Gå til innhold

Var til legen idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med 3 åringen etter en ukes tid med høy feber av og på, veldig slapp, spiser veldiglite og knapt drikker. Hoster og hoster, siden før desember, prøvd ventoline men hjelper ikke all verdens.

Uansett crp visteingenting og den danske legedama var ikke interessert i å høre på hva jeg hadde å si. Lyttet så vidt på henne og sa bare at vi måtte gi henne paracet så ble hun bra igjen.

2 min tok den legetimen...

Anonymous poster hash: 0402c...868

Videoannonse
Annonse
Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Kjipt. Skjønner deg veldig godt. Om du bor i Bergen så tilbyr barneklinikken kveldspoliklinikk fra kl 18-23 alle dager. Trolig finnes det liknende tilbud i andre byer.

Skrevet

Da hadde jeg gått til en annen lege.

Anonymous poster hash: caac7...ef8
Skrevet

Jeg tror du var HOS legen, jeg.

Anonymous poster hash: 8cc95...1bf

Skrevet

Be om å få tatt mycoplasma-prøver av han ;)

Anonymous poster hash: 00376...b96
Skrevet

Sykehistorien gir ikke mistanke om noe farlig. Ikke uvanlig. Hva mener du burde bli gjort som ikke ble gjort hos legen?

Anonymous poster hash: 92cbf...d9d

Skrevet

Med 3 åringen etter en ukes tid med høy feber av og på, veldig slapp, spiser veldiglite og knapt drikker. Hoster og hoster, siden før desember, prøvd ventoline men hjelper ikke all verdens.

Uansett crp visteingenting og den danske legedama var ikke interessert i å høre på hva jeg hadde å si. Lyttet så vidt på henne og sa bare at vi måtte gi henne paracet så ble hun bra igjen.

2 min tok den legetimen...

Hva mener du hun skulle gjort? Hvis crp ikke viser noe, er det ikke bakterier, men virusinfeksjon. Da nytter det jo ikke med antibiotika.

Anonymous poster hash: d7e43...b2b

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

CRP er ikke noe man skal se seg blindt på. Det er en stor tabbe isåfall, og har ført til flere glipper.

En viral infeksjon kan være farlig, særlig hos astmatikere (feks RSV). Om barnet er obstruktivt, tett og slapp bør legen gjøre en grundig vurdering, og ikke minst snakke med mor. En to minutters vurdering av et sykt barn er ikke godt nok (med forbehold om at mors historie er reell).

Skrevet

Gå til en annen lege :)

Et barn skal ikke ligge med feber i 3 uker.

Anonymous poster hash: f58b4...ea1
Skrevet

Sykehistorien gir ikke mistanke om noe farlig. Ikke uvanlig. Hva mener du burde bli gjort som ikke ble gjort hos legen? Anonymous poster hash: 92cbf...d9d

Kanskje legen skulle ha lyttet til mor og ikke minst undersøke barnet både i svelg, ører, hud og ikke minst se etter subcostale inndragninger og telle respirasjonsfrekvens. Det er det en ordentlig lege gjør, og ikke bare sveive tilfeldig rundt med stetoskopet.

Anonymous poster hash: 5dd67...2db

Skrevet

Ville bare at legen skulle lytte og høre på hva jeg hadde å si....

Skrevet

Gå til en annen lege :)

Et barn skal ikke ligge med feber i 3 uker.

Anonymous poster hash: f58b4...ea1

Feber i 1 uke skriver hun.. Det er da ganske vanlig.

Anonymous poster hash: d7e43...b2b

Skrevet

Og hun tok ikke mycoplasmatest? Dårlig lege! Han har sikkert lungebetennelse. 

Anonymous poster hash: 75530...239
Skrevet

Be om å få tatt mycoplasma-prøver av han ;)

Anonymous poster hash: 00376...b96

Just what I skull till to say. Vi har hatt det. Også Bergen.

Anonymous poster hash: 1a05a...878

Skrevet

Gutten i nabohuset her lå i to uker, feber og sinnsyk hoste, han fikk påvist influensa type A hos legen, utviklet seg til lungebetennelse så han måtte ha antibiotika også etterhvert.....

Anonymous poster hash: d795c...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...