Gå til innhold

Vogner med bag som kan brukes som bil"stol"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.britax.no/bilseter/bilseter/baby-safe-sleeper

Vi hadde en slik i starten. I Tillegg til bakovervendt. Brukte denne på langturer mens hn var liten. Anonymous poster hash: 80a9a...76c

Og du får kjøpt vognunderstell om du ønsker det. Baby er sikret med belte og så setter du fast stolen i ene beltet og midtbeltet.

Anonymous poster hash: 80a9a...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at det er barn som har sluttet å puste i disse stolene pga de faller sammen/synker ned i disse stolene , hodet krummer seg for mye og det blir for vanskelig å puste i lengden. Så jeg forstår godt at man vil ha bag i bilen.

Anonymous poster hash: 4089d...829

Skrevet

http://www.britax.no/bilseter/bilseter/baby-safe-sleeper

Vi hadde en slik i starten. I Tillegg til bakovervendt. Brukte denne på langturer mens hn var liten.

Åhh... tusen takk, den så jo super ut:) Vet du om den bruker begge selene i baksetet? Bare lurer på om det er mulig å ha et barn til i et sete bak i bilen samtidig?

Anonymous poster hash: f8446...d77

Skrevet

Sjekk ut Britax sine nettsider. Finnes en babybag der som sikkert fungerer som vognbag også:) den kan klikkes på alle Britax-vognene tror jeg:)

Anonymous poster hash: 11c03...c15

Skrevet

http://www.britax.no/bilseter/bilseter/baby-safe-sleeperVi hadde en slik i starten. I Tillegg til bakovervendt. Brukte denne på langturer mens hn var liten.Anonymous poster hash: 80a9a...76c

Åhh... tusen takk, den så jo super ut:) Vet du om den bruker begge selene i baksetet? Bare lurer på om det er mulig å ha et barn til i et sete bak i bilen samtidig? Anonymous poster hash: f8446...d77

Ja vi hadde denne og en graco bakovervendt med base i baksetet. Gikk akkurat. Du bruker magebelte i midten og baltet på siden for å få festet setet/krybben. :)

Skrevet

Kjøp en bilstol.

Det er leeeeenge siden bag i bil var lov.

Velger du faktisk et mindre sikkert "bilsete", enn at babyen våkner ved at h*n tas ut og inn av bil blir jeg oppriktig lei meg.

Anonymous poster hash: 63aba...843

Skrevet

Det er lov med bag jo

Bebe confort

Har svart deg før! Går fint med bag pluss et barnesete i tillegg

2012 modellen er bedre utgave enn den gamle

Veldig bra :)

Anonymous poster hash: 50d37...df6

Skrevet

Ikke noe stress å bruke bag, jeg gjorde det masse med førstemann. Var SÅ deilig både for mor og barna at nurket kunne sove orntlig når hun først sov. Brukte den vanlige bagen og leide en pute og ha oppi + Sæle med nett. Funker veldig bra :-) når vi fikk nr to var det ikke plass baki bilen til både sete og bag.

Anonymous poster hash: 1759e...3e0

Skrevet

Men er det lovlg å feste bagen med det midterste beltet i baksetet? 

Skrevet

Men er det lovlg å feste bagen med det midterste beltet i baksetet?

Kan ikke du høre på hva vi sier? Bag er farlig! www.tryggtrafikk.no

Du har tydeligvis bestemt deg for å drite i bilsikkerhet uansett, men ikke mas mer om det her er du snill.

Anonymous poster hash: a3f57...f47

Skrevet

Det følger med låsepunkt til å tre innpå

Jeg har en lilla nydelig bebe confort 2012 bag her

Kan både selge deg den eller ta bilder hvis du vil

Gi en lyd :)

Anonymous poster hash: 50d37...df6

Skrevet

I og med du skriver litt ymse tidspunkter her med 30 min, halvannen time og så 3 timer i bilstol per dag, så er det litt vanskelig å få dette i hop.

Er dette eneste barnehagen på stedet? Og hvorfor kan ikke pappa levere eller hente? Da slipper du hvertfall en runde i stolen. Jeg ville sterkt vurdert å bytte bhg hvis det tar så lang tid som 3 timer per dag. Eller legger du inn mye tid på selve leveringen? Og hva med det andre barnet? Sitter det også 3 timer i bilstol hver dag?

Det er mye jeg ville gjort fremfor å kjøre med bag eller boxette, men såklart det er eget fritt valg å gamble slik med barnet.

Anonymous poster hash: d8345...b0e

Skrevet

Her er en link til en crash test av dette bebe confort fra 2012-

Ungen blir kastet rundt som ei filledukke..

Skrevet

I og med du skriver litt ymse tidspunkter her med 30 min, halvannen time og så 3 timer i bilstol per dag, så er det litt vanskelig å få dette i hop.

Er dette eneste barnehagen på stedet? Og hvorfor kan ikke pappa levere eller hente? Da slipper du hvertfall en runde i stolen. Jeg ville sterkt vurdert å bytte bhg hvis det tar så lang tid som 3 timer per dag. Eller legger du inn mye tid på selve leveringen? Og hva med det andre barnet? Sitter det også 3 timer i bilstol hver dag?

Det er mye jeg ville gjort fremfor å kjøre med bag eller boxette, men såklart det er eget fritt valg å gamble slik med barnet.

Halvtime hver vei frem og tilbake, henting pluss levering. Overdrev kanskje litt ifht levering da men. Må gjennom hele byen som det er ofte mye kø. Det er en grunn til at jeg må levere selv hver dag, ønsker ikke gå inn på det.

Skrevet

Men det er ikke mulig å bytte barnehage? Gjennom hele byen med kø er jo ikke optimalt uansett.

Når du skal da kjøre i risikotrafikk som kø er - folk er stressa og smeller i hverandre, da er det jo enda viktigere med sikkerhet. Men skjønner jo at det ikke betyr så mye - finn heller ut hvem som forhandler boksen og dra og prøv med den bilen du har. Da får du svar - enkelt og greit.

Skrevet

Jeg lar heller ungen våkne enn å bruke boxette. Om babyen blir vant med å løftes sovende over i vogn blir den vant med det etterhvert. Se på filmer med boxette i krasjtest, kunne like gjerne hatt ungen i et hundebur...

Anonymous poster hash: afdfa...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...