Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Og når kan man begynne å bruke kaldt vann fra springen istedet for kaldt kokt vann? (til mme) Anonymous poster hash: 41969...e46
Plutselig_gravid Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Jeg har sluttet å koke flaskene nå. Han er 5 mnd. Tror man kan slutte med det når de er 3 mnd. Var i hvert fall det sist jeg sjekket Jeg vasker dem i maskinen og skyller over dem med vann fra springen før bruk. Jeg har alltid kokt vannet som skal brukes til mme uansett alder. Mulig man egentlig ikke trenger dette. Jeg koker opp vann, heller det på flasker og setter det i kjøleskapet. Varmer vannet opp i mikro når det skal brukes.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Tror også jeg sluttet ved ca 5 mnds alder, nå går de i oppvaksmaskinen.Fra ca 8 mnd begynte jeg å bruke vann fra springen og varme 30-40 sek i mikroen.Barnet drikker jo vann fra springen uansett?!? Anonymous poster hash: c85fc...b94
Helene7 Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Det med drikkevann (vet ikke om det er for mme og) fra springen er litt varierende ut i fra hvor du får vann i fra, om det er ett vannverk osv. Jeg kokte frem til ett år da vi hadde privat brønn (vi leide) og jeg var usikker på vannkvaliteten pga beitemark osv. Her kan du lese mer om det http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/kan_spedbarn_0-1_aar_gis_drikkevann_direkte_fra_springen
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Jeg koker flaskene enda. Min er 8 mnd. Koker vannet og setter i kjøleskapet. Alle flasker er fylt med ca. 130 ml og koker vann i vannkoker og fyller opp til 210 ml når jeg trenger det. Anonymous poster hash: d247c...06b
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Vi lærte på helsestasjonen at man skulle koke flasker og vann til cirka 6 mnd da min var liten (6 år siden). Jeg syntes det virket litt hystierisk, men siden jeg ammet og det bare ble brukt flaske en sjelden gang var det ikke noe problem å koke flaska de få gangene det gjaldt. Kjenner derimot mange med flaskebaby, deriblant tvillingforeldre som har sluttet å koke flaskene tidligere fordi det tok så mye tid og helsesøstre har sagt at det ikke er noe farlig, men at de bør koke vannet til barnet er 6 mnd. Det finnes flaskesterilisator, da går det sikkert raskere og er enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå