Gå til innhold

Folk som får alt til å handle om seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som er sånn. Blir sprø av henne og synes det er dårlig gjort. Som om hun mangler omtanke og medfølelse for andre mennesker. 

Et eksempel: en venninne har miste babyen sin ved termin, død ved fødsel. Så ufattelig trist! Så kommer denne venninnen og sier "ja, glad jeg mistet tidlig da, og ikke gikk så lenge". (Hun mistet i uke 6). Så sier hun videre at det var jo tidlig i forholdet å få baby da, men det  var jo dumt av babyen  var død likevel. Halloooo? 

Og om jeg sier at jeg er litt sliten og ikke orker å ha henne på besøk akkurat den dagen pga jeg har en nyfødt baby, + to andre barn under 5 år og en mann som er på jobbreise, ja då får jeg virkelig høre det. For hun har jo et barn som hun er "alenemor" til som hun sier, og er bare såååå sliten når mannen er offshore. Greit at hun også er sliten, men det går jo an å vise litt medfølelse for andre før hun spyr ut om seg selv. Det er bare meg, meg og meg! Vurderer å droppe henne pga dette!

Anonymous poster hash: c0b58...26e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som er sånn. Blir sprø av henne og synes det er dårlig gjort. Som om hun mangler omtanke og medfølelse for andre mennesker. Et eksempel: en venninne har miste babyen sin ved termin, død ved fødsel. Så ufattelig trist! Så kommer denne venninnen og sier "ja, glad jeg mistet tidlig da, og ikke gikk så lenge". (Hun mistet i uke 6). Så sier hun videre at det var jo tidlig i forholdet å få baby da, men det  var jo dumt av babyen  var død likevel. Halloooo?  Og om jeg sier at jeg er litt sliten og ikke orker å ha henne på besøk akkurat den dagen pga jeg har en nyfødt baby, + to andre barn under 5 år og en mann som er på jobbreise, ja då får jeg virkelig høre det. For hun har jo et barn som hun er "alenemor" til som hun sier, og er bare såååå sliten når mannen er offshore. Greit at hun også er sliten, men det går jo an å vise litt medfølelse for andre før hun spyr ut om seg selv. Det er bare meg, meg og meg! Vurderer å droppe henne pga dette! Anonymous poster hash: c0b58...26e

Hun mangler tydeligvis selvinnsikt og empati. Tenk å sammenligne graviditeten sin (som alle vet er usikker de første 12 ukene) med venninne deres som faktisk mistet et helt utviklet barn! Hun skulle fått seg en vekker!!

Anonymous poster hash: f8cde...54f

Skrevet

Men ærlig talt, som vennnine så må det være lov å si at hun ikke kan si sånt til andre! Hun eier tydeligvis ikke antenner i det hele tatt! Da er det faktisk på sin plass å gjøre henne oppmerksom på at hun må tenke seg om før hun snakker noen ganger.

Skrevet

Men ærlig talt, som vennnine så må det være lov å si at hun ikke kan si sånt til andre! Hun eier tydeligvis ikke antenner i det hele tatt! Da er det faktisk på sin plass å gjøre henne oppmerksom på at hun må tenke seg om før hun snakker noen ganger.

100% enig med Kari Mari her  :)

Skrevet

Hadde engang en lignende "venninne". Samboeren fikk beskjed om at han iløpet av kort tid ville miste synet og ble sykemeldt. Hun spurte og grov om hvorfor og tilslutt fortalte jeg henne det. Da er hun så smart å svarer; "Jeg forstår akkurat hva det er han gjennomgår, jeg måtte for 1-år siden få meg briller. 1- i styrke". Jeg kjente jeg hadde lyst til å dytte knyttneven min i ansiktet hennes. Mitt råd; Kvitt deg med henne!

Anonymous poster hash: d1812...3cd
Skrevet

Jeg er litt sånn selv. Ikke fordi jeg liker å sette fokus på meg, men jeg vet bare ikke hva jeg skal si. Så for meg blir det liksom å vise medfølelse fordi jeg kan relatere om dere forstår?

Men den ned aborten var drøy ja.

Anonymous poster hash: cc2b7...307

Skrevet

Jeg hadde en slik venninne og en x. Begge er født tidlig i mars. Liker å tro at det er en sammenheng der :D

Anonymous poster hash: 70302...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...