Hoppsideisi :) Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 hvilken vogn har dere, og hva er dere fornøyd/ikke fornøyd med? Vil ha ny vogn med nr to, men blir ikke helt klok på hvilken ;-)
Miamed4mannpåvei Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har Mountain Buggy. Jeg syns den var veldig ustabil med bagdelen, men kjempegod sportsvogn. Fin er den også. Ideellt sett burde det gått an å vende sittedelen syns jeg.
Pei Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 TFK. Fungerer helt greit, men synes det er dumt at barnet sitter fra meg når vi triller tur. (Byttet til sportsdelen) Til de andre har jeg hatt Simo kombivogn, og jeg savner fleksibiliteten! Tror faktisk jeg kommer til å selge, og kjøpe en slik. Simo'n er så stabil og romslig, flott sovevogn frem til 3 år:-))
MrsMilla Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Har ei emmaljunga, den er lett og fin siden den er ei"trille", men fikk mugg i trekket da den stod mye ute. Har ei tvillingvogn uten at jeg husker merket, den er super å handle mye med tredjemann på slep om jeg går tur, men siden håndtaket er av sånt mjukt skummateriale, så har vi måttet gaffateipe den, går jo istykker! Har også hatt to simovogner, kombi, den ene har vi fortsatt. Disse er helt topp, og vi sliter dem gjerne helt ut (haaard bruk :-) ). De er stødige, og man trenger ikke være redd for at de skal velte på noe vis. Flotte når det er mye fortau etc siden babyen bare vugges forsiktig og ikke får noen skarpe støt, og siden den er vanntett trenger man ikke tenke på ekstra regntrekk. Super kvalitet og solide vogner. Men de er litt tunge, og ikke så nette som de søte små moderne vognene. Helt greit for meg, mest opptatt av praktisk god vogn tilpasset barnet :-)
MarianneH76 Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Vi har TFK Twist, og synes den er helt super. Jeg har ikke brukt den med bag, bare som sportsvogn, men jeg er kjempefornøyd! Vi går en del i terrenget, og føler at for å være en trehjuling så er den veldig stabil og god - og så er håndbremsen uvurderlig i nedoverbakker. Den er lun og god og lang, gutten vår sover kjempegodt i den. Eneste minuset er at den er litt tung og stor, men når den først er oppslått så er den kjempegod å manøvrere. Hvis vi får en nestemann skal jeg bruke den igjen - men da tenkte jeg å kjøpe en Multi-x bag i stedet for vanlig babybag. Denne kan brukes som bag, men så kan den også brukes som sportsdel, og kan snus både mot og fra deg. Det virker genialt!! Skal innrømme at TFK'en er langt fra den fineste vognen i verden, men når det gjelder funksjon og komfort så er den på topp. Hadde en stund en Bumbleride Indie, som var nydelig fin og veldig lett, samt god og lang, og en utrolig bra skjerm, men den ble for 'vaklete' for terrenget vi kjører på, så den ble solgt. Har også hatt Emmaljunga Edge, der likte vi den som bagvogn, men følte at den var tung å manøvrere i butikker etc., så det var en frihetens dag da vi kjøpte den trehjulte TFK'en. Nå bruker gutten vår Emmaljungen som sovevogn i bhg. Ellers har vi to triller - Maclaren Techno XT som er kjempekjekk og grei når vi er ute og reiser, og en Bugaboo Bee + som jeg hadde VANVITTIG god bruk for da minsten var spedbarn og sovnet i bilstolen - eller jeg bare skulle rett ut av bilen og handle. Da var det bare å klikke bilstolen rett oppi og dure i vei. Utrolig mye greiere enn å ha inn og ut den vanlige vognen og ungen inn og ut av bilsetet... og bee'en tar veldig liten plass i bilen, så den stod der fast. Men utenfor shoppingsentre var nok ikke Bugabooen bygget for norske veier og fortau, gitt!! :-) Lykke til!
aprilbarn76 Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har EasyWalker Sky. Veldig fornøyd med den vogna. Har hatt den til to gutter og brukes både på skogstur og på kjøpesenter. Den er lett og enkel å legge sammen, stødig, lang bagdel og god plass i sportsdelen og lett justering av håndtakhøyde. Har aldri plaget meg at de sitter fremover i sportdelen, da de alltid har likt å følge med i kjøreretningen, har titteluke i kalesjen. Ville alldri hatt en tung firehjuling.
mamma_til_lillemor Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Vi venter vår første i juni og har kjøpt Simo duovogn. Vi kommer til å bruke vogna en del på tur og ute så da ble det en stabil og god vogn med fire hjul (trehjulingene har lett for å tippe ved ujevnt underlag). Her er også bagen stor nok til å kunne soves i utover høsten med vognpose i, og sportsdelen kan også fint brukes til å sove i. Det er en vogn som passer våre ønsker og behov Hadde vi ikke skulle brukt vognen så mye ute, og stort sett bare trillet på asfalt hadde det nok blitt en litt mindre og lettere vogn. Så vi får heller investere i en god trille etter hvert til "bybruk". Jeg har jobbet noen år på småbarnsavdeling i barnehage, og det er stor forskjell på vognene i forhold til kvalitet over tid. Mange blir veldig ustabile og slarkete etter litt bruk, min erfaring er at Emmaljunga og Simo er de vognene som holder seg best selv etter en god del bruk. Så dette er blir en vogn som vi har planer om å bruke som sovevogn i barnehage, og som også skal kunne brukes til nestemann når den tid kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå