at dette var viktig, men vet ikke hvorfor. Det er vel sant at dette ikke er noe man tenker over, men jeg har alltid vært opptatt av at det skal være likt for barna, men det går jo ikke alltid:-) Anonymous poster hash: 894c2...438
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Våre er døpt i ulike kirker. Virkelig ikke noe å bruke kalorier på Anonymous poster hash: 1eeab...594
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Ja men på forskjellige steder mener jeg da?:-)hi Anonymous poster hash: 894c2...438
Fomle84 Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Bare for å ta et lignende eksempel; mannen er døpt i hans hjemby, mens lillesøsteren er døpt i morens hjemby som forøvrig er høyt oppe på Norges kartet, mens vi selv bor langt sør. Slik ble det rettferdig for begge sider av familien...
Fomle84 Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 Håper du forsto hva jeg mente er en smule trøtt.. Altså han der de bor og søster morens hjemplass.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Det viktigste er jo å la barna velge selv om de vil døpes eller ikke. Det kan de gjøre før en evt konfirmasjon. Anonymous poster hash: 2a29f...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå