Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Hvilke merker finnes det? Har kun hørt om Bebe Confort. Og noen som vet om det er mulig å bruke denne samtidig som man har en annen bilstol i baksetet? Det er plass i bilen, men er det ikke slik at man må bruke begge selene for å feste liggesetet/vognbagen? Håper virkelig noen vet, blir helt gal av å google dette, finner jo ikke ut noen ting Anonymous poster hash: 44c5c...708
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Det er på ingen måte anbefalt å bruke noe sånn. Kjøp en skikkelig bilstol med tilhørende adapter til vogna deres. Slike bager er livsfarlige! Anonymous poster hash: a3f57...f47
Plutselig_gravid Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Brukte dette på førstemann. Leide sikkerhetsnett som det het. Da bruker man vognbagen. Er noe som heter boxette også. Det er en bilstol som man ligger i Jeg tror vi bare brukte ene selen. Bagen sto over midtsetet og setet på passasjersiden. Husker ikke helt sikkert. På den tiden var det dette som var anbefalt. Bilstoler til nyfødte var fyfy de 3 første mnd. Alle barn skulle ligge flatt 24/7. Brukte nyfødte bilstol kunne de få varige men med ryggene sine! Tiden endrer seg, og man blir stadig mer opplyst Diskusjonen bilstol vs sikkerhetsnett / boxette florerte både her og på andre gravid/babysider http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=24980
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Dytter litt på denne. Er ikke egentlig ute etter om noen vet hvilke merker vogner som man kan bruke bagen som bilstol? Og om det er plass til denne i tillegg til et annet bilsete. Jeg har også lest tester der slike stoler vinner eller kommer godt ut av sikkerhetstesten, så jeg er egentlig ikke så bekymret for dette. Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Hvor mange tråder må du lage om dette? Du ser jo at det ikke er anbefalt. Les på trygg trafikk og diverse seriøse tester. Det er anbefalt å bruke et skikkelig bilsete og heller kjøpe adapter til vogn for å lett kunne levere i bhg og lignende. Anonymous poster hash: a3f57...f47
Gjest cd0da Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Fatter det virkelig ikke! Er du virkelig så lat at du ikke gidder å ta et bilsete over på et understell med adapter eller ta med deg vogna og løfte babyen over i den? Eller i det hele tatt bare ta ut setet og bære ungen i setet?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Ingen grunn til å bli spydige! Det er fordi jeg ikke ønsker å vekke ungen hver gang den evt skal løftes over i vogna. Dessuten er det ikke bra for barnets rygg å ligge lenge i bilsete om gangen, og dette blir jo en del, da det kun er jeg som henter og leverer i barnehagen og det fort blir en halvtime hver vei. Fatter virkelig ikke at dere gidder å svare når dere ikke har noe svar. Kanskje en teit tråd for dere, men har en uke til termin og hadde vært griet å ha dette i orden. Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Ingen grunn til å bli spydige! Det er fordi jeg ikke ønsker å vekke ungen hver gang den evt skal løftes over i vogna. Dessuten er det ikke bra for barnets rygg å ligge lenge i bilsete om gangen, og dette blir jo en del, da det kun er jeg som henter og leverer i barnehagen og det fort blir en halvtime hver vei. Fatter virkelig ikke at dere gidder å svare når dere ikke har noe svar. Kanskje en teit tråd for dere, men har en uke til termin og hadde vært griet å ha dette i orden. Anonymous poster hash: f8446...d77 En halvtime hver vei er ikke noe problem. Snakk med en fysioterapeut, så får du et skikkelig svar. Anonymous poster hash: a3f57...f47
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Ingen grunn til å bli spydige! Det er fordi jeg ikke ønsker å vekke ungen hver gang den evt skal løftes over i vogna. Dessuten er det ikke bra for barnets rygg å ligge lenge i bilsete om gangen, og dette blir jo en del, da det kun er jeg som henter og leverer i barnehagen og det fort blir en halvtime hver vei. Fatter virkelig ikke at dere gidder å svare når dere ikke har noe svar. Kanskje en teit tråd for dere, men har en uke til termin og hadde vært griet å ha dette i orden. Anonymous poster hash: f8446...d77 Hva med å heller kjøpe en bilstol som kan legges flatt når den tas ut av bilen? Så sitter i det minste babyen trygt under bilkjøring. Anonymous poster hash: 2e486...1a2
Gjest cd0da Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Når du spør om dette IGJEN etter å allerede fått så mange svar på at det ikke er anbefalt, trygt nok osv. så bør du kanskje ta hintet? Heller vekke babyen og måtte gynge han/henne i søvn igjen istedet for å ha hn i bilen med en bag som ikke er anbefalt lenger? Og med tanke på hvordan type seter man får idag gjør det ingenting at ungen sitter 60 min. i bil hver dag med mindre han/hun har problemer med hofter, rygg osv.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #12 Skrevet 17. februar 2014 Snakk om å lage seg "problemer". Vi får da til det vi andre og! Anonymous poster hash: 067e5...b81
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Helsesøster på helsestasjonen som anbefalte å ikke ha babyen for lenge i bilstol. Ut å strekke hvert 20-30 min pga babyens rygg ikke er sterk. Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #14 Skrevet 17. februar 2014 Da kjøper besafe izi sleep da. Den kan legges flatt når den ikke er i bilen. Anonymous poster hash: a3f57...f47
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Helsesøster på helsestasjonen som anbefalte å ikke ha babyen for lenge i bilstol. Ut å strekke hvert 20-30 min pga babyens rygg ikke er sterk. Anonymous poster hash: f8446...d77 Da foreslår jeg at du snakker med en fysioterapeut. Helsesøster har ingen peiling på muskler og skjelett annet enn at barnet skal kunne løfte hodet innen en hvis alder. Anonymous poster hash: a3f57...f47
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #16 Skrevet 17. februar 2014 Når du spør om dette IGJEN etter å allerede fått så mange svar på at det ikke er anbefalt, trygt nok osv. så bør du kanskje ta hintet? Heller vekke babyen og måtte gynge han/henne i søvn igjen istedet for å ha hn i bilen med en bag som ikke er anbefalt lenger? Og med tanke på hvordan type seter man får idag gjør det ingenting at ungen sitter 60 min. i bil hver dag med mindre han/hun har problemer med hofter, rygg osv. Om du leser hva jeg skriver så er jeg ikke så opptatt av hva folk mener ang sikkerhet, siden disse bilbagene får bra på tester. Og er kun intressert i svar på det jeg spør om. Det blir opptil 1,5 time to ganger om dagen når man slår sammen levering og henting. Uten at du sikkert synes det er noe problem, vi har nok bare fått ulik informasjon om hva som er bra for barnets rygg Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #17 Skrevet 17. februar 2014 Søk opp Bebe Confort Windoo crash test på youtube.... Ser det særlig trygt ut? Anonymous poster hash: 2e486...1a2
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #18 Skrevet 17. februar 2014 Da kjøper besafe izi sleep da. Den kan legges flatt når den ikke er i bilen. Anonymous poster hash: a3f57...f47 Takk for svar, det skal jeg sjekke ut Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #19 Skrevet 17. februar 2014 Det finnes ingen bag som brukes som bilstol. Bag er bag og bilstol er bilstol!! Bag med nett over anbefalle ikke lenger på grunn av sikkerheten. En time i bilstol er ikke noe problem for et barn. Du trenger ikke ta barnet ut av bilstole og over i vogn for å hente/levere i barnehage. Du kan bære bilstolen inn eller du kan kjøpe en bilstol med adapter slik at du kan klikke den på understellet til vogna. Hvis du kjøper besafe Izi Sleep så kan ryggem på bilstolen legges ned når barnet ikke sitter i bilen slik at du minsker belastningen på ruggen - f.eks mens du er inne i barnehagen! Anonymous poster hash: 3dc29...47a
Salomine Skrevet 17. februar 2014 #20 Skrevet 17. februar 2014 Burde egentlig ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men har også fått vite fra flere helsesøstre samt innfo-boken vi fikk på sykehuset etter fødselen, at babyer ikke skal ligge lengre enn 30 min i bilstol de første månedene. De har for lite muskler og synker sammen
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #21 Skrevet 17. februar 2014 Burde egentlig ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men har også fått vite fra flere helsesøstre samt innfo-boken vi fikk på sykehuset etter fødselen, at babyer ikke skal ligge lengre enn 30 min i bilstol de første månedene. De har for lite muskler og synker sammen Og min erfaring er at helsesøstre og disse bøkene man får utdelt sjeldent er oppdatert med riktig informasjon. I bøkene er det stort sett bare reklamen som er fornyet. Det meste av infoen er mange år gammel. Og helsesøstre har stort sett lite peiling på bilsikring. Anonymous poster hash: 2e486...1a2
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #22 Skrevet 17. februar 2014 Burde egentlig ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men har også fått vite fra flere helsesøstre samt innfo-boken vi fikk på sykehuset etter fødselen, at babyer ikke skal ligge lengre enn 30 min i bilstol de første månedene. De har for lite muskler og synker sammen Takk for svar Har virkelig ikke samvittighet til at babyen skal sitte med krum rygg i opptil tre timer om dagen. Tenker å se om jeg finner en besafe izi sleep med vogn, evt bruke en vognbag som kan festes i bil. Sliter veldig med ryggproblemer selv, kanskje derfor jeg er så opptatt av at barnet mitt ikke skal måtte bli påført dette unødig. Anonymous poster hash: f8446...d77
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #23 Skrevet 17. februar 2014 Burde egentlig ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men har også fått vite fra flere helsesøstre samt innfo-boken vi fikk på sykehuset etter fødselen, at babyer ikke skal ligge lengre enn 30 min i bilstol de første månedene. De har for lite muskler og synker sammen Takk for svar Har virkelig ikke samvittighet til at babyen skal sitte med krum rygg i opptil tre timer om dagen. Tenker å se om jeg finner en besafe izi sleep med vogn, evt bruke en vognbag som kan festes i bil. Sliter veldig med ryggproblemer selv, kanskje derfor jeg er så opptatt av at barnet mitt ikke skal måtte bli påført dette unødig. Anonymous poster hash: f8446...d77 Så du velger heller å la barnet risikere å bli alvorlig skadet/drept i en trafikkulykke? Kan du tenkte deg hva som skjer i en sidekollisjon? Men nå virker det som om du har bestemt deg uansett hva andre mener, så lykke til Anonymous poster hash: 2a0e2...d06
Salomine Skrevet 17. februar 2014 #24 Skrevet 17. februar 2014 Burde egentlig ikke blande meg inn i denne diskusjonen, men har også fått vite fra flere helsesøstre samt innfo-boken vi fikk på sykehuset etter fødselen, at babyer ikke skal ligge lengre enn 30 min i bilstol de første månedene. De har for lite muskler og synker sammen Og min erfaring er at helsesøstre og disse bøkene man får utdelt sjeldent er oppdatert med riktig informasjon. I bøkene er det stort sett bare reklamen som er fornyet. Det meste av infoen er mange år gammel. Og helsesøstre har stort sett lite peiling på bilsikring. Anonymous poster hash: 2e486...1a2 Jeg sier ikke at helsesøstre og andre sier at man ikke skal bruke bilstol. Tvert om. Jeg sier at infoenfra disse og litteratur sier at man ikke skal la babyer sitte i disse i mer enn 30 min de første månedene. Hadde selv bilstol til min. Og vi tok stort sett pause hvert 30 min når vi var ute og kjørte (ikke hvis det var 35 min igjen av turen f.eks. man må jo bruke fornuft, som de og sa). Tok barnet opp så hun fikk strekke ryggen en stund. Jeg syns jo det ser veldig ubehagelig ut når de synker ned i stolen etter en stund. Og jeg syns det er trist når jeg ser hvordan noen bruker bilstolen nærmest som oppbevaringssted i timesvis på bittesmå babyer, både hjemme og ute , har dem med i disse på kafe i timesvis o.l. Men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2014 #25 Skrevet 17. februar 2014 http://www.britax.no/bilseter/bilseter/baby-safe-sleeper Vi hadde en slik i starten. I Tillegg til bakovervendt. Brukte denne på langturer mens hn var liten. Anonymous poster hash: 80a9a...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå