Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Vi skal kjøpe det, men skulle gjerne hatt litt tips på hva slags utstyr en bør ha. Forskjellige ladekabler? Carwings osv osv... Noen med tips? Anonymous poster hash: 5106f...782
Miss Honey Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Kjøpte med den ladekabelen som de anbefalte til hjemmebruk. Husker jeg slet med å ordne carwings i begynnelsen, (Må registrere.. vente et par timer.. vente et døgn til osv... forsto ikke helt..) men deilig da jeg endelig fant ut av det. bruker den daglig til å enten sjekke hvor mye batteri det er igjen (eller hvor langt den har komt i ladingen) Og for å skru på varmen 5 min før vi kjører hver morgen. det går også an å stille inn dette på tid. så carwings er heltfantastisk. Litt dumt at batteriet går så fort nå i kulden. På sommeren gikk det nesten ikke nedover engang. Så hvis jeg skal mer enn fram og tilbake til jobb, eller kjøre ekstra langt en dag er jeg glad jeg bor i Sandnes med flere hurtigladere i nærheten. Går greit å koble den til hurtiglader og bare stikke en tur i butikken imens
Miss Honey Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Kjøpte med den ladekabelen som de anbefalte til hjemmebruk. Husker jeg slet med å ordne carwings i begynnelsen, (Må registrere.. vente et par timer.. vente et døgn til osv... forsto ikke helt..) men deilig da jeg endelig fant ut av det. bruker den daglig til å enten sjekke hvor mye batteri det er igjen (eller hvor langt den har komt i ladingen) Og for å skru på varmen 5 min før vi kjører hver morgen. det går også an å stille inn dette på tid. så carwings er heltfantastisk. Litt dumt at batteriet går så fort nå i kulden. På sommeren gikk det nesten ikke nedover engang. Så hvis jeg skal mer enn fram og tilbake til jobb, eller kjøre ekstra langt en dag er jeg glad jeg bor i Sandnes med flere hurtigladere i nærheten. Går greit å koble den til hurtiglader og bare stikke en tur i butikken imens Får kjørt rundt 100 km på en lading nå på vinteren. På sommeren klarte jeg kjøre over 200 km på en lading.. så ganske stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Hvor langt rekker den på vinteren da ? Anonymous poster hash: 3eee1...fe9
Miss Honey Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Hvor langt rekker den på vinteren da ? Anonymous poster hash: 3eee1...fe9 skreiv over her. ca. 100km kommer jeg. (fram og tilbake til jobb to ganger på en lading) MEN har hørt den kan få ennå mindre rekkevidde i minusgrader, og vi har nesten ikke hatt minusgrader her denne vinteren..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Skal en ha barn i bakseter er den trang og komme inn i med barneseter. ikke min drømmebil, Anonymous poster hash: 506df...775
Miss Honey Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Skal en ha barn i bakseter er den trang og komme inn i med barneseter. ikke min drømmebil, Anonymous poster hash: 506df...775 Hvr har du det fra? Leaf er ikke trang i det hele tatt, var derfor jeg valgte den typen, for å ha plass til stort barnesete bak! God plass, er veldig fornøyd. Har kjørt med 5 voksne i bilen uten at noen har hatt det trangt
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Leafen er min drømmebil! Har hatt min i to år nå og er superfornøyd!!! Bilen er ikke spesielt trang synes jeg. jeg har to barn som sitter i bilstol (beltestol) og får faktisk plass til 3. man i midten også. han er stor nok til å sitte uten pute/stol. da er det riktignok ikke spesielt romslig, men det fungerer helt fint til daglig kjøring. Plassen forran (passasjersetet) er veldig romslig! Vi kjøpte vår bil helt uten utstyr. Faktisk helt ribbet for utstyr, med unntak av solcellepanelet:) Det hadde nok ikke bilselgeren vært borti noen gang:) Carwings får du vel med når du kjøper bilen - det fikk iallefall vi.Matter og setetrekk kjøpte jeg på e-bay for en slikk og ingenting. Jeg har ikke sett behovet for ekstra ladekabel til hjemmebruk. Den kabelen som er med fungerer helt fint. selger forsøkte selvsagt å prakke på åss hjemmelader, men det er en forferdelig dyr greie som du ikke trenger (etter min mening) Min bil mister ikke spesielt mye batterikapasitet nå på vinteren. Og her kan det være opp mot minus 20. men det kommer jo selvsagt an på hvor mye du bruker varmeapparatet. Hvis det skal stå på full guffe hele turen, så bruker du jo endel strøm. Jeg bruker stort sett rattvarmer og rumpevarmer - det holder i det daglige. Og på ekstra kalde dager setter jeg bilen på oppvarming 10 minutter før jeg skal kjørre. Da kommer jeg ut til lunken bil og trenger minimal bruk av varmeapparatet! Jeg bruker stort sett ikke hurtiglader. Her i byen er det flust av ladeplasser jeg kan bruke når jeg er på jobb. Setter bilen der om morgenen og komemr tilbake til full-ladet bil:) lader hjemme over natten hvis jeg har behov for det. Hurtiglader bruker jeg kun hvis vi er på langkjøring! Anonymous poster hash: 56630...fbc
L-8 Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Vi har en Leaf som eneste bil og det fungerer utmerket for oss. Isofixfester og god plass i baksetet for barneseter. Vår er halvannet år og vi har ikke hatt behov for annet enn den ladekabelen som følger med, bruker gateparkering ved ladestolpe om natten og hurtiglader hvis vi skal på langtur. Beste bilen jeg har kjørt og skal aldri tilbake til bensin/dieselbil.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Har nettopp solgt min Leaf, trang når jeg selv er 207 høy, Anonymous poster hash: 506df...775
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Jeg elsker min Leaf! Sørg for at du får deg Teknamodellen, den med alt utstyr. Digger å kunne sette varme på bilen på forhånd slik at jeg kommer inn i en deilig, varm bil på morgenen. Digger varme i rattet (at ikke flere biler har det??) Carwings er et must og gjør det lettere å få bedre pris når du en dag skal selge bilen. Har faktisk vært på bilferie i Danmark med min Leaf i sommer. Hurtigladestasjoner masse steder og godt lagt til rette for elbiler. Har vært på flere langturer i Norge og aldri gått tom for batteri. Alle elbiler mister kilometer på vinteren, men man blir godt vant til hvordan man skal kjøre økonomisk. Det er iallefall masse komfort i en Leaf som jeg aldri har følt i noen av de andre elbilene jeg har sittet i. Trangt er det absolutt ikke, god plass både foran og bak. Også er det plass til barnevogn i bagasjerommet. Men pass på å IKKE kjøp paralellimportert Leaf, de mangler mye utstyr, har ikke garanti og du får dårligere pris når du skal selge. Anonymous poster hash: cb1cc...5d6
**snuskeluska** Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Jeg elsker min Leaf. Jeg pendler til/fra jobb og lader både på jobben og hjemme. På sommeren trenger jeg nok ikke lade så mye hjemme. Har kjøpt en ekstra ladekabel. Ikke nødvendig, men jeg synes det er greit å ha 2.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Tusen takk for svar. Blir nok den norske modellen på oss. Vi vil ha bra utstyr, men dette blir bil nr 2 hos oss, så vi trenger heller ikke mye fancy utstyr. Men carwings skal vi ha. Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva vi skal gå etter. Vi får nok bare gå til en selger å få ut litt informasjon fra han. -Hi- Anonymous poster hash: 5106f...782
Daquiry Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 Vil også anbefale tekna modellen. Har den selv og er storfornøyd!
charnelle Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Tusen takk for svar. Blir nok den norske modellen på oss. Vi vil ha bra utstyr, men dette blir bil nr 2 hos oss, så vi trenger heller ikke mye fancy utstyr. Men carwings skal vi ha. Jeg synes det er vanskelig å finne ut hva vi skal gå etter. Vi får nok bare gå til en selger å få ut litt informasjon fra han. -Hi- Anonymous poster hash: 5106f...782 Samme som vi har gjort hos oss. Vi endte på Teknamodellen med sorte skinnseter og er superfornøyd. Går som en kule! Trenger dere navnet på en dyktig selger i Oslo-området, så kjenner jeg en som kan Leaf ekstremt bra hos Birger N Haug. Send meg melding, så videreformidler jeg nummer og navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå