Gå til innhold

Positiv test, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringer jeg legen? Venter man til et visst punkt?

Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, tar de en ultralyd for å finne ut dette da?

Anonymous poster hash: adb45...116
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første legebesøk er greit å ha rundt uke 10 om du ikke trenger det før.

Om du får ul eller ikke for å bestemme termin kommer an på hvor du bor og kapasiteten der, mange steder setter de opp en ordinær ul på sykehuset omtrentlig mellom uke 15 og 20 også tar de det derfra, da ser de jo hvor lenge det er igjen av svangerskapet.

Da jeg ble gravid under et år etter forrige svangerskap og ikke hadde hatt mensen mellom svangerskapene valgte jeg å ta en privat ul for å fastsette termin, jeg var da 8+3 uker på vei da jeg tok den private ultralyden.

Anonymous poster hash: a39cf...552
Skrevet

Men hvordan skal jeg vite når uke 10 er da? Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei..

Skrevet

Men hvordan skal jeg vite når uke 10 er da? Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei..

Da høres det ut som om du bør bestille en legetime. 

Anonymous poster hash: 892f7...2c7

Skrevet

I og med at du ikke vet hvor langt du er på vei, tar du kontakt med legen, ja. Hvis ikke er det første kontroll rundt uke 12, litt avhengig av hvilken praksis legen din har.

Anonymous poster hash: aacf4...561
Skrevet

Om du bor i Oslo må du kontakte lege fortest mulig, for det må søkes om fødeplass raskt om man vil ha plass på Riksen eller Ullevål.

Om du ikke vet hvor langt du er på vei er det også lurt å komme seg til legen :-) Uansett kan du kontakte legen og avtale første kontroll.

Gratulerer!

Anonymous poster hash: 8a092...4d0
Skrevet

Du vet vel når du sist hadde mens?

Skrevet

Nei, da hadde det jo ikke vært noe problem ;) Jeg har mens som varer i to dager og tenker omtrent aldri over det, så da er det lett å glemme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...