Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Har dere lyst til å fortelle litt om hvordan det var for dere og hvordan dere opplevde det? Jeg skal til å ta dem nå, og jeg gruer meg og gråter.. Jeg har absolutt ikke lyst til dette, men det er ikke liv og fosteret har ikke vokst som det skal Er det vondt og fælt? Kommer det til å blø mye og lenge? Ja, jeg fikk litt svar der oppe, men følte det var mest standardsvar.. Blir takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 81bfa...58f
Mamma_til_2 Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Jeg hadde en MA, fant det ut da jeg begynte og blø litt da jeg angivelig skulle være i uke 12, fostret hadde død i uke 6, fikk med meg tabletter hjem som jeg skulle ta når jeg følte jeg var klar, mannen tok seg helt av jenta som vi da hadde fra før, fikk kraftige menssmerter og skal ikke lyve det var vondere enn fødsel for min del, så etter en noen timer med intens smerte og ingen større blødning ringte jeg gyn.pol da viste det seg at jeg ikke hadde fått de smertestillende som jeg skulle hatt så dro for og få de, fikk så en tab til inn for og speede opp prosessen, gikk rett i dusjen når vi kom hjem og da plutselig kom at på en gang, og alle smertene var over, blødde da normalt mens i noen dager, så stoppet det til det da 5 dager etter begynte og blø kraftig igjen dro på gyn.pol fikk ul og da viste det seg at det var rester igjen skrapte de ut og var fin etterpå. Så ja det er smertefullt, sørg for at du har noen i nærheten om du trenger hjelp, men i mitt tilfelle så var det over ganske fort, tror jeg tok tab på formiddagen en gang, fikk seriøse smerter midt på dagen tidlig ettermiddag, alt var over tidlig kveld.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Tusen takk for at du svarte meg! Nå ligger jeg på sengen og venter..Jeg har tatt smertestillende og jeg er ikke alene. Jeg bare håper det går fort over, da skal jeg takle at det er vondt.. Anonymous poster hash: 81bfa...58f
Mamma_til_2 Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Tusen takk for at du svarte meg! Nå ligger jeg på sengen og venter..Jeg har tatt smertestillende og jeg er ikke alene. Jeg bare håper det går fort over, da skal jeg takle at det er vondt.. Anonymous poster hash: 81bfa...58f Lykke til sender deg litt styrke og positiv energi.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Hei. Jeg hadde en helt annen erfaring. Jeg fikk påvist at embryoet ikke levde lenger etter å ha hatt blødninger over lengre tid. Så fikk abortpillene + smertestillende. Men for meg datt pillene ut igjen og igjen. Dyttet de inn igjen. FIkk bitte-litt rieaktige sammentrekninger, ingen smerter. Men så stoppet det opp for meg. Embryoet kom først ut etter noen dager for meg, så pillene fungerte på sikt, men ikke med en gang. Vet ikke om det var kroppen selv som ordnet opp tilslutt. Håper at det ikke er for smertefullt for deg. Trist at du også mistet. Anonymous poster hash: 3e676...14f
PrinsesseHengepupp Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Så trist. Hos meg gikk det tre dager før noe skjedde, så jeg tror egentlig ikke pillene funka, men at kroppen ordna opp selv. Men når det først starta var det vondt og store blødninger, så når jeg fikk valget mellom medisinsk og kirurgisk neste gang valgte jeg kirurgisk for å bli ferdig med det. Ta vare på deg selv, og ikke spar på smertestillende.
lioness* Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Her er det veldig mange ulike erfaringer. Noen har mindre smerter, noen mer. Men uansett: sier som hun over: Ikke spar på smertestillende! Jeg hadde en MA hvor fosteret døde i uke 8. Fikk Cytotec, og opplevde ikke dette som en ok affære dessverre. Fikk voldsomme smerter (rier, har født i etterkant og smertene var sammenliknbare). Kom meg ikke engang på beina for å hente en telefon som lå et annet sted i leiligheten slik at jeg fikk ringt noen. Var helt for jævlig. Tok 5-6 ibux/paracet uten noen effekt, før jeg kom på at jeg hadde sterke, reseptbelagte smertestillende piller etter en kikkhullsoperasjon noen mnd. tidligere (trengte dem ikke da), og et par av disse tok knekken på smertetoppene. Så jeg håper du fikk med deg ordentlige smertestillende, i tilfelle du er en av dem som reagerer veldig på medisinene! Ellers hadde jeg smerter i to uker etterpå, og det tok tilsvarende like lang tid før alt kom ut. Etterpå var det helt ok. Trengte ikke noen kontroll i etterkant. Ved de to neste MAene jeg hadde gikk jeg for utskrapning. Lykke til, det er ikke gøy akkurat... håper det går raskt og rimelig smertefritt for din del.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har vært gjennom dette for litt over en uke siden. For min del startet første pilla som skal stoppe svangerskapet igang aborten, så da jeg tok cytotecen var jeg godt igang med prosessen. Syns det kan sammenliknes med sterke menssmerter/ svake rier. Da jeg tok paralgin stikkpilla i kombinasjon med to ibux forsvant alt av smerte så hadde ikke vondt etter jeg tok cytotecen. Hadde paralgin forte tabletter og, men disse trengte jeg ikke å ta. Lykke til! Anonymous poster hash: 8269d...36e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har ikke tatt den/de pillene som stopper graviditeten, jeg har kun tatt cytotec. Jeg blir litt bekymret når jeg leser at dere har hatt sterke smerter og noen har fått paralgin forte, jeg har kun fått paracet og voltaren..Nå er det ca 2,5 time siden jeg satte inn tabl, men foreløpig har jeg ikke kjent noe. Kanskje jeg har litt drag nedi magen, men svært lite. Jeg trodde dette skulle være "enkelt og greit"..Jeg vil ikke gå slik og vente Anonymous poster hash: 81bfa...58f
*Miss Marple* Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Jeg hadde lite smerter ved min MA, så det er nok store forskjeller. Håper det går så bra som det kan, sender varme tanker til deg.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Du må jo, så da er det spørsmål om metode: Jeg hadde ma - fikk pille på sykehuset. Blødde som et helvete hele natten gjennom og endte med utskrapning i tillegg. Ut i fra min erfaring ville jeg bedt om utskrapning. Anonymous poster hash: aef49...3e3
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Setter stor pris på svar fra dere Jeg ble anbefalt tablettene så de har jeg tatt og venter fremdeles. Jeg kjenner at det drar seg til nederst i magen, men det går fint an å leve med det slik det er nå. Utskrapning var ikke noe de pleide å gjøre, bare når det var nødvendig.. Anonymous poster hash: 81bfa...58f
lioness* Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Voltaren bør holde. Jeg skrev at jeg tok ibux og paracet, men nå husker jeg at det var ibux først og deretter paralgin forte jeg tok. Var altså Voltaren som fungerte til slutt, så du har bok det du trenger Håper det kommer igang snart. Og går raskt over. Klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå