Gå til innhold

2.gangs hvordan føltes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg konkludert med at det ikke er så sjarmerende som første gang. Sparkene til storesøster var sjarmerende og velkomne, med denne babyen, not so much! Blæra har virkelig tatt seg ferie, og problemer fra forrige fødsel er virkelig til stede. Ikke noe glory her! Andre der ute i bekmørtna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lettere hysterisk denne gangen. Får for meg titt og ofte at det ikke er noen baby der, jeg begynner bare å bli feit. Dette til tross for at jeg har sett en sprell levende en på ultralyd. Har også en del ligamentsmerter som irriterer vettet av meg. Er bare 16 uker på vei da, mulig hysteriet roer seg når babysparkene kommer, frem til da får jeg vel vare føle meg som en hypokonder. Med nr en var jeg så sinnsykt dårlig at jeg hadde ikke tid mellom spyingen til å spekulere i om det var noe i magen i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er hakketdårligere nå, enn med nummer 1. men kjenner meg igjen med hysteriet! Mistet utpå sommeren, og går nå i en slags ventepåatnoeergalt-modus. Ble sint når jeg ikke fikk ultralyd før i uke 21, grunnet dette med senabort. Og ble jo mer oppgitt da jm så jeg var sætt frem, så jeg var i uke 22! Selv om alt så fint ut :) Har dårlig samvittighet ovenfor nummer 1, siden mamma ikke funker..

Skrevet

Jeg syns graviditeten er så mye mer behagelig denne gangen. Jeg er minst like spent på fødselen og hvordan den starter. Det skal bli "godt" å være ferdig med fødsel å vite hva man går til. Forrige gang så fortalte alle hvor mye jeg måtte nyte barseltiden for det var så koselig. Ingen fortalte meg om alle våkennettene, at amming var vanskelig og dritvondt, at barseltiden etter en grusom fødsel er forferdelig. Jeg var så stresset første gang og alt skulle gjøres "riktig". Så denne gangen så senker jeg skuldrene og at man har gjort det før gjør at jeg gleder meg mer. Litt mer kunnskap=en litt mer avslappet mor

Anonymous poster hash: f7bd5...be0

Skrevet

Forrige gang var jeg helt tussete, klappet og koste med magen, tenkte på navn fra uke 2 og fikk helt dilla ved hvert spark. Nå er det andre boller og det hender jeg stopper opp og konstaterer at faktisk er gravid! Lillesøster har nesten ikke fått noe nytt, ingenting er på stell og navn....har ikke begynt å tenke på det en gang...

Skrevet

Ja, er også spent på hvordan fødselen starter og hvordan det forløper seg :-) Ingenting nytt her heller, bare en nattdrakt da vi fikk vite kjønn, så storesøster fikk se!

Har tenkt på navn hele mitt liv, og til storesøster var det jo navnesnakk hele tiden, og mannen ble veldig uinteressert. Men denne gangen er jeg mer laidback, og mannen har tatt tak :-)

Skrevet

Første gang hadde jeg kun halsbrann og rastløse ben mot slutten, med andre mann har jeg fått alle plager man kan tenke seg. Kvalm på 7uka hele døgnet

Anonymous poster hash: 44bd8...050
Skrevet

Minst like forjævlig som første gong :(

Skrevet

Gravid i uke 32, kroppen er et fengsel. Føler meg svær, vondt i ryggen, nedpress, bekkenløsning.. Og så klager jeg forbanna mye til samboern ;) Heldigvis er største jenta mi allerede 5 år, så selvstendig er hun. Men det her tror jeg blir siste graviditet, og jeg er bare 25 år.. 

Anonymous poster hash: b118a...cc7
Skrevet

Jeg liker ikke å være gravid. Det føles som å ha svelget en levende makrell, jeg er kvalm i 7 mnd og har bekkenløsning fra helvete, komplett med krykker og håndtak på veggen ved do.

graviditet er for meg 9 mnd jeg må slite meg gjennom for å få verdens beste gave :-)

Jeg har 2 stk og skal ikke ha flere for å si det slik.

Skrevet

Jeg hadde begynt og trene og spise sunnere mellom de to graviditeten. (la jo på meg 40 kilo som IKKE gikk av med amming...For og si det sånn...) Så det andre svangerskapet var som en lek. .Bortsett fra en periode hvor ALL drikke smart surt oppvaskvann, så hadde jeg null plager. Men i den perioden gikk det greit og drikke under trening,- så jeg drakk ekstra mye vann da.

Siden barseltid og permisjonstiden generelt bestod av lite og urolig søvn på første, var det slik at jeg gjerne kunne hatt nummer to i magen mye lenger :) Fødsel gikk mye raskere, selv om det var  år siden sist,- og jeg var nede på kantina og spiste frokost tre timer etter fødsel.. Så skal du ha nummer tre, bør du satse på og komme deg i form mellom svangerskapene. det funket for meg. Trenger ikke funke for deg, men det kan uansett ikke skade, så hvorfor ikke prøve :)??

Anonymous poster hash: 7b5c1...627
Skrevet

Jeg hadde begynt og trene og spise sunnere mellom de to graviditeten. (la jo på meg 40 kilo som IKKE gikk av med amming...For og si det sånn...) Så det andre svangerskapet var som en lek. .Bortsett fra en periode hvor ALL drikke smart surt oppvaskvann, så hadde jeg null plager. Men i den perioden gikk det greit og drikke under trening,- så jeg drakk ekstra mye vann da.

Siden barseltid og permisjonstiden generelt bestod av lite og urolig søvn på første, var det slik at jeg gjerne kunne hatt nummer to i magen mye lenger :) Fødsel gikk mye raskere, selv om det var  år siden sist,- og jeg var nede på kantina og spiste frokost tre timer etter fødsel.. Så skal du ha nummer tre, bør du satse på og komme deg i form mellom svangerskapene. det funket for meg. Trenger ikke funke for deg, men det kan uansett ikke skade, så hvorfor ikke prøve :)??

Anonymous poster hash: 7b5c1...627

Føler det samme som dere som ikke liker graviditet!

Jeg har alltid hatt lyst på tre barn, men tror kanskje jeg stopper på 2. Er 23, så ting kan jo skje, og jeg kan jo glemme :-)

Har vært en topptrent person, men hyperemesis slår til selv om man er topptrent, overvektig eller undervektig, dessverre. Så det har vært en del sykehusinnleggelser som jeg ikke unner mine barn å gå igjennom, rett og slett. Datteren min trodde jeg skulle dø en periode, så må nok ta hensyn til flere enn meg om vi velger å få nummer tre om noen år :-)

Skrevet

Mitt første var en drøm, andre var kvalmt og slitsomt. Pluss dårlig samvittighet overfor den som ble forsømt litt. Trener, spiser sunt, er aktiv, men ikke noe dans på roser likevel. Startet som slank, er ikke det nå lenger;)

Anonymous poster hash: c9af6...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...