Gå til innhold

Bursdagsfeiring og mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten fyller 5 neste helg, og da blir det stort familiebesøk, 29 stykker. Januar og februar er ikke de hyggeligste månedene, sånn økonomisk sett... Jeg ønsker å servere mat og kaker, kakene har jeg klart i hodet så det er ikke noe problem. Men, så er det denne maten da, trenger ikke være noe stor middag. Pizza og lasagne har vært en slager før, men nå er ene komfyren min ødelagt, og jeg trenger to for å kunne steke dette!

Så da spør jeg dere, har dere noen gode ideer til hva jeg kan servere?? Til en rimelig penge??

Anonymous poster hash: b66d1...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha bakt potet :) Enkelt og veldig godt!

Anonymous poster hash: 266fb...fbe
Skrevet

Gryterett, med godt brød og salat til? Pølser i brød/lompe? Lapskaus?

Anonymous poster hash: 688c3...8ae
Skrevet

Suppe av noe slag, med brød til?

Anonymous poster hash: 688c3...8ae
Skrevet

Spagetti og kjøttsaus. Med salat ved siden av? Da har du stekeovnen ledig til å evt ha pizza også.

Skrevet

I sist bursdag hadde vi 3 forskjellige tomatsupper med godt brød til. Og så hadde vi noen lefseruller fullt med laks eller spekeskinke. Kjempehit :)

Skrevet

Suppe med godt brød til. Løksuppe er vel den billigste du kan lage, og god er den også :)

Skrevet

Tapasbord!

Anonymous poster hash: 16c7f...127

Skrevet

29 stykker i en femårsdag? Seriøst?

Tror kanskje bursdagsbarnet hadde kost seg mer om det hadde kommet 10 gjester...

Glad jeg slipper å ha selskap av samme dimensjon som dåp og konfirmasjon hver gang en av ungene har bursdag...

Når det er sagt, hvis det er så utrolig mange som må bes, så hadde jeg tenkt at da må serveringen bli deretter. Jeg kunne fint ha servert pølser i brød, eller noe annet veldig lettvint. Det er faktisk bursdagsselskap for et barn det er snakk om, da er det lov med enkel og barnevennlig servering.

Å lage mat til 29 personer er mange!

Anonymous poster hash: f0d0a...914
Skrevet

Fersk suppe/kjøttsuppe, billig og godt. Bruk matprat.no for å estimere hvor mye du trenger (Voksne teller en person og barn teller en halv person i forhold til mat til antall personer). Vi skal ha bursdagsselskap snart for 6-åringen og skal koke lapskaus til 15 stykker. 

Handle grønnsaker på Kiwi eller Rema og sjekk tilbudsavisene for å se hvor det er tilbud på kjøtt/pølser. Nordfjords god og magre pølser er gode. Ofte får du kjøpt saltkjøtt på tilbud på rema også, kokes lenge og deles i små terninger. Bruk kraften å koke grønnsakene i. Server med flatbrød til. Tipper du får middag til alle 30 for ca 400-500 kroner hvis du er prisbevisst.

Anonymous poster hash: fb357...6d6
Skrevet

#3 så hyggelig du var da. Hos oss blir vi 14 stk, 10 voksne og 4 barn, om alle hadde kommet, ville antallet blitt 18. Hvis alle søsken av oss hadde hatt partner og barn, ville sikkert antallet blitt opp mot 30 her også. Og da snakker vi kun tanter og onkler, besteforeldre og kusiner/fettere til bursdagsbarnet. Pleier ikke dere invitere de til bursdag?

Anonymous poster hash: fb357...6d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...