Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Han er frisk og rask, slank og sterk, høy for alderen. Men fikk epilepsi da han var 2,5 år. Vokst det av seg nå, i en alder av 10 år. Når han lå på sykehuset for utredning fant de ut at han hadde forstørret hjerte, men ikke noe fare. Jeg spurte om hva dette betyr, og svaret var; Det er sånn som toppidrettsutøver har. What? Sier meg jo ingenting, han er jo ikke toppidrettsutøver! Tenker så mye på dette... Når han var liten kunne jeg nesten høre hjertet hans dunke på utsiden av hjerte.. Altså uten å legge hodet inntil. Var derfor de sjekket hjertet hans på sykehuset den gangen. Jeg spurte om ikke dette skulle følges opp, og "det kunne vi jo gjøre når han ble eldre".. Vil det si at det ikke er helt ufarlig da? Skal bestille time til han, for tenker mye på dette.... Anonymous poster hash: 2297b...eaa
NormaJean Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Min sønn har også forstørret hjerte. Har nesten alltid hatt det. Nå er han 4 år Han har en lungesykdom så derfor har han tatt en del rtg thorax. Det er ikke farlig. Han har tatt ekkokardiogram av hjertet, så vet han er frisk. Det ble ikke gjort pga størrelset på hjertet, men fordi de mistenkte en lekkasje. Hjertet er en muskel, og kan vokse uten at det er farlig. De sier ikke at det er ufarlig hvis det ikke er sant. De kunne kanskje gitt deg noen bedre svar da, slik at du slapp å uroe deg da. Snakk med fastlegen neste gang dere skal dit.
NormaJean Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Må føye til at jeg også var urolig etter at det ble påvist, man vil ikke ha syke barn. Men har slått meg til ro med at det er normalt, selv om det føles rart. Tenker vel egentlig at det hadde noen ganger vært bedre å ikke vite ting, hvis det ikke har en betydning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå