Gå til innhold

Noen med peiling på Lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ta opp et til deltidsstudium til høsten for at jeg skal bli fulltidsstudent. Krever Lånekassen derimot at man fullfører dette studiet i ettertid, for som jeg forstår krever de ikke at jeg står til noen eksamener mens babyen er under året (jeg skal ikke ta permisjon). Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, men for at du skal få gjort om noe til stipend må du bestå eksamen

Skrevet

men hele lånet blir jo gjort om til stipend d året man skal ha permisjon? (som jeg ikke skal ha). Skal fullføre det jeg går nå, men tror ikke jeg blir å fullføre dette andre studiet jeg melder meg opp på. Trenger dette for at pappan skal få noe permisjon da jeg trenger at han er hjemme i seks uker på våren da jeg skal ut i praksis. Så de krever ikke at jeg fullfører det andre studiet?

Skrevet

Du må være student 6 mnd før barnet blir født for å ha krav på denne ordningen :) men ei venninne av meg begynte i august og fikk baby i november og det gikk greit :)

Ring og spør. :)

Skrevet

Jeg er deltidstudent jeg også. Jeg spurte på nav hvordan det blir når jeg skal ut i praksis. Jeg fikk beskjed om å få en bekreftelse fra skolen på at praksisen er lagt op til fulltid, fulle dager i hele uker + hvilke uker dette gjelder, så kunne far få pappapermisjon disse ukene, selvom jeg i utgangspunktet er deltidstudent.

Skrevet

åh - så bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...