Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Gutten min har et fødselsmerke (hemangiom) på magen. Det dukket opp da han var ca to uker gammel og er omtrent på størrelse med et kronestykke. Siden det er på magen er det stort sett skjult av klærne, og han har ikke vært særlig opptatt av det selv før i det siste - andre barn (og voksne) er nemlig veldig opptatt av det når vi f.eks er i svømmehallen eller om sommeren når han går uten t-skjorte. Dette liker han ikke noe særlig.... Jeg har lest en del om dette, og det skal visstnok forsvinne av seg selv innen skolealder? Gutten min er nå 4,5 år, og det er ingen tegn til at merket skal forsvinne. Noen erfaringer? Anonymous poster hash: f19e4...53a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Jenta vår har et på magen hun og. Er 6,5 år. Det er noe blekere, men like stort enda. Hun bryr seg ikke om det, vi har fortalt at det er et jorbærmerke som vi og kaller for englekyss og at hun er heldig som fikk det når hun ble født. Hun vet at det er et fødselsmerke og. Hun svarer bare til andre barn at det er et jorbærmerke, fordi hun ble kysset av en engel. Google dette for gutten din feks, fortell hva det er og at han faktisk er litt heldig, for det er ikke mange som får slikt. Da blir det oftest litt stas enn at det er noe en sjemmes av, samt at han får se bilder av andre barn med det. Vi har tenkt at om hun kommer når hun er større jente og føler dette er ikke greit lenger å ha der, så tar vi og spanderer laserbehandling. Anonymous poster hash: eb57c...aa6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Så smart å Google det for han, det skal jeg gjøre! Få det til å bli noe "fint"-spesielt i stedet for bare spesielt... :-) Er mulig det ikke går bort da altså? Har tenkt tanken siden det hverken er mindre eller blekere. Prøver å smøre litt ekstra med sunblock om sommeren, tenker at det sikkert er sårbart mht sol...? Han vil helst gå i bar overkropp som storebror :-) Heldigvis er det ikke i bukselinningen slik at det får mest mulig fred. Vet du hvordan det blir med evt laser? Om det blir arr eller noe? Anonymous poster hash: f19e4...53a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Noen går bort, andre blir værende slik jeg har forstått. Ingen regel uten unntak. Kan hende datteren vårt sitt forsvinner en gang, det vet vi ikke. Ang laser forstod jeg at det kan bli fargeforandring i huden der den sitter, lysere eller mørkere. Men da er det ikke utpreget og rødt lenger iallfall. Viktig å gjøre det fint spesielt ja, barna forsoner seg lettere da. Og han kommer til å bli spurt 100 vis av ganger. Oftest er reaksjonen: "ååå, du blør på magen!" Og datteren vår er like rolig nå og sier "neeei, jeg blør ikke, jeg fikk det når jeg ble født, det er en jorbærflekk som jeg fikk av en engel." Og da er det helt greit. Husker hun var litt mer var for kommentarer når hun var på din sønns alder, men da bare hjelpet vi til med forklaringen og viste at dette bare er spennende og kult. Flere barn i barnehagen da ønsket at de også hadde slikt merke. Anonymous poster hash: eb57c...aa6
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Ja, jeg håper også at det føles litt bedre for han med tiden... Akkurat i den alderen han er nå, så er det litt vanskelig å forstå slikt, samtidig som han tar seg veldig nær av kommentarer. Storebror er veldig behjelpelig med forklaring, og det synes han er fint :-) Anonymous poster hash: f19e4...53a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå